Pots contactar amb MUFACE a través del següent formulari de contacte.
Canvi d'entitat sanitària
1. CANVI ORDINARI EN 2025
Com tots els anys, els mutualistes tindran dret a la lliure elecció per a la prestació d'assistència sanitària entre el sistema sanitari públic de comunitats i ciutats autònomes i les entitats d'assistència sanitària concertada.
En aquest exercici els terminis de canvi seran els següents:
De l'1 al 31 de gener de 2025: S'ha pogut sol·licitar el canvi a l'INSS (serveis públics de salut de comunitats autònomes i INGESA a Ceuta i Melilla), en compliment del conveni subscrit amb aquest organisme .
De l'1 al 31 de maig fins i tot, amb la vigència del nou Concert s'obrirà un segon termini un segon termini (període especial) per a fer el canvi des del servei de salut autonòmic o INGESA a una entitat concertada o entre entitats concertades que siguin adjudicatàries del servei oa l'INSS (serveis públics autonòmics de salut),
Si vostè està adscrit/a a ASISA, ADESLAS o serveis sanitaris autonòmics (INSS) i no vol canviar no està obligat a realitzar cap gestió.
De l'1 al 30 de juny de 2025, ambdós inclosos, d'acord amb el que es preveu en el nou Concert, s'obrirà un període de canvi ordinari. Aquest canvi permetrà optar lliurement per l’INSS o per una entitat concertada (Adelas o Asisa).
*Nota important: En el cas dels mutualistes de DKV que l'1 de juny hagin passat a l'INSS perquè se'ls ha adscrit d'ofici, si durant el mes de juny volen fer un canvi ordinari a una entitat concertada, hauran d'emplenar l'imprès de canvi ordinari i presentar-lo en les nostres oficines , ja sigui presencialment amb cita prèvia, enviant-lo per correu postal o a través del Registre Electrònic General o altres registres (assegurant-se que arribi abans que acabi el mes de juny); o remetent-ho mitjançant la bústia de mutualistes de la seu electrònica.Més informació.
RECORDI:
1) Aquelles persones que hagin optat per canviar d'entitat concertada a INSS podran revertir la seva decisió en el segon termini (període especial) i adscriure's a una entitat concertada, si així ho desitgen. Recomanem consultar l'oferta de cada entitat abans de prendre una decisió, per a garantir una elecció responsable i adequada a les seves necessitats.
2) Només s'admetrà una sol·licitud de canvi en cada període ordinari. Si no es formula sol·licitud de canvi ordinari es mantindrà l'adscripció a la mateixa entitat que a 31 de desembre de cada any.
3) L'efecte de fer un canvi voluntari d'entitat és immediat, de manera que l'endemà del canvi les seves dades i les dels seus beneficiaris, si escau, ja s'hauran bolcat a la nova entitat d'adscripció, amb la consegüent baixa a la anterior entitat, per la qual cosa no podrà tornar a utilitzar els seus serveis de cap manera. Aquesta immediatesa s'ha de tenir especialment en compte si s'està seguint algun tractament mèdic o hospitalari, ja que fer el canvi suposarà la interrupció així mateix immediata d'aquest tractament o seguiment. Per això, si us trobeu en aquesta situació, us recomanem que consulteu prèviament al vostre Servei Provincial
PROCEDIMENT I CANALES DE SOL·LICITUD PER AL CANVI ORDINARI
Mitjançant aquest procediment es poden efectuar canvis ordinaris entre Entitats de Segur Privat d'Assistència Sanitària, així com canvis d'entitat privada a Sistema Públic de Salut o viceversa.
La sol·licitud de canvi d'entitat haurà de realitzar-se bé per seu electrònica, bé descarregant el model d'imprès que s'inclou en aquest apartat i enviant-lo per correu postal, o acudint a altres registres. Li indiquem com fer-ho:
A través de la Seu Electrònica de MUFACE utilitzant els mitjans d'accés proporcionats per la plataforma Cl@ve (certificat digital, DNI electrònic, Cl@ve Permanent o Cl@ve PIN). Li indiquem com registrar-se en Cl@ve.
