dnt-close-session
  • Seu Electrònica MUFACE
  • X
  • LinkedIn
  • Castellano
  • Català
  • Euskara
  • Galego
  • Valencià
Gobierno de España, ministerio para la transformación digital y de la función pública, abre en ventana nueva
MUFACE, abre en ventana nueva
Inicio
Història de MUFACE
Currículum equipo directiu
Ocupació pública en MUFACE
Qualitat en MUFACE
ENQUESTES 2025 ENQUESTES 2024 ENQUESTES 2023 ENQUESTES 2022
RSC, Mutualitat Saludable i Declaració de Luxemburg
Missió, visió i valors Normativa Amb qui treballem Carta de Serveis Memòria Anual
Pla MUFACE Avanza 2021-2023 (prorrogat 2024) Pla Open Data MUFACE Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència en MUFACE
Informació de rellevància jurídica
Pressupost Comptes anuals i informis de fiscalització Perfil del contractant Retribucions , indemnitzacions i autoritzacions d'alts càrrecs Operacions patrimonials (subhastes)
Normativa Dades obertes
Normativa de protecció de dades
Acció protectora de MUFACE en matèria de prestacions d'assistència sanitària Acció protectora de MUFACE en matèria Social Activitats relacionades amb el control d'accés als serveis centrals de MUFACE i dades de videovigilància. Activitats relacionades amb la gestió de recursos humans de MUFACE Activitats relacionades amb l'Oficina de Registre de MUFACE Activitats relacionades amb la prevenció de riscos laborals per al personal de MUFACE Activitats relacionades amb les Cotitzacions a MUFACE Actuacions amb els tribunals Afiliación i Gestió del Col·lectiu del Règim del Mutualisme Administratiu Agenda Institucional de MUFACE Assistència a Òrgans Col·legiats de MUFACE Gestió del patrimoni immobiliari de MUFACE Queixes/ Suggeriments/ Felicitacions Recursos Administratius Responsabilitat Patrimonial Revisió d'actes administratius Atenció al Mutualista: Cita prèvia, OIM i Xarxes Socials
Activitats de difusió promogudes per MUFACE Exerceixi els seus drets en relació amb les seves dades personals Sol·liciti informació al Delegat de Protecció de Dades de MUFACE
MUFACE y la violencia de género Sistema intern d'informació
Qui poden ser mutualistes Els qui poden ser beneficiaris Drets i obligacions
Document d'afiliació
Règim de cotitzacions
Préstecs hipotecaris per a adquisició d'habitatge habitual i altres ofertes especials del BBVA
Premio de pintura 2019
Oferta Paradores Colegio de Huérfanos de la Armada en Madrid
Les meves dades i certificats
Serveis públics de salut
Normes d'accés a la Cartera de Serveis
Canvi d'entitat sanitària Atenció d'Urgència Transport sanitari Novetats Concerts d'Assistència Sanitària 2025-2027
Mutualistes i els seus beneficiaris destinats i/o residents a l'estranger Professorat mutualista visitant en centres escolars dels EUA i el Canadà
Targeta Sanitària europea (TSE) I CPS ¿Com obtenir la Targeta Sanitària Europea?
Entitats concertades Serveis públics de salut
Província - Almería Província - Cadis Província - Córdoba Província - Granada Província - Huelva Província - Jaén Província - Màlaga Província - Sevilla
Província - Huesca Província - Teruel Província - Zaragoza
Comunitat Autònoma- Principat d'Astúries Comunitat Autònoma- Illes Balears
Província - Las Palmas Província - Santa Cruz de Tenerife
Comunitat Autònoma- Cantàbria
Província - Albacete Província - Ciudad Real Província - Conca Província - Guadalajara Província - Toledo
Província - Ávila Província - Burgos Província - León Província - Palencia Província - Salamanca Província - Segòvia Província - Soria Província - Valladolid Província - Zamora
Província - Barcelona Província - Girona Província - Lleida Província - Tarragona
Província - Alacant Província - Castelló Província - València
Província - Badajoz Província - Càceres
Província - la Corunya Província - Lugo Província - Orense Província - Pontevedra
Comunitat Autònoma- La Rioja Comunitat Autònoma- Madrid Comunitat Autònoma - Murcia Comunitat Autònoma - Navarresa
Província - Àlaba Província - Guipúscoa Província - Biscaia
Comunitat Autònoma - Ceuta Comunitat Autònoma - Melilla
Prestacions Dentàries Prestacions Oculars Prestacions per Material Ortoprotètic Altres Prestacions Complementàries Prestacions Dentàries i Oculars
Dispensació en hospitals i centres amb càrrec a la Mutualitat Reintegrament de despeses de farmàcia i productes dietètics Dispensació en hospitals i centres amb càrrec a l'Entitat
Talonari de Receptes
Gratuïtat de prestació farmacèutica derivada d'accident en acte de servei Autorització per a prescripció farmacèutica mutualistes de professió mèdica en situació de jubilació Ajudes al co-pagament farmacèutic
Incapacitat temporal i Risc durant l'embaràs Subsidi per Incapacitat Temporal Reconeixement mèdic després de denegació llicencia Drets derivats d'accident en acte de servei o malaltia professional Indemnització per lesions permanents no invalidants Gran Invalidesa
Subsidi per risc d'embaràs Subsidi per risc durant la lactància natural
Prestació per fill, filla o menor en acolliment a càrrec amb discapacitat Prestación económica de pago único por parto o adopción múltiples Subsidi especial en cas de part, adopció o acolliment múltiples
Ajudes per a facilitar l'autonomia personal Ajudes per a l'atenció de persones amb malaltia psiquiàtrica crònica Ajudes per a l'atenció a la drogodependència i altres addiccions Ajudes per a estades temporals en residències assistides o en centres de dia i de nit Ajudes per a persones amb malaltia celíaca Ajudes per a persones amb malaltia oncològica Ajudes de prolongació d'efectes d'ajudes anteriors (epígraf 9 de la resolució de convocatòria per a 2024)
Subsidi de Jubilació Subsidi per defunció Ajuda de Sepeli Ajudes Assistencials Beques d'estudi per a mutualistes Beques d'Estudi amb càrrec al Llegat Casat de la Font
Pensió de jubilació Pensió de viduïtat Pensió d'orfandat Subsidi defunció
Ajuda víctimes violència de gènere Serveis de Podologia
Impresos Prestacions Complementàries Impresos Prestació Farmacèutica Impresos de Reintegrament de despeses d'assistència sanitària Impresos Incapacitat i Risc durant l'embaràs Impresos de subsidi per risc durant l'embaràs i risc durant la lactància natural Impresos de prestacions Familiars Impresos d'Ajudes de Protecció Sociosanitària Impresos d'Altres Ajudes Socials
Prevención del VIH Programas de cribado Programa antitabac MUFACE Vacunació
Informació a Mutualistes Formulari
Almeria Adreça Provincial de MUFACE a Cadis Còrdova Adreça Provincial de MUFACE a Granada Adreça Provincial de MUFACE a Huelva Adreça Provincial de MUFACE a Jaén Màlaga Adreça Provincial de MUFACE a Sevilla
huesca Adreça Provincial de MUFACE a Terol Saragossa
Astúries Direcció Provincial de MUFACE en Illes Balears
Las Palmas Adreça Provincial de MUFACE a Tenerife
Direcció Provincial de MUFACE a Cantàbria
Adreça Provincial de MUFACE a Albacete Ciudad Real Conca Guadalajara Toledo
Ávila Burgos León Palencia Salamanca Segòvia Soria Valladolid Zamora
Barcelona Girona Lleida Tarragona
Alacant Castellón València
Badajoz Càceres
A Coruña Lugo Orense
Pontevedra Vigo
La Rioja Comunitat de Madrid Regió de Múrcia Comunitat Foral de Navarresa
Llaurava/Àlaba Guipúscoa Bizkaia
Melilla Ceuta
Cita Prèvia Cita para videoconferencia (programa piloto)
Telèfon 060 MUFACE 75 Serveis Provincials i Oficines Delegades
Sede electrónica APP Mòbil Registre Electrònic Comú
Cl@ve
Recursos administratius i reclamacions de responsabilitat patrimonial Queixes, suggeriments i felicitacions
Les més consultades Afiliació, beneficiaris i cotització
Prestacions Sanitàries Canvis d'Entitat mèdica Prestacions sanitàries complementàries Prestacions Socials
Procediments, recursos, impresos, Oficines i altres gestions amb MUFACE Serveis electrònics de MUFACE i identificació electrònica
Testamento vital, voluntades anticipadas o instrucciones previas
Noticies Actualidad MUFACE Revista MUFACE Actualitat i Revista Muface
Inicio  
  • Història de MUFACE
  • Qui som
  • Què fem
  • Transparència
  • Normativa
  • Dades obertes
  • Privacitat i protecció de dades personals
  • MUFACE y la violencia de género
  • Sistema intern d'informació
  • Portada de Sobre MUFACE
  • Qui poden ser mutualistes
  • Els qui poden ser beneficiaris
  • Drets i obligacions
  • Procediments i impresos d'afiliació, alta, baixa y reactivació
  • Cotització
  • Promocions
  • Les meves dades i certificats
  • Portada de Mutualistes
  • Assistència Sanitària en territori nacional
  • Assistència sanitària a l'estranger
  • Troba al teu metge
  • Portada de Assistència sanitària
  • Sanitarias
  • Farmacèutiques
  • Socials
  • Descàrrega d'impresos
  • Programas preventivos de alcance general, cribados, VIH, vacunación y programa antitabaco
  • Portada de Prestacions
  • Contacta amb Muface
  • Com obtenir la identificació digital
  • Recursos administratius i reclamacions de responsabilitat patrimonial
  • Queixes, suggeriments i felicitacions
  • Preguntes freqüents (FAQs)
  • Testamento vital, voluntades anticipadas o instrucciones previas
  • Portada de Atenció al mutualista
  • Noticies
  • Actualidad MUFACE
  • Revista MUFACE
  • Actualitat i Revista Muface
  • Portada de Actualitat
texto

