Les més consultades

Els serveis de la Seu Electrònica estan integrats en Cl@ve (plataforma comuna del Sector Públic Administratiu Estatal per a la identificació, autenticació i signatura electrònica).

Això vol dir que used podrà gestionar prestacions a través de la seu electrònica amb Certificat digital, DNI electrònic o la identificació Cl@ve. Recomanem als mutualistes que es registren i obtinguen la identificació Cl@ve .

Cl@ve li permetrà accedir a determinades prestacions i a molts altres serveis de les administracions públiques sense necessitat de targeta o programari afegit, i pot registrar-se presencialment o de manera telemàtica . Informació Cl@ve.

AJUDA EN CAS DE PROBLEMES D'ACCÉS A LA NOSTRA SEU ELECTRÒNICA

Si troba dificultats amb la seua identificació electrònica (Cl@ve, certificat electrònic o DNIe) o qualsevol altre problema d'accés a la nostra seu electrònica, pot obtindre informació útil per dos canals:

1) Truque al telèfon 060 i diga "problema de tramitació electrònica", li passaran amb una persona que podrà ajudar-lo.

2) Entre en l'enllaç del Punt d'Accés general (PAG 060) i formule la seua consulta en el webchat, on pot trobar informació per a resoldre el seu problema.

Cuantas vías tengo para solicitar talonarios de recetas?

No acudisca a les nostres oficines per a sol·licitar talonaris de receptes, li recordem que,per a la sol·licitud de Talonaris de Receptes té disponible:

AVÍS: El correu electrònic com a via per a la sol·licitud de talonaris només pot utilitzar-se a Canàries.

Puc sol·licitar un talonari de receptes per internet?

Sí, 24 hores al dia, tots els dies de l'any i sense necessitat de desplaçar-se, a través de la nostra Seu Electrònica .

  • Amb certificat electrònic, DNI electrònic, Cl@ve Permanent o Cl@vepin. No requereix registre previ. Permet elegir que direcció es rep el talonari de receptes.
  • Cl@ve li permetrà accedir a determinades prestacions i a molts altres serveis de les administracions públiques sense necessitat de targeta o programari afegit, i pot registrar-se presencialment o de manera telemàtica:
  • També pot realitzar-se a través de l'aplicació per a dispositius mòbils (App Mòbil), per a això cal haver-se registrat prèviament. Si desitja registrar-se entre ací. L'usuari serà el número de DNI/NIE del titular de MUFACE. Permet elegir en quina direcció es rep el talonari de receptes.

Com puc demanar un talonari de receptes per altres mitjans?

Pot telefonar al 060 e n qualsevol moment, només ha de tindre a mà el seu DNI i codi postal.

També pot fer-ho remetent a la seua Oficina de MUFACE per correu postal el model de Peticion_Talonari_Receptes que podrà descarregar-se de la pàgina web o, en defecte d'això, enviant un escrit de petició a aquesta Oficina, on faça constar les dades corresponents (nom i cognoms, núm. d'afiliació, objecte de la sol·licitud, núm. del talonari anterior o de l'última recepta del mateix) i data i signatura.

Puc sol·licitar més d'un talonari?

Només en cas de famílies nombroses o malalties cròniques, adjuntant informe metge. En estos casos es podran entregar dos talonaris.

Sóc mutualista d'opció pública puc sol·licitar talonaris?

Els mutualistes d'opció pública poden obtindre 2 talonaris de receptes a l'any com a màxim, ja que disposen de recepta electrònica i és interoperable en tot el territori nacional. Les receptes en paper només poden ser prescrites, en el seu cas, per metges que pertanguen a la sanitat pública i, en cap supòsit, per metges d'entitats concertades o d'assistència privada, podent ser aplicades sancions per infracció de reglament.

 

Vull sol·licitar un talonari de receptes, però estic desplaçat fora del meu domicili habitual. Me'l poden enviar a altres senyals?

