Pots contactar amb MUFACE a través del següent formulari de contacte.
Canvi d'entitat sanitària
1. CANVI ORDINARI EN 2025
Els mutualistes tenen dret a la lliure elecció per a la prestació d'assistència sanitària entre el sistema sanitari públic de comunitats i ciutats autònomes i les entitats d'assistència sanitària concertada.
Terminis i condicions per al canvi l'any 2025:
De l'1 al 31 de gener de 2025: Ha pogut sol·licitar-se el canvi a INSS/INSS (serveis públics de salut de comunitats autònomes i INGESA a Ceuta i Melilla), en compliment del conveni subscrit amb aquest organisme.
De l'1 al 31 de maig inclusivament, amb la vigència del nou concert, obertura d'un segon termini (període especial) per a realitzar la sol·licitud de canvi des de l'INSS/INSS o INGESA (serveis públics autonòmics de salut) a una de les entitats concertades adjudicatàries (ADESLAS i ASISA), o des d'estes a l'INSS/INSS. Qui ja estava adscrit/a alguna d'elles i no desitja canviar, no està obligat a realitzar cap gestió.
De l'1 al 30 de juny de 2025 inclusivament, d'acord amb el que es preveu en el nou Concert, obertura d'un període de canvi ordinari per a optar, lliurement, per INSS/INSS o entitat concertada (ADESLAS i ASISA).
*NOTA IMPORTANT: En el cas dels mutualistes de DKV que l'1 de juny hagen passat a l'INSS/INSS perquè se'ls ha adscrit d'ofici, si durant el mes de juny volen fer un canvi ordinari a entitat concertada, hauran d'emplenar l'imprés de canvi ordinari i presentar-lo en les nostres oficines, ja siga presencialment amb cita prèvia, enviant-ho per correu postal o a través del Registre Electrònic General o altres registres (assegurant-se que vaja a arribar abans que acabe el mes de juny); o remetent-ho mitjançant la bústia de mutualistes de la seu electrònica. MÉS INFORMACIÓ en la nostra pàgina sobre els canvis d'entitat per a mutualistes de DKV.
És important que recorde que:
Aquelles persones que hagen optat per canviar a l'INSS/INSS durant el mes de gener podran revertir la seua decisió (període especial del mes de maig o del mes de juny) i adscriure's a una entitat concertada, si així el desitgen. Recomanem consultar l'oferta de cada entitat abans de prendre una decisió, per a garantir una elecció responsable i adequada a les seues necessitats.
Només s'admetrà una sol·licitud de canvi en cada període ordinari. Si no es formula sol·licitud de canvi ordinari es mantindrà l'adscripció a la mateixa entitat.
L'efecte de fer un canvi voluntari d'entitat és immediat, de manera que, l'endemà del del canvi, les seues dades i els dels seus beneficiaris, en el seu cas, s'hauran bolcat ja en la nova entitat d'adscripció, amb la consegüent baixa en l'anterior entitat, per la qual cosa no podrà tornar a utilitzar els seus serveis de cap manera. Esta immediatesa ha de tindre's especialment en compte si s'està seguint algun tractament mèdic o hospitalari, ja que fer el canvi suposarà la interrupció així mateix immediata d'aquest tractament o seguiment. Per això, si es troba en esta situació, li recomanem que consulte prèviament en el seu Servei Provincial.
PROCEDIMENT I CANALES DE SOL·LICITUD PER AL CANVI ORDINARI
Mitjançant este procediment es poden efectuar canvis ordinaris entre Entitats de Segur Privat d'Assistència Sanitària, així com canvis d'entitat privada a Sistema Públic de Salut o viceversa.
La sol·licitud de canvi d'entitat haurà de realitzar-se bé per seu electrònica, bé descarregant el model d'imprés que s'inclou en este apartat i enviant-lo per correu postal, o acudint a altres registres. Li indiquem com fer-ho:
A través de la Seu Electrònica de MUFACE utilitzant els mitjans d'accés proporcionats per la plataforma Cl@ve (certificat digital, DNI electrònic, Cl@ve Permanent o Cl@ve PIN). Li indiquem com registrar-se en Cl@ve.
