dnt-close-session
  • Seu Electrònica MUFACE
  • X
  • LinkedIn
  • Castellano
  • Català
  • Euskara
  • Galego
  • Valencià
Gobierno de España, ministerio para la transformación digital y de la función pública, abre en ventana nueva
MUFACE, abre en ventana nueva
Inicio
Història de MUFACE
Currículum equipo directiu
Ocupació pública en MUFACE
Qualitat en MUFACE
ENQUESTES 2025 ENQUESTES 2024 ENQUESTES 2023 ENQUESTES 2022
RSC, Mutualitat Saludable i Declaració de Luxemburg
Missió, visió i valors Normativa Amb qui treballem Carta de Serveis Memòria Anual
Pla MUFACE Avanza 2021-2023 (prorrogat 2024) Pla Open Data MUFACE Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència en MUFACE
Informació de rellevància jurídica
Pressupost Comptes anuals i informis de fiscalització Perfil del contractant Retribucions , indemnitzacions i autoritzacions d'alts càrrecs Operacions patrimonials (subhastes)
Normativa Dades obertes
Normativa de protecció de dades
Acció protectora de MUFACE en matèria de prestacions d'assistència sanitària Acció protectora de MUFACE en matèria Social Activitats relacionades amb el control d'accés als serveis centrals de MUFACE i dades de videovigilància. Activitats relacionades amb la gestió de recursos humans de MUFACE Activitats relacionades amb l'Oficina de Registre de MUFACE Activitats relacionades amb la prevenció de riscos laborals per al personal de MUFACE Activitats relacionades amb les Cotitzacions a MUFACE Actuacions amb els tribunals Afiliación i Gestió del Col·lectiu del Règim del Mutualisme Administratiu Agenda Institucional de MUFACE Assistència a Òrgans Col·legiats de MUFACE Gestió del patrimoni immobiliari de MUFACE Queixes/ Suggeriments/ Felicitacions Recursos Administratius Responsabilitat Patrimonial Revisió d'actes administratius Atenció al Mutualista: Cita prèvia, OIM i Xarxes Socials
Activitats de difusió promogudes per MUFACE Exerceixi els seus drets en relació amb les seves dades personals Sol·liciti informació al Delegat de Protecció de Dades de MUFACE
MUFACE y la violencia de género Sistema intern d'informació
Qui poden ser mutualistes Els qui poden ser beneficiaris Drets i obligacions
Document d'afiliació
Règim de cotitzacions
Préstecs hipotecaris per a adquisició d'habitatge habitual i altres ofertes especials del BBVA
Premio de pintura 2019
Oferta Paradores Colegio de Huérfanos de la Armada en Madrid
Les meves dades i certificats
Serveis públics de salut
Normes d'accés a la Cartera de Serveis
Canvi d'entitat sanitària Atenció d'Urgència Transport sanitari Novetats Concerts d'Assistència Sanitària 2025-2027
Mutualistes i els seus beneficiaris destinats i/o residents a l'estranger Professorat mutualista visitant en centres escolars dels EUA i el Canadà
Targeta Sanitària europea (TSE) I CPS ¿Com obtenir la Targeta Sanitària Europea?
Entitats concertades Serveis públics de salut
Província - Almería Província - Cadis Província - Córdoba Província - Granada Província - Huelva Província - Jaén Província - Màlaga Província - Sevilla
Província - Huesca Província - Teruel Província - Zaragoza
Comunitat Autònoma- Principat d'Astúries Comunitat Autònoma- Illes Balears
Província - Las Palmas Província - Santa Cruz de Tenerife
Comunitat Autònoma- Cantàbria
Província - Albacete Província - Ciudad Real Província - Conca Província - Guadalajara Província - Toledo
Província - Ávila Província - Burgos Província - León Província - Palencia Província - Salamanca Província - Segòvia Província - Soria Província - Valladolid Província - Zamora
Província - Barcelona Província - Girona Província - Lleida Província - Tarragona
Província - Alacant Província - Castelló Província - València
Província - Badajoz Província - Càceres
Província - la Corunya Província - Lugo Província - Orense Província - Pontevedra
Comunitat Autònoma- La Rioja Comunitat Autònoma- Madrid Comunitat Autònoma - Murcia Comunitat Autònoma - Navarresa
Província - Àlaba Província - Guipúscoa Província - Biscaia
Comunitat Autònoma - Ceuta Comunitat Autònoma - Melilla
Prestacions Dentàries Prestacions Oculars Prestacions per Material Ortoprotètic Altres Prestacions Complementàries Prestacions Dentàries i Oculars
Dispensació en hospitals i centres amb càrrec a la Mutualitat Reintegrament de despeses de farmàcia i productes dietètics Dispensació en hospitals i centres amb càrrec a l'Entitat
Talonari de Receptes
Gratuïtat de prestació farmacèutica derivada d'accident en acte de servei Autorització per a prescripció farmacèutica mutualistes de professió mèdica en situació de jubilació Ajudes al co-pagament farmacèutic
Incapacitat temporal i Risc durant l'embaràs Subsidi per Incapacitat Temporal Reconeixement mèdic després de denegació llicencia Drets derivats d'accident en acte de servei o malaltia professional Indemnització per lesions permanents no invalidants Gran Invalidesa
Subsidi per risc d'embaràs Subsidi per risc durant la lactància natural
Prestació per fill, filla o menor en acolliment a càrrec amb discapacitat Prestación económica de pago único por parto o adopción múltiples Subsidi especial en cas de part, adopció o acolliment múltiples
Ajudes per a facilitar l'autonomia personal Ajudes per a l'atenció de persones amb malaltia psiquiàtrica crònica Ajudes per a l'atenció a la drogodependència i altres addiccions Ajudes per a estades temporals en residències assistides o en centres de dia i de nit Ajudes per a persones amb malaltia celíaca Ajudes per a persones amb malaltia oncològica Ajudes de prolongació d'efectes d'ajudes anteriors (epígraf 9 de la resolució de convocatòria per a 2024)
Subsidi de Jubilació Subsidi per defunció Ajuda de Sepeli Ajudes Assistencials Beques d'estudi per a mutualistes Beques d'Estudi amb càrrec al Llegat Casat de la Font
Pensió de jubilació Pensió de viduïtat Pensió d'orfandat Subsidi defunció
Ajuda víctimes violència de gènere Serveis de Podologia
Impresos Prestacions Complementàries Impresos Prestació Farmacèutica Impresos de Reintegrament de despeses d'assistència sanitària Impresos Incapacitat i Risc durant l'embaràs Impresos de subsidi per risc durant l'embaràs i risc durant la lactància natural Impresos de prestacions Familiars Impresos d'Ajudes de Protecció Sociosanitària Impresos d'Altres Ajudes Socials
Prevención del VIH Programas de cribado Programa antitabac MUFACE Vacunació
Informació a Mutualistes Formulari
Almeria Adreça Provincial de MUFACE a Cadis Còrdova Adreça Provincial de MUFACE a Granada Adreça Provincial de MUFACE a Huelva Adreça Provincial de MUFACE a Jaén Màlaga Adreça Provincial de MUFACE a Sevilla
huesca Adreça Provincial de MUFACE a Terol Saragossa
Astúries Direcció Provincial de MUFACE en Illes Balears
Las Palmas Adreça Provincial de MUFACE a Tenerife
Direcció Provincial de MUFACE a Cantàbria
Adreça Provincial de MUFACE a Albacete Ciudad Real Conca Guadalajara Toledo
Ávila Burgos León Palencia Salamanca Segòvia Soria Valladolid Zamora
Barcelona Girona Lleida Tarragona
Alacant Castellón València
Badajoz Càceres
A Coruña Lugo Orense
Pontevedra Vigo
La Rioja Comunitat de Madrid Regió de Múrcia Comunitat Foral de Navarresa
Llaurava/Àlaba Guipúscoa Bizkaia
Melilla Ceuta
Cita Prèvia Cita para videoconferencia (programa piloto)
Telèfon 060 MUFACE 75 Serveis Provincials i Oficines Delegades
Sede electrónica APP Mòbil Registre Electrònic Comú
Cl@ve
Recursos administratius i reclamacions de responsabilitat patrimonial Queixes, suggeriments i felicitacions
Les més consultades Afiliació, beneficiaris i cotització
Prestacions Sanitàries Canvis d'Entitat mèdica Prestacions sanitàries complementàries Prestacions Socials
Procediments, recursos, impresos, Oficines i altres gestions amb MUFACE Serveis electrònics de MUFACE i identificació electrònica
Testamento vital, voluntades anticipadas o instrucciones previas
Noticies Actualidad MUFACE Revista MUFACE Actualitat i Revista Muface
Inicio  
  • Història de MUFACE
  • Qui som
  • Què fem
  • Transparència
  • Normativa
  • Dades obertes
  • Privacitat i protecció de dades personals
  • MUFACE y la violencia de género
  • Sistema intern d'informació
  • Portada de Sobre MUFACE
  • Qui poden ser mutualistes
  • Els qui poden ser beneficiaris
  • Drets i obligacions
  • Procediments i impresos d'afiliació, alta, baixa y reactivació
  • Cotització
  • Promocions
  • Les meves dades i certificats
  • Portada de Mutualistes
  • Assistència Sanitària en territori nacional
  • Assistència sanitària a l'estranger
  • Troba al teu metge
  • Portada de Assistència sanitària
  • Sanitarias
  • Farmacèutiques
  • Socials
  • Descàrrega d'impresos
  • Programas preventivos de alcance general, cribados, VIH, vacunación y programa antitabaco
  • Portada de Prestacions
  • Contacta amb Muface
  • Com obtenir la identificació digital
  • Recursos administratius i reclamacions de responsabilitat patrimonial
  • Queixes, suggeriments i felicitacions
  • Preguntes freqüents (FAQs)
  • Testamento vital, voluntades anticipadas o instrucciones previas
  • Portada de Atenció al mutualista
  • Noticies
  • Actualidad MUFACE
  • Revista MUFACE
  • Actualitat i Revista Muface
  • Portada de Actualitat
texto

Necessites ajuda?

Pots contactar amb MUFACE a través del següent formulari de contacte.

Anar al formulari de consulta
Quiénes som
    • Currículum equipo directiu
  • Ocupació pública en MUFACE
    • Qualitat en MUFACE
        • ENQUESTES 2025
        • ENQUESTES 2024
        • ENQUESTES 2023
        • ENQUESTES 2022
  • RSC, Mutualitat Saludable i Declaració de Luxemburg
  1. Inicio
  2. Sobre MUFACE
  3. Qui som
  4. Qualitat i participació
  5. Participació en MUFACE
  6. Encuestas de satisfacció realitzades al col·lectiu MUFACE

ENQUESTES 2022

ENQUESTA RELATIVA A CITA PRÈVIA 2022

Per primera vegada, s'ha enquestat a mutualistes sobre el servei de cita prèvia, des de la gradual implantació del servei que va començar al novembre de 2019. Es va preparar un qüestionari de 8 preguntes de contestació tancada: quatre preguntes sobre el grau de satisfacció de la Cita Previa en si, una sobre els canals d'obtenció de Cita Prèvia, una pregunta sobre les possibles millores a implantar per part de Muface per a millorar la Cita Prèvia i dues sobre el temps mitjà d'obtenció de Cita Prèvia, des de la sol·licitud (la setena pregunta condicionava l'octava, en el cas que se superessin els 20 dies).

Muestra

Con data 27 d'abril, es va enviar per e-mail l'enquesta a un total de 20.623 mutualistes titulars, segmentant la mostra per província d'adscripció, en funció del col·lectiu adscrit. El termini per a contestar aquesta enquesta va acabar el dia 12 de maig.

El grandària mostral exigia un total de 385 individus o respostes. La enquesta ha estat contestada per 899 persones mutualistes, la qual cosa equival a un 4,4% de la població diana. S'ha aconseguit la significança estadística, a l'ésser el nombre d'enquestes contestades superior a 385.

Debe aclararse que la cita previa es obligatoria pero no siempre, ya que la exigencia de cita se flexibiliza en todos los casos en que la urgencia del trámite, la edad o las condiciones de los mutualistas lo imponen. La encuesta estuvo acompañada de un cuestionario interno a Servicios Provinciales del cual precisamente se concluyó que las pautas de flexibilidad con las que se maneja la cita previa permiten un servicio efectivo y cercano a mutualistas.

La nota media obtenida para la Cita Previa implantada por Muface es de 6,41 sobre 10.

Resultats rellevants:

  • 1-La majoria de les persones mutualistes enquestades (66,9%) pensen que la cita prèvia és positiva, bé perquè racionalitza l'afluència, evitar esperes i organitza el treball dins de l'oficina, bé perquè és beneficiosa per als mutualistes.
  • 2-La majoria del col·lectiu enquestat (24%) prefereix no acudir presencialment a les oficines i realitzar els seus tràmits a través de canals electrònics. Les persones que acudeixen presencialment, diu fer-ho per a sol·licitar prestacions soci-sanitàries /assistencials /socials (23,6%) o visat de receptes (19%).
  • 3-El canal preferit per les persones mutualistes per a obtenir la cita prèvia és, amb diferència, la Seu Electrònica de Muface (64%) seguit del 060 amb un 20%.
  • 4-La principal millora que sol·liciten els mutualistes és la flexibilització de determinades gestions per a les persones majors de 65 anys (28%), seguit de prop per la gratuïtat del telèfon 060 (20,8%) i per l'augment de la plantilla en les oficines de MUFACE (20,4%).
  • 5-Prop del 85% de les persones mutualistes enquestades, obtenen cita prèvia en un termini inferior a 20 dies, que és el termini amb el qual es va comprometre la Mutualitat a l'hora la implantar la Cita Prèvia. L'oficina que presenta majors problemes a l'hora d'obtenir cita en un termini inferior a 20 dies és el Servei Provincial de Madrid, si bé setmanalment s'actua sobre dades obrint cita.

ENQUESTA RELATIVA A CANALS DE COMUNICACIÓ 2022

Teniendo en cuenta la importància de l'edat com a factor que determina les preferències així com les capacitats d'accés, l'enquesta de comunicació realitzada al maig de 2022 es va enviar a un total de 19.999 persones mutualistes titulars, segmentant la mostra per edat del col·lectiu en funció del percentatge que representa amb el total, de les províncies de Madrid, Barcelona, Sevilla, Valladolid, La Rioja i Saragossa, repartits per franges d'edat de manera proporcional al total de col·lectiu de cadascuna d'aquestes províncies.

Respecto a la página web, es el canal preferente para uso de mutualistas cuando quieren obtener información. Destacan los tramos intermedios de edad (entre 45 y 75 años) con un porcentaje de preferencia de más de un 73% respecto al resto de los canales, mientras que las personas mayores de 75 años que han contestado la encuesta, lo usan en un 60,91%. En cuanto a la opinión que les merece, es mayoritaria la opinión favorable de todo el colectivo, que estima útil la web entre un 80% y un 85%, según tramos.

Quant al contacte amb les oficines de MUFACE (telèfon, correu electrònic, contacte presencial) destaca el crit d'atenció relatiu al servei telefònic, que en un 28% de tots els trams d'edat es considera que ha de millorar perquè no aconsegueixen contactar, molt especialment pels mutualistes de Madrid, Barcelona i Sevilla . Això al seu torn és coherent amb l'anàlisi de queixes formulades en 2020 i 2021, relatives a accessibilitat telefònica, així com amb les reclamacions en xarxes socials, i està donant lloc a l'articulació de mesures específiques per a facilitar l'accés per telèfon de persones majors amb els mitjans disponibles.

Respecte al telèfon en general, a mesura que descendeix l'edat creix el número dels quals no utilitzen mai el telèfon per a contactar amb MUFACE, és a dir, entre un 20% que diu no utilitzar-ho en el tram de majors de 75 a un 42,09% que així l'indica en el col·lectiu de 15 a 44 anys. Entre un 24,42% i un 29,55% dels mutualistes, segons trams, diuen trucar a un telèfon de la seva oficina quan tenen un problema.

El servei de l'Oficina d'Informació a Mutualistes a través del formulari web de consulta i el telèfon 060 semblen ser molt poc coneguts, ja que si d'una banda entre un 8,79% i un 11,55% segons trams diuen recórrer al formulari OIM quan tenen un problema, o utilitzen el telèfon 060 perquè els derivin a OIM entre un 7,80% i un 13,94%, per una altra, entre un 39,39% i un 53,73%, segons trams d'edat, manifesten que no coneixen aquest servei.

En cuanto a altres canals ha de destacar-se el desconeixement del servei de Newsletter, implantat al setembre de 2021, per a percentatges que se situen entre un 75,76% per a majors de 75 anys i un 84,48% per a persones d'entre 15 i 44 anys i el compte oficial en twitter, que diuen no utilitzar percentatges que van des del 88% en majors de 75 anys al 66% en persones d'entre 15 i 44 anys, i entre els quals utilitzen TT, entre un 8% i un 24,78% diu no conèixer el compte oficial.