  • Per Internet, si accedeix a la nostra Seu Electrònica amb el seu DNIe o certificat electrònic reconegut, Cl@ve Permanent o Cl@vepin, en fer la petició pot modificar els senyals que apareixen en pantalla. Este canvi és PUNTUAL i no es reflecteix en les dades que figuren en la base de dades de MUFACE ni serveix per a futurs enviaments. Si desitja registrar-se en Cl@ve, veges la pregunta relativa a mitjans electrònics.
  • També pot sol·licitar-ho en l'Oficina de MUFACE enviant per correu postal el model de Peticion_Talonari_Receptes que figura en la pàgina web, document amb el qual pot comunicar qualsevol canvi en el domicili d'enviament.

Tinc talonaris de receptes de diferents èpoques Els puc continuar utilitzant?

No, només són vàlids els talonaris de color blau o gris les dimensions del qual siguen de 22 per 12 centímetres i en la part inferior dels quals figure el codi de recepta alfanumèric compost per la lletra I seguida d'11 dígits.

Amb els talonaris de receptes que no són vàlids Què faig?

Pot depositar-ho en els Serveis Provincials o Oficines Delegades de la Mutualitat per a la seua destrucció.

Què faig si l'Oficina de farmàcia em rebutja una recepta que no complix els requisits anteriors de grandària o amb l'estructura de dades diferents i, sobretot, sense codificació alfanumèrica?

És necessari que el facultatiu li prescriga novament el medicament en recepta vàlida, si no disposa d'un altre talonari haurà de sol·licitar un nou pels procediments indicats en les preguntes anteriors.

Què és el testament vital?

Es un documento que recibe diferentes nombres, testamento vital, documento de voluntades anticipadas o documento de instrucciones previas.

En este document, una persona major d'edat, capaç i lliure pot manifestar anticipadament la seua voluntat sobre les cures i el tractament de la seua salut o, una vegada arribat la defunció, sobre la destinació del seu cos o dels seus òrgans, a fi que aquesta es complisca en el moment en què arribe a situacions en les circumstàncies de les quals no siga capaç d'expressar-la personalment.

Este dret està reconegut en l'article 11 de la Llei 41/2002, de 14 de novembre , bàsica reguladora de l'autonomia del pacient i de drets i obligacions en matèria d'informació i documentació clínica.

Com puc realitzar el meu testament vital?

Els serveis de salut de cada comunitat autonóma són els encarregats de gestionar el procediment perquè, arribat el cas, es garantisca el compliment de les instruccions prèvies de cada persona, que hauran de constar sempre per escrit.

Encara que MUFACE no té competències en la matèria, hem inclòs a títol informatiu en la nostra pàgina web un apartat descriptiu del procediment general per a realitzar el testament vital i els enllaços necessaris per a accedir al servei en cada comunitat autònoma, al qual hauran de dirigir-se.

Poden els meus fills i beneficiaris conservar l'assistència sanitària de MUFACE mentre han sigut contractats de manera temporal o mentre realitzen pràctiques fomativas?

No. Qualsevol alta com a treballador per compte d'altri, independentment de la naturalesa eventual o temporal del contracte, així com l'alta com a treballador autònom, determinen la baixa com a beneficiari de MUFACE, atés que eixa relació laboral comporta la protecció sanitària com a assegurat del Sistema Nacional de Salut.

Pel mateix motiu, tampoc poden ser beneficiaris de MUFACE els perceptors de la prestació o el susbidio de desocupació, les rendes bàsiques d'inserció social o qualsevol altra pensió o prestació de la Seguretat Social, atés que la seua percepció suposa l'alta com a assegurat del Sistema Nacional de la Salut.

MUFACE efectua de manera periòdica creus d'informació dels seus beneficiaris amb els afiliats d'alta en el Règim General de la Seguretat Social, ISFAS, MUGEJU i amb la d'assegurats del Sistema Nacional de Salut.