Enviant l'imprés per correu postal a la seua oficina provincial de MUFACE. Pot trobar la direcció en l'apartat Les nostres Oficines.
També pot registrar la seua sol·licitud en qualsevol dels registres previstos en l'art. 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, la qual cosa inclou el Registre Electrònic Comú de l'Administració General de l'Estat (REC).
Si no poguera accedir o utilitzar estos mitjans ha de sol·licitar cita prèvia en la seua oficina encara que recomanem encaridament l'opció de la seu electrònica, del correu postal o del registre electrònic, tenint en compte la saturació que es produïx a principi d'any en algunes oficines.
2. CANVI FORA DEL PERÍODE ORDINARI I CANVI EXTRAORDINARI A INSS/INSS (Serveis Públics de Salut)
2.1 Canvi fora del període ordinari
Fora del període ordinari es podrà autoritzar el canvi d'Entitat d'Assegurança d'Assistència Sanitària o d'adscripció als Serveis Públics de Salut en diversos supòsits taxats. A part dels quals deriven de variacions de dades de Col·lectiu (relacionats amb el canvi de destinació o de domicili) i que, per tant, no obeïxen a motius d'assistència sanitària, es tracta dels casos següents:
Quan s'obtinga la conformitat, expressada per escrit, de les Entitats afectades. Este supòsit inclou el canvi a qualsevol entitat d'assegurança des de la xarxa sanitària pública, però no el cas contrari, que es regula en l'epígraf 2.2 següent.
Quan la persona titular passe a quedar compresa en el col·lectiu del Concert en territori nacional en extingir-se el seu dret a quedar protegida pel Concert d'assistència sanitària en l'Exterior, sempre que aquesta extinció no es dega a la pèrdua de la condició de mutualista.
Quan, per concórrer circumstàncies objectives que justifiquen el canvi d'una pluralitat de titulars als qui afecte el mateix problema d'assistència mèdica, la Direcció General de MUFACE acorde l'obertura de termini especial d'elecció d'Entitat, inclosos, en el seu cas, els Serveis Públics de Salut.
PROCEDIMENT I CANALES PER AL CANVI FORA DEL PERÍODE ORDINARI
Per a estos canvis es podran utilitzar els mateixos canals i el mateix imprés que per al canvi ordinari descrit en l'apartat 1.
2.2 Canvi extraordinari a INSS/INSS (Serveis Públics de Salut)
Quan la persona titular el sol·licite per raons d'assistència mèdic-hospitalària que l'afecten personalment, o a qualsevol de les persones que tinga adscrites, i siga aprovat per una Comissió Paritària MUFACE/SEGURETAT SOCIAL (que analitza la documentació aportada i valora la concurrència de les circumstàncies fixades en l'annex del Conveni, en la redacció donada per l'Addenda de pròrroga i modificació de 16 de febrer de 2022), amb els criteris que poden justificar l'estimació del canvi.
A més, haurà de fer constar expressament que assumeix l'obligació de romandre dos anys amb l'adscripció als Serveis Públics de Salut, en el cas que s'estime el canvi.
PROCEDIMENT I CANALES PER AL CANVI EXTRAORDINARI A INSS/INSS (CEINSS)
En el model d'imprés necessàriament ha de marcar-se la quadrícula o quadrícules corresponents al motiu o motius pels quals se sol·licita el canvi i acompanyar-se dels documents que els acrediten i justifiquen (i que es relacionen en el model).
La sol·licitud pot presentar-se, prèvia cita, en les oficines de MUFACE, o enviar-se per correu postal (consultar Les nostres Oficines), així com en qualsevol registre públic.
3. CERTIFICAT D'ADSCRIPCIÓ A ENTITAT SANITÀRIA
Una vegada triat el tipus d'assistència, si acaba de produir-se la seua afiliació a MUFACE o si ha canviat d'entitat en el període ordinari (mes de gener), podrà obtindre un certificat d'adscripció a entitat sanitària tant en la Seu Electrònica com a través de Les nostres Oficines.