La consulta a companys de treball com a via informativa és d'ús preferent pel tram més jove (20,60%) mentre que és molt baix en el tram de més edat en actiu (5,28%). A l'hora d'indicar canals possibles d'informació en futures enquestes, s'inclourà la informació sindical, que per error no figurava en aquesta enquesta.

ENQUESTA RELATIVA A ALTA MASSIVA DE MUTUALISTES DOCENTS DE NOU INGRÉS 2022

En la Mutualitat és clau el procés d'alta massiva de persones de cossos docents de primària i secundària, no sols pel seu pes en el Col·lectiu sinó també per tractar-se d'un segment la funció del qual és essencial des de tots els punts de vista, que a més exerceixen la seva tasca en administracions públiques autonòmiques i tenen condicines específiques i diferents de treball.

L'enquesta es realitza tots els anys des de 2019, amb interrupció en 2020 a causa de la pandèmia. Amb data 29 d'octubre de 2022, es va enviar l'enquesta a un total de 17.695 persones mutualistes, dels cossos docents de primària i secundària, que la seva alta en Muface s'havia produït en el període comprès entre el 15 d'agost i el 31 d'octubre de 2022, sent la condició que en aquesta data haguessin triat ja assistència sanitària. Dicha condició permet obtenir la seva sopinión sobre el servei prestat.

L'enquesta va ser contestada per 1.870 mutualistes, la qual cosa equival a un 10,6% de la població. S'ha aconseguit la significança estadística, en ser superior a 385.

En cuanto a els resultats:

  • 1-Prop del 90% dels nous mutualistes procedents de cossos docents, han realitzat la seva alta tant i la dels seus beneficiaris a través de processos electrònics, utilitzant la identificació electrònica (Cl@ve, certificat digital, DNIe, etc) (95% de titulars i 85% de beneficiaris).
  • 2-Més del 54% dels nous mutualistes han trobat la informació sobre els processos d'afiliació, en els canals oferts per la mutualitat, sent els preferents el formulari web que deriva a l'Oficina d'Informació al Mutualista (34%) i el correu electrònic (31%). Els canals fora de la mutualitat més usats són els sindicats i els companys de treball.
  • 3-Quant al grau de satisfacció, tant en el procés d'afiliació, com en l'alta de l'entitat sanitària, com en l'alta de beneficiari, s'ha obtingut una puntuació pròxima a 7 sobre 10. Respecte als canals de comunicació, surten molt ben valorats la pàgina web i el correu electrònic, (tots dos amb més d'un 6 sobre 10). El telèfon de les oficines obté un aprovat (5 sobre 10). Twitter, linkedin i el telèfon 060, treuen puntuacions per sota de 5 sobre 10. Ha de dir-se que aquesta pregunta ha de ser millorada en posteriors edicions, ja que obligava a contestar encara que no s'hagués utilitzat els canals objecte de pregunta.
  • 4-Tant el formulari que deriva a l'OIM com les respostes rebudes per correu electrònic, són els canals d'informació personalitzats millor valorats. La claredat i la utilitat de la “Guia de Nous Mutualistes” que es troba en la pàgina web, es valoren amb notes pròximes al 7 sobre 10..

Respecte al qüestionari intern enviat a serveis provincials de MUFACE sobre la seva opinió respecte al procés i les millores que poden introduir-se, el mateix llança que el procés és positiu per a un 85% de directors i directores. Es valora positivament per un 70% la importància d'oferir xerrades als nous mutualistes en col·laboració amb l'administració educativa autonòmica o bé amb algun sindicat. En aquesta ocasió, 15 Servicios Provinciales oganizaron xerrades que van tenir gran acolliment.

De l'enquesta i qüestionari realitzats després de cada procés s'otienen les línies de millora per a posteriors processos d'alta massiva.

  • Contacto
  • Mapa web
  • Avís Legal
  • Accessibilitat
  • Política de cookies

Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència - Finançat per la Unió Europea - NextGenerationEU

© 2025 Mutualitat General de Funcionaris Civils de l'Estat.

Política de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per a oferir un millor servei. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús.

Veure política de cookies