Esta situació és incompatible amb la de romandre com a beneficiari en MUFACE tal com l'establixen els requisits d'alta de beneficiaris. Per tant, en esrtos casos, el mutualista ha de procedir a donar de baixa als beneficiaris que es troben en esta situació en el menor temps possible.

LLOCS DE PRESENTACIÓ

Podrà realitzar esta comunicació a través de la Seu Electrònica de Muface, en este cas mitjançant Certificat Electrònic o DNI Electrònic. Es pot realitzar també la baixa de beneficiaris a través de l'App per a dispositius mòbils, previ regisro ( amb usuari i contrasenya.)

Per a comunicar la baixa també pot enviar a les oficines de Muface o presentar en elles el següent imprés degudament emplenat AB_2.pdf

Si com a mutualista ha rebut una carta de MUFACE com a conseqüència d'este procés ha de procedir com es detalla a continuació:

 

 

La protecció sanitària a través del Sistema Nacional de Salut implica en tot cas la baixa com a beneficiari en MUFACE?

Els beneficiaris només tenen dret a accedir a l'assistència sanitària a través d'un únic sistema de protecció social. Amb caràcter general, quan són assegurats del Sistema Nacional de Salut no poden ser beneficiaris de MUFACE (incompatibilitat absoluta); i quan es té dret a l'assistència sanitària com a beneficiaris en dos sistemes de protecció social ha d'exercitar-se un dret d'opció per un d'ells (incompatibilitat relativa), per exemple, quan un progenitor és mutualista i l'altre treballador per compte d'altri.

Excepcionalment l'INSS/INSS permet renunciar a l'assistència sanitària com a assegurat del SNS en els supòsits de pròrroga en la protecció després de cessament laboral, quan s'és demandant d'ocupació i no es percep prestació, o quan la cobertura es rep únicament per la residència a Espanya

Les persones mutualistes poden optar per l'INSS/Sistema Sanitari Públic com a entitat prestadora de l'assistència sanitària, o per Entitats d'Assegurança, que fins al 31 de desembre de 2027 són ASISA y SEGURCAIXA ADESLAS.

Puc canviar del Sistema Sanitari Públic a opció concertada i viceversa? I si ja estic en l'opció concertada, puc triar una altra entitat?

Sí. Les persones mutualistes i beneficiàries amb Document assimilat al d'Afiliació, adscrites tant a l'INSS (Sistema Sanitari Públic) com a les Entitats d'Assegurança d'Assistència Sanitària, poden sol·licitar el canvi de sistema o entitat durant el mes de gener i el mes de juni de cada any. Només s'admetrà una sol·licitud de canvi en cada període ordinari i els serveis triats seran obligatoris fins a l'obertura del pròxim període de canvi.

Fora d'aquest període ordinari sol es poden fer canvis en determinats casos. També, si es compleixen els requisits, es pot fer un canvi extraordinari a l'INSS per raons d'assistència mèdica-hospitalària. Aquests procediments es descriuen en l'apartat de Canvi d'entitat sanitària .

Què passa si no vull sol·licitar cap canvi: haig de confirmar la permanència en la meva entitat?

No. Els titulars que no sol·licitin canvi continuaran adscrits automàticament a la mateixa entitat en què ho estiguessin a 31 de desembre de l'any anterior o a 31 de maig.

Com puc gestionar el canvi ordinari de sistema o entitat d'assistència sanitària?

