dnt-close-session
  • Seu Electrònica MUFACE
  • X
  • LinkedIn
  • Castellano
  • Catalá
  • Valenciá
  • Euskara
  • Galego
Gobierno de España, ministerio para la transformación digital y de la función pública, abre en ventana nueva
MUFACE, abre en ventana nueva
Inici Sobre MUFACE
Inicio Història de MUFACE Qui som
Sobre MUFACE Organigrama
Qui som Currículum equipo directiu
Ocupació pública en MUFACE Qualitat i participació
Qui som Qualitat en MUFACE Participació en MUFACE
Qualitat i participació Enquestes de satisfacció realitzades al col·lectiu MUFACE
Participació en MUFACE ENQUESTES 2025 ENQUESTES 2024 ENQUESTES 2023 ENQUESTES 2022
RSC, Mutualitat Saludable i Declaració de Luxemburg
Què fem
Sobre MUFACE Missió, visió i valors Normativa Amb qui treballem Carta de Serveis Memòria Anual
Transparència
Sobre MUFACE Informació institucional, organitzativa i planificació
Transparència Pla MUFACE Avanza 2021-2023 (prorrogat 2024) Pla Open Data MUFACE Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència en MUFACE
Informació de rellevància jurídica Informació econòmic-pressupostària i patrimonial (subhastes)
Transparència Pressupost Comptes anuals i informis de fiscalització Perfil del contractant Retribucions , indemnitzacions i autoritzacions d'alts càrrecs Operacions patrimonials (subhastes)
Normativa Dades obertes Privacitat i protecció de dades personals
Sobre MUFACE Normativa de protecció de dades Registre d'Activitats de Tractament
Privacitat i protecció de dades personals Acció protectora de MUFACE en matèria de prestacions d'assistència sanitària Acció protectora de MUFACE en matèria Social Activitats relacionades amb el control d'accés als serveis centrals de MUFACE i dades de videovigilància. Activitats relacionades amb la gestió de recursos humans de MUFACE Activitats relacionades amb l'Oficina de Registre de MUFACE Activitats relacionades amb la prevenció de riscos laborals per al personal de MUFACE Activitats relacionades amb les Cotitzacions a MUFACE Actuacions amb els tribunals Afiliació i Gestió del Col·lectiu del Règim del Mutualisme Administratiu Agenda Institucional de MUFACE Assistència a Òrgans Col·legiats de MUFACE Gestió del patrimoni immobiliari de MUFACE Queixes/ Suggeriments/ Felicitacions Recursos Administratius Responsabilitat Patrimonial Revisió d'actes administratius Atenció al Mutualista: Cita prèvia, OIM i Xarxes Socials
Activitats de difusió promogudes per MUFACE Exerceixi els seus drets en relació amb les seves dades personals Sol·liciti informació al Delegat de Protecció de Dades de MUFACE
MUFACE y la violencia de género Sistema intern d'informació
Mutualistes
Inicio Qui poden ser mutualistes Els qui poden ser beneficiaris Drets i obligacions Procediments i impresos d'afiliació, alta, baixa y reactivació
Mutualistes Document d'afiliació
Cotització
Mutualistes Règim de cotitzacions
Promocions
Mutualistes Préstecs hipotecaris per a adquisició d'habitatge habitual i altres ofertes especials del BBVA Premi de pintura BBVA
Promocions Premio de pintura 2019
Oferta Paradores Colegio de Huérfanos de la Armada en Madrid
Les meves dades i certificats
Assistència sanitària
Inicio Assistència Sanitària en territori nacional
Assistència sanitària Serveis públics de salut Entitats d'Assegurança d'Assistència Sanitària
Assistència Sanitària en territori nacional Normes d'accés a la Cartera de Serveis
Canvi d'entitat sanitària Atenció d'Urgència Transport sanitari Novetats Concerts d'Assistència Sanitària 2025-2027
Assistència sanitària a l'estranger
Assistència sanitària Mutualistes i els seus beneficiaris destinats i/o residents a l'estranger Professorat mutualista visitant en centres escolars dels EUA i el Canadà Desplaçaments temporals a l'exterior
Assistència sanitària a l'estranger Targeta Sanitària europea (TSE) I CPS ¿Com obtenir la Targeta Sanitària Europea?
Troba al teu metge
Assistència sanitària Entitats concertades Serveis públics de salut Catàlegs mèdics i serveis
Troba al teu metge Comunitat Autònoma - Andalusia
Catàlegs mèdics i serveis Província - Almería Província - Cadis Província - Córdoba Província - Granada Província - Huelva Província - Jaén Província - Màlaga Província - Sevilla
Comunitat Autònoma- Aragó
Catàlegs mèdics i serveis Província - Huesca Província - Teruel Província - Zaragoza
Comunitat Autònoma- Principat d'Astúries Comunitat Autònoma- Illes Balears Comunitat Autònoma- Illes canàries
Catàlegs mèdics i serveis Província - Las Palmas Província - Santa Cruz de Tenerife
Comunitat Autònoma- Cantàbria Comunitat Autònoma- Castella-La Manxa
Catàlegs mèdics i serveis Província - Albacete Província - Ciudad Real Província - Conca Província - Guadalajara Província - Toledo
Comunitat Autònoma- Castella i Lleó
Catàlegs mèdics i serveis Província - Ávila Província - Burgos Província - León Província - Palencia Província - Salamanca Província - Segòvia Província - Soria Província - Valladolid Província - Zamora
Comunitat Autònoma- Catalunya
Catàlegs mèdics i serveis Província - Barcelona Província - Girona Província - Lleida Província - Tarragona
Comunitat Autònoma- Comunitat Valenciana
Catàlegs mèdics i serveis Província - Alacant Província - Castelló Província - València
Comunitat Autònoma- Extremadura
Catàlegs mèdics i serveis Província - Badajoz Província - Càceres
Comunitat Autònoma- Galícia
Catàlegs mèdics i serveis Província - la Corunya Província - Lugo Província - Orense Província - Pontevedra
Comunitat Autònoma- La Rioja Comunitat Autònoma- Madrid Comunitat Autònoma - Murcia Comunitat Autònoma - Navarresa Comunitat Autònoma - País Basc
Catàlegs mèdics i serveis Província - Àlaba Província - Guipúscoa Província - Biscaia
Comunitat Autònoma - Ceuta Comunitat Autònoma - Melilla
Prestacions
Inicio Sanitarias
Prestacions Prestacions Dentàries Prestacions Oculars Prestacions per Material Ortoprotètic Altres Prestacions Complementàries Prestacions Dentàries i Oculars
Farmacèutiques
Prestacions Dispensació en hospitals i centres amb càrrec a la Mutualitat Reintegrament de despeses de farmàcia i productes dietètics Dispensació en hospitals i centres amb càrrec a l'Entitat Dispensació amb recepta en oficina de farmàcia i visats
Farmacèutiques Talonari de Receptes
Gratuïtat de prestació farmacèutica derivada d'accident en acte de servei Autorització per a prescripció farmacèutica mutualistes de professió mèdica en situació de jubilació Ajudes al co-pagament farmacèutic
Socials
Prestacions Incapacitat
Socials Incapacitat temporal i Risc durant l'embaràs Subsidi per Incapacitat Temporal Reconeixement mèdic després de denegació llicencia Drets derivats d'accident en acte de servei o malaltia professional Indemnització per lesions permanents no invalidants Gran Invalidesa
Risc durant l'embaràs i risc durant la lactància natural
Socials Subsidi per risc d'embaràs Subsidi per risc durant la lactància natural
Prestacions Familiars
Socials Prestació per fill, filla o menor en acolliment a càrrec amb discapacitat Prestación económica de pago único por parto o adopción múltiples Subsidi especial en cas de part, adopció o acolliment múltiples
Ajudes de protecció sociosanitària
Socials Ajudes per a facilitar l'autonomia personal Ajudes per a l'atenció de persones amb malaltia psiquiàtrica crònica Ajudes per a l'atenció a la drogodependència i altres addiccions Ajudes per a estades temporals en residències assistides o en centres de dia i de nit Ajudes per a persones amb malaltia celíaca Ajudes per a persones amb malaltia oncològica Ajudes de prolongació d'efectes d'ajudes anteriors (epígraf 9 de la resolució de convocatòria per a 2024)
Altres ajudes socials
Socials Subsidi de Jubilació Subsidi per defunció Ajuda de Sepeli Ajudes Assistencials Beques d'estudi per a mutualistes Beques d'Estudi amb càrrec al Llegat Casat de la Font
Prestacions del Fons Especial
Socials Pensió de jubilació Pensió de viduïtat Pensió d'orfandat Subsidi defunció
Ajuda víctimes violència de gènere Serveis de Podologia
Descàrrega d'impresos
Prestacions Impresos Incapacitat i Risc durant l'embaràs Impresos Prestacions Complementàries Impresos Prestació Farmacèutica Impresos de Reintegrament de despeses d'assistència sanitària Impresos Incapacitat i Risc durant l'embaràs Impresos de subsidi per risc durant l'embaràs i risc durant la lactància natural Impresos de prestacions Familiars Impresos d'Ajudes de Protecció Sociosanitària Impresos d'Altres Ajudes Socials
Programas preventivos de alcance general, cribados, VIH, vacunación y programa antitabaco
Prestacions Prevención del VIH Programas de cribado Programa antitabac MUFACE Vacunació
Atenció al mutualista
Inicio Contacta amb Muface
Atenció al mutualista Información a Mutualistas Formulario Les nostres oficines
Contacta amb Muface Serveis Provincials i Oficines Delegades
Les nostres oficines Andalucia
Serveis Provincials i Oficines Delegades Almeria Adreça Provincial de MUFACE a Cadis Còrdova Adreça Provincial de MUFACE a Granada Adreça Provincial de MUFACE a Huelva Adreça Provincial de MUFACE a Jaén Màlaga Adreça Provincial de MUFACE a Sevilla
Aragó
Serveis Provincials i Oficines Delegades huesca Adreça Provincial de MUFACE a Terol Saragossa
Astúries Direcció Provincial de MUFACE en Illes Balears Canàries
Serveis Provincials i Oficines Delegades Las Palmas Adreça Provincial de MUFACE a Tenerife
Direcció Provincial de MUFACE a Cantàbria Castella-La Manxa
Serveis Provincials i Oficines Delegades Adreça Provincial de MUFACE a Albacete Ciudad Real Conca Guadalajara Toledo
Castella i Lleó
Serveis Provincials i Oficines Delegades Ávila Burgos León Palencia Salamanca Segòvia Soria Valladolid Zamora
Catalunya
Serveis Provincials i Oficines Delegades Barcelona Girona Lleida Tarragona
Comunidad Valenciana
Serveis Provincials i Oficines Delegades Alacant Castellón València
Extremadura
Serveis Provincials i Oficines Delegades Badajoz Càceres
Galícia
Serveis Provincials i Oficines Delegades A Coruña Lugo Orense Pontevedra
Galícia Pontevedra Vigo
La Rioja Comunitat de Madrid Regió de Múrcia Comunitat Foral de Navarresa País Basc
Serveis Provincials i Oficines Delegades Llaurava/Àlaba Guipúscoa Bizkaia
Melilla Ceuta
Cita Prèvia Cita para videoconferencia (programa piloto)
Atenció telefònica
Contacta amb Muface Telèfon 060 MUFACE 75 Serveis Provincials i Oficines Delegades
Serveis electrònics
Contacta amb Muface Sede electrónica APP Mòbil Registre Electrònic Comú
Com obtenir la identificació digital
Atenció al mutualista Cl@ve
Recursos administratius i reclamacions de responsabilitat patrimonial Queixes, suggeriments i felicitacions Preguntes freqüents (FAQs)
Atenció al mutualista Les més consultades Afiliació, beneficiaris i cotització Prestacions
Preguntes freqüents (FAQs) Prestacions Sanitàries Canvis d'Entitat mèdica Prestacions sanitàries complementàries Prestacions Socials
Procediments, recursos, impresos, Oficines i altres gestions amb MUFACE Serveis electrònics de MUFACE i identificació electrònica
Testamento vital, voluntades anticipadas o instrucciones previas
Actualitat
Inicio Noticies Actualidad MUFACE Revista MUFACE Actualitat i Revista Muface
Inici
  • Història de MUFACE
  • Qui som
  • Què fem
  • Transparència
  • Normativa
  • Dades obertes
  • Privacitat i protecció de dades personals
  • MUFACE y la violencia de género
  • Sistema intern d'informació
  • Portada de Sobre MUFACE
  • Qui poden ser mutualistes
  • Els qui poden ser beneficiaris
  • Drets i obligacions
  • Procediments i impresos d'afiliació, alta, baixa y reactivació
  • Cotització
  • Promocions
  • Les meves dades i certificats
  • Portada de Mutualistes
  • Assistència Sanitària en territori nacional
  • Assistència sanitària a l'estranger
  • Troba al teu metge
  • Portada de Assistència sanitària
  • Sanitarias
  • Farmacèutiques
  • Socials
  • Descàrrega d'impresos
  • Programas preventivos de alcance general, cribados, VIH, vacunación y programa antitabaco
  • Portada de Prestacions
  • Contacta amb Muface
  • Com obtenir la identificació digital
  • Recursos administratius i reclamacions de responsabilitat patrimonial
  • Queixes, suggeriments i felicitacions
  • Preguntes freqüents (FAQs)
  • Testamento vital, voluntades anticipadas o instrucciones previas
  • Portada de Atenció al mutualista
  • Noticies
  • Actualidad MUFACE
  • Revista MUFACE
  • Actualitat i Revista Muface
  • Portada de Actualitat
texto

