Necessites ajuda?
Pots contactar amb MUFACE a través del següent formulari de contacte.
ENQUESTA SOBRE EL PROCÉS D'AFILIACIÓ MASSIVA DE DOCENTS 2023
L'objectiu d'aquesta enquesta ha estat, com cada any des de 2019, conèixer el grau de satisfacció, així com les possibles millores a introduir en el procés d'alta massiva de docents d'ensenyament no universitari realitzat per la Mutualitat durant l'any 2023. La realització d'aquesta enquesta s'emmarca dins dels projectes I.4.2. “Revisió del Procés d'Afiliació” i IV.2.2- “Enquestes de Satisfacció”, del pla estratègic de la Mutualitat “Muface Avanza 2021-2023”.
Enguany tenia un interès especial, per haver estat l'alta especialment nombrosa. En concret, 45.727 titulars mutualistes docents s'han incorporat a MUFACE, per les vies habituals de proves selectives i també les celebrades per a Estabilització d'Ocupació Temporal. El procés 2023, ha posat a prova l'eficàcia de les nostres oficines, tenint en compte que coincideix amb un moment diffícil quant a volum de personal d'atenció al públic. Cal tenir en compte que només les oficines de Catalunya, per posar un exemple d'oficines amb gran volum de treball i insuficiència de personal, , van incorporar a 12.735 docents titulars i 2990 beneficiaris d'us anteriors.
Configuració de l'enquesta
Es va preparar un senzill qüestionari conformat per 10 preguntes de contestació tancada: cinc preguntes sobre el grau de satisfacció, dues sobre canals d'informació i tres sobre el procés d'afiliació en si Amb data 31 d'octubre es va enviar per correu electrònic a un total de 45.191 mutualistes, dels cossos docents d'ensenyament no universitari amb alta en MUFACE en el període comprès entre el 15 d'agost i el 31 d'octubre de 2023, sent condició haver realitzat ja l'elecció d'entitat sanitària
L'enquesta ha estat creada amb l'aplicació de gestió i edició de formularis (FORMA) de la Secretaria General d'Administració Digital, que garanteix la confidencialitat del procés. L'enquesta es va enviar des del correu muface.informa@muface.es a través un link en el cos del citat correu electrònic.
Resposta i resultats destacables:
L'enquesta ha estat contestada per 7.354 mutualistes, la qual cosa equival a un 16,3% de la població. S'ha aconseguit àmpliament la significança estadística i s'ha aumerntado en més de 6 punts la participació, segons dades de 2022..
D'aquestes respostes i el resultat global val la pena destacar:
Quant a les mesures de millora a adoptar, tenint en compte a més la informació que arriba de les nostres oficines provincials, de sindicats i xarxes socials, les mateixes han d'incidir en:
Agraïm des de MUFACE la col·laboració d'aquelles persones que van emplenar el qüestionari.
ENQUESTA SOBRE VALORACIÓ DE PRESTACIONS DE LA MUTUALITAT 2023
Per primera vegada, MUFACE ha realitzat una enquesta entre mutuaistas relativa a la seva oopinión i preferències sobre millores en prestacions. La mostra ha estat àmplia i el nombre de respostes aconsegueix la significança estadística àmpliament.
L'objectiu d'aquesta enquesta, que ha anat acopañada d'un estudi teriitorial sobre volum de prestacions per província, ha estat conèixer el grau de satisfacció i coneixement que té el col·lectiu mutualista respecte a les prestacions que proporciona MUFACE directament (no inclou per tant l'asistenciaq sanitària, que es gestiona indirectament a travñes de la els serveis públics de salut i les entitats concertades).
Es va preparar un qüestionari de fàcil emplenament amb 17 preguntes de resposta tancada, centrades en els dos eixos correlatius d'interès per a la Mutualitat i el col·lectiu:
Amb data 1 d'agost de 2023 es va enviar per e-mail l'enquesta a una mostra estadísticament significativa del total de mutualistes afiliats a MUFACE. La remissió i articulació de l'enquesta es va fer amb l'eina FORMA, de la SGAD, que garanteix la confidencialitat i anonimat de les persones enquestades. Es van enviar un total de 40000 correus i ha estat contestada per 5.022 mutualistes, la qual cosa equival a un 12,6% de la mostra originària. S'ha aconseguit la significança estadística àmpliament. D'aquestes persones, 2.436 eren persones en actiu (6,1%) i 2.586 eren jubilats (6,5%)
L'enquesta ha estat contestada per mutualistes de totes les CCAA.