Enviant l'imprès per correu postal a la seva oficina provincial de MUFACE. Pot trobar la direcció en l'apartat Les nostres Oficines.
També pot registrar la seva sol·licitud en qualsevol dels registres previstos en l'art. 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, la qual cosa inclou el Registre Electrònic Comú de l'Administració General de l'Estat (REC).
Si no pogués accedir o utilitzar aquests mitjans ha de sol·licitar cita prèvia en la seva oficina encara que recomanem encaridament l'opció de la seu electrònica, del correu postal o del registre electrònic, tenint en compte la saturació que es produeix a principi d'any en algunes oficines.
2. CANVI FORA DEL PERÍODE ORDINARI I CANVI EXTRAORDINARI A INSS/INSS (Serveis Públics de Salut)
2.1 Canvi fora del període ordinari
Fora del període ordinari es podrà autoritzar el canvi d'Entitat d'Assegurança d'Assistència Sanitària o d'adscripció als Serveis Públics de Salut en diversos supòsits taxats. A part dels quals deriven de variacions de dades de Col·lectiu (relacionats amb el canvi de destinació o de domicili) i que, per tant, no obeeixen a motius d'assistència sanitària, es tracta dels casos següents:
Quan s'obtingui la conformitat, expressada per escrit, de les Entitats afectades. Aquest supòsit inclou el canvi a qualsevol entitat d'assegurança des de la xarxa sanitària pública, però no el cas contrari, que es regula en l'epígraf 2.2 següent.
Quan la persona titular passi a quedar compresa en el col·lectiu del Concert en territori nacional en extingir-se el seu dret a quedar protegida pel Concert d'assistència sanitària en l'Exterior, sempre que aquesta extinció no es degui a la pèrdua de la condició de mutualista.
Quan, per concórrer circumstàncies objectives que justifiquin el canvi d'una pluralitat de titulars als qui afecti el mateix problema d'assistència mèdica, la Direcció General de MUFACE acordi l'obertura de termini especial d'elecció d'Entitat, inclosos, en el seu cas, els Serveis Públics de Salut.
PROCEDIMENT I CANALES PER AL CANVI FORA DEL PERÍODE ORDINARI
Per a aquests canvis es podran utilitzar els mateixos canals i el mateix imprès que per al canvi ordinari descrit en l'apartat 1.
2.2 Canvi extraordinari a INSS/INSS (Serveis Públics de Salut)
Quan la persona titular el sol·liciti per raons d'assistència mèdic-hospitalària que l'afectin personalment, o a qualsevol de les persones que tingui adscrites, i sigui aprovat per una Comissió Paritària MUFACE/SEGURETAT SOCIAL (que analitza la documentació aportada i valora la concurrència de les circumstàncies fixades en l'annex del Conveni, en la redacció donada per l'Addenda de pròrroga i modificació de 16 de febrer de 2022), amb els criteris que poden justificar l'estimació del canvi.
A més, haurà de fer constar expressament que assumeix l'obligació de romandre dos anys amb l'adscripció als Serveis Públics de Salut, en el cas que s'estimi el canvi.
PROCEDIMENT I CANALES PER AL CANVI EXTRAORDINARI A INSS/INSS (CEINSS)
En el model d'imprès necessàriament ha de marcar-se la quadrícula o quadrícules corresponents al motiu o motius pels quals se sol·licita el canvi i acompanyar-se dels documents que els acreditin i justifiquin (i que es relacionen en el model).
La sol·licitud pot presentar-se, prèvia cita, en les oficines de MUFACE, o enviar-se per correu postal (consultar Les nostres Oficines), així com en qualsevol registre públic.
3. CERTIFICAT D'ADSCRIPCIÓ A ENTITAT SANITÀRIA
Una vegada triat el tipus d'assistència, si acaba de produir-se la seva afiliació a MUFACE o si ha canviat d'entitat en el període ordinari (mes de gener), podrà obtenir un certificat d'adscripció a entitat sanitària tant en la Seu Electrònica com a través de Les nostres Oficines.