Necessites ajuda?

Pots contactar amb MUFACE a través del següent formulari de contacte.

Anar al formulari de consulta

Qui som

    • Currículum equipo directiu
  • Ocupació pública en MUFACE
    • Qualitat en MUFACE
        • ENQUESTES 2025
        • ENQUESTES 2024
        • ENQUESTES 2023
        • ENQUESTES 2022
  • RSC, Mutualitat Saludable i Declaració de Luxemburg
  1. Inicio
  2. Sobre MUFACE
  3. Qui som
  4. Qualitat i participació
  5. Participació en MUFACE
  6. Enquestes de satisfacció realitzades al col·lectiu MUFACE

ENQUESTES 2023

ENQUESTA SOBRE EL PROCÉS D'AFILIACIÓ MASSIVA DE DOCENTS 2023

L'objectiu d'aquesta enquesta ha estat, com cada any des de 2019, conèixer el grau de satisfacció, així com les possibles millores a introduir en el procés d'alta massiva de docents d'ensenyament no universitari realitzat per la Mutualitat durant l'any 2023. La realització d'aquesta enquesta s'emmarca dins dels projectes I.4.2. “Revisió del Procés d'Afiliació” i IV.2.2- “Enquestes de Satisfacció”, del pla estratègic de la Mutualitat “Muface Avanza 2021-2023”.

Enguany tenia un interès especial, per haver estat l'alta especialment nombrosa. En concret, 45.727 titulars mutualistes docents s'han incorporat a MUFACE, per les vies habituals de proves selectives i també les celebrades per a Estabilització d'Ocupació Temporal. El procés 2023, ha posat a prova l'eficàcia de les nostres oficines, tenint en compte que coincideix amb un moment diffícil quant a volum de personal d'atenció al públic. Cal tenir en compte que només les oficines de Catalunya, per posar un exemple d'oficines amb gran volum de treball i insuficiència de personal, , van incorporar a 12.735 docents titulars i 2990 beneficiaris d'us anteriors.