Resultats destacables:
A partir d'aquests resultats, tenint en compte la peculiaritat que moltes ajudes de MUFACE no són de destinatari massiu (com poden ser les ajudes a malaltia psiquiàtrica crònica, ajudes per a l'autonomia personal etc..), és clar que les actuacions de la Mutualitat han de centrar-se en:
Agraïm des de la Mutualitat la resposta donada a aquesta enquesta, que es considera de vital importància.
ENQUESTA DE SATISFACCIÓ: RECEPTA ELECTRÒNICA CONCERTADA
L'objectiu d'aquesta enquesta va ser conèixer el grau de satisfacció de les persones mutualistes referent a la implantació de la recepta electrònica concertada en territori nacional. El projecte de posada en marxa de la recepta electrònica ve recollit dins de l'objectiu de Simplificació, en el projecte “III.2.3 Implantació de Recepta Electrònica per a la Sanitat Concertada”, recollit dins del pla estratègic MUFACE AVANZA 2021-2023. La realització d'aquesta enquesta es troba dins del projecte IV.2.2 “Enquestes de Satisfacció” del pla estratègic.
CONFIGURACIÓ DE L'ENQUESTA I RESULTATS:
L'enquesta ha estat creada amb l'aplicació de la Secretaria General d'Administració Digital de gestió i edició de formularis (FORMA), que garanteix anonimat i confidencialitat de les respostes. L'enquesta es va enviar a través un link en el cos d'un correu usant per a això el correu muface.informa@muface.es
Per a conèixer i avaluar el grau de satisfacció de les persones mutualistes d'opció concertada a Astúries, Cantàbria i canàries, es va preparar un qüestionari conformat per 12 preguntes de contestació tancada.
Amb data 14 (Astúries), 15 (Cantàbria) i 16 d'abril (Canàries), es van enviar per e-mail l'enquesta a un total de 27.358 persones mutualistes titulars, segmentant la mostra per la CCAA d'adscripció en funció del col·lectiu adscrit. Es van seleccionar les persones mutualistes que van tenir receptes facturades entre Novembre 2022 i Febrer 2023, dispensades en farmàcies de les CCAA diana. El termini atorgat per a contestar aquesta enquesta ha estat d'una mica més de dues setmanes, finalitzant el termini els dies, 28, 29 i 30 d'abril, en funció de la CCAA d'adscripció.
Van contestar 3.884 persones mutualistes, la qual cosa equival a un 10,6% de la població diana, i es va aconseguir àmpliament la significança estadística.
RESULTATS:
Convé precisar que Les dates d'implantació de recepta electrònica en aquestes CCAA són: Cantàbria 4 maig de 2020, Astúries 4 d'abril de 2022 i Canàries 23 de novembre de 2022. Com més recent és la implantació de la recepta electrònica, en general, pitjors són les valoracions obtingudes en aquesta enquesta, la qual cosa confirma que la implantació és progressiva.
En conclusió, els resultats confirmen que, com tota implantació d'una eina tecnològica en un context format per multitud d'actors, la recepta electrònica concertada necessita temps i col·laboració, tant d'entitats com metges. Igualment, precisa un grau important d'exigència per part dels mutualistes, que han de ser conscients de la millora en traçabilitat, seguretat i agilitat que produeix l'ús de la recepta digital.
Per a MUFACE, els resultats de l'enquesta marquen el camí per a millorar la informació i promoure més intenses campanyes informatives i formatives per part de les entitats concertades, així com més formació i implicació per al col·lectiu mèdic. La Mutualitat prossegueix els seus avanços i en 2024 es desitja completar el mapa en tot el territori nacional, per la qual cosa aquesta primera enquesta ha suposat una aportació de dades sobre percepció que forçosament es tindran en compte en el procés.
Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per a oferir un millor servei. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús.