Pots contactar amb MUFACE a través del següent formulari de contacte.
Drets i obligacions
Els seus drets com a mutualista
Rebre assistència sanitària en tota Espanya a través dels serveis mèdics de l'entitat triada, a la prestació farmacèutica i complementàries, necessàries per a conservar o restablir la seva salut i la dels seus beneficiaris.
En cas d'incompliment per part de la seva entitat, en algun dels punts del concert en sol·licitar assistència, podrà reclamar davant MUFACE la defensa del seu dret, d'acord amb el procediment establert en aquest concert.
Rebre assistència sanitària en desplaçaments temporals a l'estranger com a conseqüència d'un accident, malaltia, embaràs o part sorgits o agreujats de manera imprevista durant la seva estada en l'exterior.
La lliure elecció per a la prestació de l'assistència sanitària entre el sistema sanitari públic i les entitats d'assegurança d'assistència sanitària concertades, podent canviar el servei triat durant el mes de gener de cada any, si així el desitja.. Entre en l'apartat específic de canvi d'entitat, Canvi d'entitat sanitària.
Incloure com a beneficiaris al seu cònjuge, descendents i ascendents, sempre que no estiguin protegits pel Sistema Nacional de Salut i compleixin tots els requisits.
Recaptar de MUFACE una valoració de les unitats mèdiques de seguiment depenents de l'INSS/INSS, en aquelles situacions d'incapacitat temporal en les quals es denegui la llicència per existir contradicció entre el comunicat de baixa i el sentit de l'informe emès per les unitats mèdiques de l'òrgan de personal.
Accedir al programa d'ajudes socials previstes per a situacions d'especial necessitat.
Mantenir en MUFACE les seves dades i els dels seus beneficiaris permanentment actualitzats (destinació, domicili, cos de pertinença, correu electrònic, telèfon…). Qualsevol variació haurà de notificar-la a MUFACE. En la seu electrònica pot modificar directament les seves dades amb Cl@ve, certificat digital o DNI electrònic, en l'apartat "Actualització de dades" (amb sistema de doble verificació). Igualment, pot actualitzar dades bàsiques de contacte a través de l'APP, previ registre (AVÍS: Aquest servei en l'App està suspès temporalment per a modificar telèfon mòbil e email. Faci el seu canvi en la seu electrònica. Gràcies.)
A partir dels 14 anys és obligatori comunicar a MUFACE el DNI dels seus beneficiaris, si no s'ha comunicat amb anterioritat. Recordi que els requisits per a posseir la condició de beneficiari són: convivència, dependència econòmica i no ser titular ni beneficiari d'un altre dret a l'assistència sanitària. La condició de beneficiari s'extingeix en el moment en què s'incompleixi qualsevol d'ells. Haurà de notificar-ho a MUFACE per a procedir a la seva baixa.
Ha d'utilitzar els mitjans concertats que constin en el catàleg de serveis de la seva entitat, fins i tot quan es requereixi atenció urgent. Si per decisió pròpia o dels seus familiars, utilitzen mitjans no concertats amb la seva entitat, hauran d'abonar, sense dret a reintegrament, les despeses que puguin ocasionar-se, excepte en els supòsits excepcionals prevists en el concert.
El talonari de receptes és un document oficial, personal i intransferible, i està destinat a l'ús del titular i els seus beneficiaris. En el cas de mutualistes d'opció pública, el talonari en paper només pot utilitzar-se per a supòsits de prescripció de vacunes o fórmules magistrals, o en desplaçaments temporals a una altra comunitat autònoma, sempre en l'àmbit dels serveis públics de salut, i en cap supòsit poden fer-se prescripcions utilitzant aquest document oficial per facultatius que no pertanyin als esmentats serveis públics de salut, ni en ocasió de cap acte mèdic que estigui fora d'aquest àmbit. En el cas de mutualistes que han triat entitat concertada per a l'assistència sanitària nacional, els facultatius hauran de pertànyer al quadre mèdic de l'entitat triada i l'acte de prescripció ser realitzat en el marc de la prestació d'assistència sanitària de la Mutualitat. Finalment, el col·lectiu mutualista adscrit al Concert d'Assistència Sanitària en l'Exterior (titulars i beneficiaris) no pot fer ús de talonari de receptes en paper. Vostè com a mutualista és el dipositari o dipositària del seu/s talonari/s de receptes, sent el responsable de la seva custòdia i correcte ús, per la qual cosa una utilització indeguda en algun cas dels citats o un altre similar donarà lloc a la reclamació de reintegrament per prestació indeguda, o si escau a les sancions que procedeixin per infracció de reglament.
Per a rebre assistència sanitària acudirà al seu centre assistencial o servei mèdic degudament acreditat..
A partir de l'1 de març de 2019, els mutualistes obligatoris en actiu hauran de presentar les sol·licituds de Prestacions Dentàries i Oculars utilitzant els processos electrònics "Sol·licitud de Prestacions Dentàries" i "Sol·licitud de Prestacions Oculars" de la nostra Seu en https://sede.muface.gob.es/. Per a això, han d'obtenir certificat digital, DNI electrònic, o la identificació Cl@ve. Destaquem la identificació Cl@ve, que permet interactuar amb Muface i altres administracions i organismes sense necessitat de targeta o programari afegit. Per a registrar-se conegui les oficines de MUFACE en les quals es presta aquest servei, o en Cl@ve.
Els mutualistes hauran de demanar cita prèvia en totes les oficines de MUFACE. Busqui la seva oficina en Oficines amb Cita Prèvia i vegi la manera de sol·licitar-la.
Recomanacions
Mantingui les seves dades actualitzades. En la seu electrònica pot modificar directament les seves dades amb Cl@ve, certificat digital o DNI electrònic, en l'apartat "Actualització de dades" (amb sistema de doble verificació). Igualment, pot actualitzar dades bàsiques de contacte a través de l'APP , previ registre (AVÍS: Aquest servei en l'APP està suspès temporalment per a modificar telèfon mòbil e email. Faci el seu canvi en la seu electrònica. Gràcies.).
Faciliti el seu correu electrònic i telèfon mòbil per a una comunicació més immediata en el seu Servei Provincial o Oficina Delegada.
La majoria dels tràmits poden realitzar-se electrònicament. Estalviï's desplaçaments i esperes utilitzant, d'una manera molt senzilla, la seu electrònica de MUFACE. Per a la utilització de serveis electrònics, MUFACE està adaptant-se a Cl@ve, com platafoma d'identificació comuna, per la qual cosa es recomana registrar-se en Cl@ve. Cl@ve li permetrà accedir a determinades prestacions i a molts altres serveis de les administracions públiques sense necessitat de targeta o programari afegit, i pot registrar-se presencialment o de manera telemàtica.
Registri's en l'App i conegui els serveis que ofereix.
Pot presentar qualsevol altre escrit o comunicació, que no estigui contemplat en la Seu Electrònica, a través del Registre Electrònic Comú (REC). Per a utilitzar el Registre Electrònic Comú s'ha de disposar de DNI electrònic o certificat electrònic en vigor.
Quan acudeixi personalment a un servei o delegació de MUFACE per a realitzar qualsevol gestió ha d'estar acreditat. En cas que sigui el seu representant qui l'efectua, portarà una autorització expressa. Existeixen Oficines que exigeixen cita prèvia per a rebre atenció presencial, entre aquí per a conèixer-les.
En cas de desplaçaments temporals a l'estranger a Europa, la Targeta Sanitària Europea (TSE) l'ajudarà en el cas que necessiti assistència sanitària. La TSE és un document personal i intransferible del qual cada mutualista i els seus beneficiaris hauran de disposar i que serà vàlida durant dos anys.