Configuració de l'enquesta

Es va preparar un senzill qüestionari conformat per 10 preguntes de contestació tancada: cinc preguntes sobre el grau de satisfacció, dues sobre canals d'informació i tres sobre el procés d'afiliació en si Amb data 31 d'octubre es va enviar per correu electrònic a un total de 45.191 mutualistes, dels cossos docents d'ensenyament no universitari amb alta en MUFACE en el període comprès entre el 15 d'agost i el 31 d'octubre de 2023, sent condició haver realitzat ja l'elecció d'entitat sanitària

L'enquesta ha estat creada amb l'aplicació de gestió i edició de formularis (FORMA) de la Secretaria General d'Administració Digital, que garanteix la confidencialitat del procés. L'enquesta es va enviar des del correu muface.informa@muface.es a través un link en el cos del citat correu electrònic.

Resposta i resultats destacables:

L'enquesta ha estat contestada per 7.354 mutualistes, la qual cosa equival a un 16,3% de la població. S'ha aconseguit àmpliament la significança estadística i s'ha aumerntado en més de 6 punts la participació, segons dades de 2022..

D'aquestes respostes i el resultat global val la pena destacar:

  • 1-Al voltant del 90% dels nous mutualistes procedents de cossos docents han completat la seva afiliació a Muface (92%) i l'alta dels seus beneficiaris (87%) a través de mitjans electrònics, utilitzant la identificació electrònica (Cl@ve, certificat digital, DNI e, etc.) El petit percentatge que no ha emprat mitjans electrònics al·lega problemes en la seu electrònica de Muface. Quant a l'elecció d'entitat sanitària, hi ha un descens del 3% d'utilització, sobre les dades de l'enquesta de l'any 2022, mentre que puja lleugerament l'ús de l'alta de beneficiaris digital (d'un 85% a un 87%).
  • El descens en l'ús de l'alta d'entitat electrònica s'ha degut sens dubte al nombre notable d'incidències que s'ha produït en el transvasament de dades de titulars per part de les administracions autonòmiques, ja que van existir errors que van impedir l'alta automàtica. Es tracta d'incidències que es volen solucionar en exercicis futurs intensificant el contacte amb comunitats autònomes prèviament a cada alta massiva, des dels serveis centrals de la Mutualitat.
  • 2-Prop del 40% dels nous mutualistes ha obtingut la informació en relació amb el procés d'afiliació en fonts pròpies de MUFACE, sent les més utilitzades el formulari web/App (64%) i el telèfon de les oficines (16%). Els canals menys utilitzats de Muface són Linkedin (0,20%), “X” (1,1%), el telèfon 060 (2,2%) i les xerrades de Muface a les províncies (3,7%). Dins dels canals aliens a la mutualitat, els més usats són els sindicats (21%) i els companys de treball (26%).
  • Convé precisar que les xerrades a nous mutualistes, allí on es produeixen, són molt útils, segons la informació que ens arriba de Serveis Provincials, sindicats i xarxes. En aquest sentit, s'han de celebrar sistemàticament i estendre-les al major nombre possible de províncies.
  • 3-Quant al grau de satisfacció, tant en el procés d'afiliació, en l'alta de l'entitat sanitària i en l'alta de beneficiari, s'ha obtingut una puntuació pròxima a 7 sobre 10. Respecte als canals de comunicació, surt ben valorada la pàgina web amb nota pròxima al 7, mentre que la resta de canals obté una nota inferior a 5 sobre 10. Convé fer notar que aquest resultat és inconsistent amb el manifestat en una altra pregunta sobre ús de canals, respecte a aquells menys utilitzats, per la qual cosa es millorarà la formulació d'aquestes qüestions per a posteriors enquestes.
  • 4- La claredat i la utilitat de la “Guia de Nous Mutualistes” que es troba en la pàgina web, es valora amb notes pròximes al 7 sobre 10.