Existeixen diverses opcions:

  • La primera i recomanable és a través de la Seu Electrònica de MUFACE , utilitzant els mitjans d'accés proporcionats per la plataforma Cl@ve (certificat digital, DNI electrònic, Cl@ve Permanent o Cl@ve PIN). D'esta manera pot fer el tràmit en qualsevol moment durant les 24 hores del dies sense necessitat de desplaçaments. Pot registrar-se en Cl@ve en Les nostres Oficines (amb cita prèvia) o en altres oficines de registre .
  • Si disposa d'identificació digital, també pot descarregar-se i emplenar el model de sol·licitud per a canvi d'entitat i enviar-lo a la seua oficina provincial de MUFACE a través del Registre Electrònic Comú de l'Administració General de l'Estat (REC) o altres registres electrònics.
  • Si no té identificació digital, pot descarregar i emplenar el model de sol·licitud per a canvi d'entitat i enviar-lo a la seua oficina provincial de MUFACE per correu postal ( directori de Les nostres Oficines ) o registrant-ho en qualsevol de la resta de registres previstos en l'art. 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre , del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
  • En última instància, si no poguera accedir o utilitzar cap d'estos mitjans, per a obtindre el model de sol·licitud pot acudir a la seua oficina de MUFACE (sol·licitant cita prèvia ), encara que ha de tindre en compte que l'atenció presencial es reserva principalment per a urgències o qüestions que no admeten un altre canal i que a l'inici de l'any pot existir saturació en algunes de les nostres oficines.

Haig de demanar el canvi per als meus beneficiaris?

No. Les persones beneficiàries queden adscrites a la nova entitat i de baixa en l'anterior en el mateix moment que el mutualista.

Fet el canvi ordinari, quan fa efecte? Haig de comunicar-li-ho a la nova entitat?

En el moment en què es fa el canvi, en la Seu Electrònica (si l'ha tramitat amb identificació digital) o en la seva Oficina Provincial de MUFACE, vostè ja està adscrit a la nova entitat i de baixa en l'anterior, sense que existeixin períodes de manca per a cap mena d'assistència.

No és necessari que realitzi cap gestió perquè MUFACE s'encarrega de comunicar diàriament de manera telemàtica els canvis realitzats a les Entitats Mèdiques i a l'INSS, així com qualsevol dada necessària per a la prestació de l'assistència sanitària i farmacèutica recollida en el concert sanitari.

Podrà comprovar la seva nova adscripció entrant en el servei electrònic Les seves dades en MUFACE, o descarregar un certificat d'adscripció, també en la seu electrònica. MUFACE ja no envia targetes d'afiliació després del canvi d'entitat.

Respecte a la targeta sanitària, li serà enviada al seu domicili per l'entitat en una setmana si ha canviat a una entitat concertada. En canvi, si ha canviat a servei públic de salut, ha d'anar al centre de salut a sol·licitar la/s targeta/s.

Quan rebré la targeta sanitària de la nova entitat?

És important ressaltar que la targeta sanitària l'emet la seva entitat, no MUFACE.

  • Si ha canviat de l'INSS/Serveis Públics de Salut a una entitat concertada, o ja era d'opció concertada però ha canviat d'entitat, rebrà en el seu domicili la/s targeta/s sanitària/s de la nova entitat en el termini màxim de set dies naturals. En cas de necessitat, pot sol·licitar a l'entitat una targeta sanitària provisional.
  • Si ha fet el canvi a l'INSS/Serveis Públics de Salut, ha d'acudir al seu Centre de Salut i sol·licitar la seva emissió.

Si durant el mateix mes de gener o juni, després d'haver sol·licitat el canvi d'entitat, consulto el Catàleg de Proveïdors de l'any i observo que el metge o centre on acudeixo habitualment no figura en el quadre mèdic de la nova entitat, puc desistir de la meva sol·licitud?

El canvi no admet la reversió una vegada sol·licitat. Per això, és recomanable consultar el catàleg de la nova entitat triada abans de fer una sol·licitud de canvi.

Com a mutualista, quantes vegades puc canviar d'entitat?

Es pot sol·licitar el canvi cada any durant el període ordinari per a fer-lo (mes de gener i mes de juni) o fora d'ell en casos determinats, tret que s'hagi produït un canvi des d'una entitat concertada a l'INSS/Servei Públic de Salut per causes extraordinàries, i en aquest cas haurà de romandre en aquest durant dos anys sense poder fer cap canvi.