Necessites ajuda?

Pots contactar amb MUFACE a través del següent formulari de contacte.

Anar al formulari de consulta

Mutualistes

  • Qui poden ser mutualistes
  • Els qui poden ser beneficiaris
  • Drets i obligacions
    • Document d'afiliació
    • Règim de cotitzacions
    • Préstecs hipotecaris per a adquisició d'habitatge habitual i altres ofertes especials del BBVA
      • Premio de pintura 2019
    • Oferta Paradores
    • Colegio de Huérfanos de la Armada en Madrid
  • Les meves dades i certificats
  1. Inicio
  2. Mutualistes

Drets i obligacions

Els seus drets com a mutualista

  • Rebre assistència sanitària en tota Espanya a través dels serveis mèdics de l'entitat triada, a la prestació farmacèutica i complementàries, necessàries per a conservar o restablir la seva salut i la dels seus beneficiaris.
  • En cas d'incompliment per part de la seva entitat, en algun dels punts del concert en sol·licitar assistència, podrà reclamar davant MUFACE la defensa del seu dret, d'acord amb el procediment establert en aquest concert.
  • Rebre assistència sanitària en desplaçaments temporals a l'estranger com a conseqüència d'un accident, malaltia, embaràs o part sorgits o agreujats de manera imprevista durant la seva estada en l'exterior.
  • La lliure elecció per a la prestació de l'assistència sanitària entre el sistema sanitari públic i les entitats d'assegurança d'assistència sanitària concertades, podent canviar el servei triat durant el mes de gener de cada any, si així el desitja.. Entre en l'apartat específic de canvi d'entitat, Canvi d'entitat sanitària.
  • Rebre una atenció personalitzada, contactant amb l'Oficina d'Informació al Mutualista, telefonant al 060, a través del Formulari en la pàgina web, també disponible en l'App de Muface, o a través de les oficines dels nostres Serveis Provincials o Oficines Delegades, totes elles amb cita prèvia
  • Incloure com a beneficiaris al seu cònjuge, descendents i ascendents, sempre que no estiguin protegits pel Sistema Nacional de Salut i compleixin tots els requisits.
  • Recaptar de MUFACE una valoració de les unitats mèdiques de seguiment depenents de l'INSS/INSS, en aquelles situacions d'incapacitat temporal en les quals es denegui la llicència per existir contradicció entre el comunicat de baixa i el sentit de l'informe emès per les unitats mèdiques de l'òrgan de personal.
  • Accedir al programa d'ajudes socials previstes per a situacions d'especial necessitat.
  • Presentar queixes i suggeriments respecte als serveis de MUFACE, formular recursos administratius i reclamacions de responsabilitat patrimonial, així com reclamacions per assistència sanitària d'entitats concertades.

Les seves obligacions com a mutualista

  • Mantenir en MUFACE les seves dades i els dels seus beneficiaris permanentment actualitzats (destinació, domicili, cos de pertinença, correu electrònic, telèfon…). Qualsevol variació haurà de notificar-la a MUFACE. En la seu electrònica pot modificar directament les seves dades amb Cl@ve, certificat digital o DNI electrònic, en l'apartat "Actualització de dades" (amb sistema de doble verificació). Igualment, pot actualitzar dades bàsiques de contacte a través de l'APP, previ registre (AVÍS: Aquest servei en l'App està suspès temporalment per a modificar telèfon mòbil e email. Faci el seu canvi en la seu electrònica. Gràcies.)
  • A partir dels 14 anys és obligatori comunicar a MUFACE el DNI dels seus beneficiaris, si no s'ha comunicat amb anterioritat. Recordi que els requisits per a posseir la condició de beneficiari són: convivència, dependència econòmica i no ser titular ni beneficiari d'un altre dret a l'assistència sanitària. La condició de beneficiari s'extingeix en el moment en què s'incompleixi qualsevol d'ells. Haurà de notificar-ho a MUFACE per a procedir a la seva baixa.
  • Ha d'utilitzar els mitjans concertats que constin en el catàleg de serveis de la seva entitat, fins i tot quan es requereixi atenció urgent. Si per decisió pròpia o dels seus familiars, utilitzen mitjans no concertats amb la seva entitat, hauran d'abonar, sense dret a reintegrament, les despeses que puguin ocasionar-se, excepte en els supòsits excepcionals prevists en el concert.
  • El talonari de receptes és un document oficial, personal i intransferible, i està destinat a l'ús del titular i els seus beneficiaris. En el cas de mutualistes d'opció pública, el talonari en paper només pot utilitzar-se per a supòsits de prescripció de vacunes o fórmules magistrals, o en desplaçaments temporals a una altra comunitat autònoma, sempre en l'àmbit dels serveis públics de salut, i en cap supòsit poden fer-se prescripcions utilitzant aquest document oficial per facultatius que no pertanyin als esmentats serveis públics de salut, ni en ocasió de cap acte mèdic que estigui fora d'aquest àmbit. En el cas de mutualistes que han triat entitat concertada per a l'assistència sanitària nacional, els facultatius hauran de pertànyer al quadre mèdic de l'entitat triada i l'acte de prescripció ser realitzat en el marc de la prestació d'assistència sanitària de la Mutualitat. Finalment, el col·lectiu mutualista adscrit al Concert d'Assistència Sanitària en l'Exterior (titulars i beneficiaris) no pot fer ús de talonari de receptes en paper. Vostè com a mutualista és el dipositari o dipositària del seu/s talonari/s de receptes, sent el responsable de la seva custòdia i correcte ús, per la qual cosa una utilització indeguda en algun cas dels citats o un altre similar donarà lloc a la reclamació de reintegrament per prestació indeguda, o si escau a les sancions que procedeixin per infracció de reglament.
  • Per a rebre assistència sanitària acudirà al seu centre assistencial o servei mèdic degudament acreditat..
  • A partir de l'1 de març de 2019, els mutualistes obligatoris en actiu hauran de presentar les sol·licituds de Prestacions Dentàries i Oculars utilitzant els processos electrònics "Sol·licitud de Prestacions Dentàries" i "Sol·licitud de Prestacions Oculars" de la nostra Seu en https://sede.muface.gob.es/. Per a això, han d'obtenir certificat digital, DNI electrònic, o la identificació Cl@ve. Destaquem la identificació Cl@ve, que permet interactuar amb Muface i altres administracions i organismes sense necessitat de targeta o programari afegit. Per a registrar-se conegui les oficines de MUFACE en les quals es presta aquest servei, o en Cl@ve.

  • Els mutualistes hauran de demanar cita prèvia en totes les oficines de MUFACE. Busqui la seva oficina en Oficines amb Cita Prèvia i vegi la manera de sol·licitar-la.

Recomanacions

  • Mantingui les seves dades actualitzades. En la seu electrònica pot modificar directament les seves dades amb Cl@ve, certificat digital o DNI electrònic, en l'apartat "Actualització de dades" (amb sistema de doble verificació). Igualment, pot actualitzar dades bàsiques de contacte a través de l'APP , previ registre (AVÍS: Aquest servei en l'APP està suspès temporalment per a modificar telèfon mòbil e email. Faci el seu canvi en la seu electrònica. Gràcies.).
  • Faciliti el seu correu electrònic i telèfon mòbil per a una comunicació més immediata en el seu Servei Provincial o Oficina Delegada.
  • La majoria dels tràmits poden realitzar-se electrònicament. Estalviï's desplaçaments i esperes utilitzant, d'una manera molt senzilla, la seu electrònica de MUFACE. Per a la utilització de serveis electrònics, MUFACE està adaptant-se a Cl@ve, com platafoma d'identificació comuna, per la qual cosa es recomana registrar-se en Cl@ve. Cl@ve li permetrà accedir a determinades prestacions i a molts altres serveis de les administracions públiques sense necessitat de targeta o programari afegit, i pot registrar-se presencialment o de manera telemàtica.
  • Registri's en l'App i conegui els serveis que ofereix.
  • Pot presentar qualsevol altre escrit o comunicació, que no estigui contemplat en la Seu Electrònica, a través del Registre Electrònic Comú (REC). Per a utilitzar el Registre Electrònic Comú s'ha de disposar de DNI electrònic o certificat electrònic en vigor.
  • Quan acudeixi personalment a un servei o delegació de MUFACE per a realitzar qualsevol gestió ha d'estar acreditat. En cas que sigui el seu representant qui l'efectua, portarà una autorització expressa. Existeixen Oficines que exigeixen cita prèvia per a rebre atenció presencial, entre aquí per a conèixer-les.
  • En cas de desplaçaments temporals a l'estranger a Europa, la Targeta Sanitària Europea (TSE) l'ajudarà en el cas que necessiti assistència sanitària. La TSE és un document personal i intransferible del qual cada mutualista i els seus beneficiaris hauran de disposar i que serà vàlida durant dos anys.

  • Contacte
  • Mapa web
  • Avís Legal
  • Accessibilitat
  • Política de cookies

Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència - Finançat per la Unió Europea - NextGenerationEU

© 2025 Mutualitat General de Funcionaris Civils de l'Estat.

Política de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per a oferir un millor servei. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús.

Veure política de cookies