Quant a les mesures de millora a adoptar, tenint en compte a més la informació que arriba de les nostres oficines provincials, de sindicats i xarxes socials, les mateixes han d'incidir en:

  • És essencial la millora de la certesa i fiabilitat de l'intercanvi d'informació relativa a nous mutualistes amb les administracions autonòmiques, per al que s'ha mostrat eficient una prèvia campanya informativa des de serveis centrals, millorant la interlocució bilateral.
  • La intensificació de la campanya de xerrades provincials-online o presencials- a mutualistes de nou ingrés, ja sigui en col·laboració amb la respectiva comunitat o sindicats, o de manera independent.
  • Major difusió dels nostres canals informatius, com poden ser Twitter, Linkedin o la Newsletter, escassament coneguts.

Agraïm des de MUFACE la col·laboració d'aquelles persones que van emplenar el qüestionari.

ENQUESTA SOBRE VALORACIÓ DE PRESTACIONS DE LA MUTUALITAT 2023

Per primera vegada, MUFACE ha realitzat una enquesta entre mutuaistas relativa a la seva oopinión i preferències sobre millores en prestacions. La mostra ha estat àmplia i el nombre de respostes aconsegueix la significança estadística àmpliament.

L'objectiu d'aquesta enquesta, que ha anat acopañada d'un estudi teriitorial sobre volum de prestacions per província, ha estat conèixer el grau de satisfacció i coneixement que té el col·lectiu mutualista respecte a les prestacions que proporciona MUFACE directament (no inclou per tant l'asistenciaq sanitària, que es gestiona indirectament a travñes de la els serveis públics de salut i les entitats concertades).

Es va preparar un qüestionari de fàcil emplenament amb 17 preguntes de resposta tancada, centrades en els dos eixos correlatius d'interès per a la Mutualitat i el col·lectiu:

  • a) Grau de satisfacció amb prestacions (15 preguntes)
  • b) Mesures de millora de prestacions (2 preguntes)

Amb data 1 d'agost de 2023 es va enviar per e-mail l'enquesta a una mostra estadísticament significativa del total de mutualistes afiliats a MUFACE. La remissió i articulació de l'enquesta es va fer amb l'eina FORMA, de la SGAD, que garanteix la confidencialitat i anonimat de les persones enquestades. Es van enviar un total de 40000 correus i ha estat contestada per 5.022 mutualistes, la qual cosa equival a un 12,6% de la mostra originària. S'ha aconseguit la significança estadística àmpliament. D'aquestes persones, 2.436 eren persones en actiu (6,1%) i 2.586 eren jubilats (6,5%)

L'enquesta ha estat contestada per mutualistes de totes les CCAA.

Resultats destacables:

  • La primera percepció que s'extreu és el BALANÇ POSITIU general de les valoracions, ja que la majoria de les prestacions són avaluades positivament. Només una d'elles aconsegueix un 7 sobre 10. Quant a les valorades negativament, cal matisar que cap prestació baixa de la mitjana 4,62.
  • Destaca la diferència entre actius i jubilats: en les 14 prestacions valorades. La valoració dels actius se situa per sota de la mitjana (valoren pitjor) mentre que la valoració de les persones en situació de jubilació se situa per sobre de la mitjana (valoren millor les prestacions, ja que les sol·liciten en major mesura). Es constata que, a major coneixement de la prestació, es produeix una millor valoració.
  • Entenent una mala valoració entre 1 i 5, i una bona valoració entre 5 i 10 s'obtenen els següents resultats:
    • Obtenen per sota de 5 les següents prestacions: Material ortoprotètic, altres pròtesis, beques d'estudi, ajuda per a sepeli, subsidi per jubilació i subsidi per defunció. La prestació pitjor valorada és la de beques d'estudi, amb un 4,62 de valoració mitjana total
    • La resta de prestacions superen el 5 de valoració mitjana. Només la prestació d'incapacitat temporal (7,04) aconsegueix el 7 sobre 10 (NOTABLE).
  • Els resultats de l'estudi llancen un grau altament significatiu de desconeixement de les prestacions., ja que en 11 de les 14 prestacions valorades se supera el 70% entre persones que desconeixen o bé mai han sol·licitat la prestació. En aquest punt cal tenir en compte que una majoria de les prestacions es dirigeixen a sitaciones de malaltia, familiars ec... que no són massives. La prestació més desconeguda és el subsidi per defunció (47% la desconeixen) i les prestacions més conegudes són les dentàries i oculars (només 12% les desconeixen)
  • Quant a les mesures de millora, el 56% considera que la més necessària és un increment de la dotació econòmica de les prestacions. Per contra, només el 4% aposta per un increment de la digitalització en la tramitació de les prestacions.
  • Quant a les possibles noves prestacions a incloure, el 85% es concentra en els qui prefereixen ajudes per a fisioteràpia (53%) i ajudes per a salut mental (32%), enfront de només un 6% que tria ajudes per a violència de gènere, ajudes per seqüeles Covid19 i ajudes per a preparació d'oposicions per a beneficiaris (2,2 i 2% en els tres casos).

A partir d'aquests resultats, tenint en compte la peculiaritat que moltes ajudes de MUFACE no són de destinatari massiu (com poden ser les ajudes a malaltia psiquiàtrica crònica, ajudes per a l'autonomia personal etc..), és clar que les actuacions de la Mutualitat han de centrar-se en:

  • Ampliar l'àmbit de difusió de prestacions, utilitzant agents d'interès ja habituals com a col·laboradors en aquest aspecte, com són els sindicats, i buscant uns altres com a associacions de persones amb determinades patologies, col·legis professionals, entitats sense ànim de lucre, etc…A aquest efecte, s'elaborarà en 2024 una guia visual de prestacions que permeti conèixer-les en un cop d'ull..
  • Buscar fórmules que permetin la millora de les prestacions en el sentit desitjat pels mutualistes, posant l'accent principalment en les beques d'estudi, en la gestió del qual "suspèn" MUFACE, i incidir en vessants com ara la fisioteràpia o la diversificació de les ajudes per a salut mental.

Agraïm des de la Mutualitat la resposta donada a aquesta enquesta, que es considera de vital importància.

ENQUESTA DE SATISFACCIÓ: RECEPTA ELECTRÒNICA CONCERTADA

L'objectiu d'aquesta enquesta va ser conèixer el grau de satisfacció de les persones mutualistes referent a la implantació de la recepta electrònica concertada en territori nacional. El projecte de posada en marxa de la recepta electrònica ve recollit dins de l'objectiu de Simplificació, en el projecte “III.2.3 Implantació de Recepta Electrònica per a la Sanitat Concertada”, recollit dins del pla estratègic MUFACE AVANZA 2021-2023. La realització d'aquesta enquesta es troba dins del projecte IV.2.2 “Enquestes de Satisfacció” del pla estratègic.

CONFIGURACIÓ DE L'ENQUESTA I RESULTATS:

L'enquesta ha estat creada amb l'aplicació de la Secretaria General d'Administració Digital de gestió i edició de formularis (FORMA), que garanteix anonimat i confidencialitat de les respostes. L'enquesta es va enviar a través un link en el cos d'un correu usant per a això el correu muface.informa@muface.es

Per a conèixer i avaluar el grau de satisfacció de les persones mutualistes d'opció concertada a Astúries, Cantàbria i canàries, es va preparar un qüestionari conformat per 12 preguntes de contestació tancada.

Amb data 14 (Astúries), 15 (Cantàbria) i 16 d'abril (Canàries), es van enviar per e-mail l'enquesta a un total de 27.358 persones mutualistes titulars, segmentant la mostra per la CCAA d'adscripció en funció del col·lectiu adscrit. Es van seleccionar les persones mutualistes que van tenir receptes facturades entre Novembre 2022 i Febrer 2023, dispensades en farmàcies de les CCAA diana. El termini atorgat per a contestar aquesta enquesta ha estat d'una mica més de dues setmanes, finalitzant el termini els dies, 28, 29 i 30 d'abril, en funció de la CCAA d'adscripció.

Van contestar 3.884 persones mutualistes, la qual cosa equival a un 10,6% de la població diana, i es va aconseguir àmpliament la significança estadística.

RESULTATS:

Convé precisar que Les dates d'implantació de recepta electrònica en aquestes CCAA són: Cantàbria 4 maig de 2020, Astúries 4 d'abril de 2022 i Canàries 23 de novembre de 2022. Com més recent és la implantació de la recepta electrònica, en general, pitjors són les valoracions obtingudes en aquesta enquesta, la qual cosa confirma que la implantació és progressiva.

  • 1-Més del 75% del col·lectiu enquestat coneix el fet que en la seva CCAA s'ha implantat la recepta electrònica concertada. La fluctuació de desconeixement sobre la recepta electrònica concertada va d'un 8% a Cantàbria a un 28% a Illes Canàries.

  • 2-La nota mitjana obtinguda de la informació transmesa per Muface sobre la implantació de la recepta electrònica en cada Comunitat és inferior a 5 sobre 10 (mitjana de 4,29). Únicament aprova Cantàbria.

  • 3- La nota mitjana obtinguda com a la informació transmesa per les entitats sobre la implantació de la recepta electrònica en cada CCAA és molt deficient, no arribant-se a superar en cap Comunitat el 3 sobre 10.

  • 4-El canal principal que ha donat a conèixer el llançament de la recepta electrònica en cada CCAA és la pàgina web de Muface. Per error no es va incloure en el formulari el correu electrònic que MUFACE remet a cada mutualista en l'elenc d'opcions. En el cas de Cantàbria ha estat també molt important el paper del col·lectiu mèdic, no observant-se aquest mateix comportament en la resta de comunitats. No obstant això en les últimes que han desplegat la recepta electrònica concertada ha tingut un paper rellevant la premsa.

  • 5-Més del 40% del col·lectiu enquestat manifesta que li han estat prescrites receptes en paper malgrat haver-se desplegat la recepta electrònica en la seva CCAA. Aquest comportament varia en cada CCAA, en les de més recent implantació com Canàries el % puja a més del 50% i en les més antigues com Cantàbria baixa al 30%.

  • 6-Prop del 50% de les denegacions a prescriure en electrònic es va produir en les consultes de metge de família, seguit per les consultes/ingressos hospitalaris i per les consultes d'especialistes. En el cas de Cantàbria, la negació en els centres d'especialitats és la segona, justament per sota de les consultes de metges de família.

  • 7-La valoració de la recepta electrònica concertada obté com a mitjana un aprovat de 6 sobre 10, oscil·lant la nota entre un 7,6 a Cantàbria i una nota inferior al 5 a Illes Canàries. Un 10% del col·lectiu enquestat s'ha plantejat alguna vegada en el passat canviar a opció pública per la falta de recepta-e.

En conclusió, els resultats confirmen que, com tota implantació d'una eina tecnològica en un context format per multitud d'actors, la recepta electrònica concertada necessita temps i col·laboració, tant d'entitats com metges. Igualment, precisa un grau important d'exigència per part dels mutualistes, que han de ser conscients de la millora en traçabilitat, seguretat i agilitat que produeix l'ús de la recepta digital.

Per a MUFACE, els resultats de l'enquesta marquen el camí per a millorar la informació i promoure més intenses campanyes informatives i formatives per part de les entitats concertades, així com més formació i implicació per al col·lectiu mèdic. La Mutualitat prossegueix els seus avanços i en 2024 es desitja completar el mapa en tot el territori nacional, per la qual cosa aquesta primera enquesta ha suposat una aportació de dades sobre percepció que forçosament es tindran en compte en el procés.

  • Contacto
  • Mapa web
  • Avís Legal
  • Accessibilitat
  • Política de cookies

Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència - Finançat per la Unió Europea - NextGenerationEU

© 2025 Mutualitat General de Funcionaris Civils de l'Estat.

Política de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per a oferir un millor servei. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús.

Veure política de cookies