Gehien kontsultatzen direnak

Euskal Autonomia Erkidegoko Egoitza elektronikoa NON DAUDE? Cl@ve (Estatuko Administrazio Sektore Publikoaren plataforma komuna, identifikatzeko, autentifikatzeko eta sinadura elektronikoa emateko).

Horrek esan nahi du used-ek prestazioak kudea ditzakeela egoitza elektronikoaren bidez, ziurtagiri digitalarekin, NAN elektronikoarekin edo Cl@ve identifikazioarekin. Mutualistei hau gomendatzen diegu: Cl@ve identifikazioa erregistratu eta lortu .

Cl@ve(e)k aukera emango dizu zenbait prestazio eta administrazio publikoetako beste zerbitzu asko erabiltzeko, txartel edo software gehigarririk gabe, eta aurrez aurre edo modu telematikoan erregistra zaitezke . Cl@ve informazioa

GURE EGOITZA ELEKTRONIKOAN SARTZEKO ARAZOAK DAUDENEAN LAGUNTZA

Zure identifikazio elektronikoarekin (Cl@ve, ziurtagiri elektronikoa edo NANe) edo gure egoitza elektronikoan sartzeko beste edozein arazorekin zailtasunak badituzu, bi bide dituzu informazio erabilgarria lortzeko:

1) Deitu zenbaki honetara: 060 telefonoa eta esan "izapidetze elektronikoaren arazoa", lagunduko dizun pertsona batekin pasatuko zaizkizu.

2) Sartu sarbide-puntu orokorraren lotura (060. OR.) eta egin kontsulta webchat-ean, zure arazoa konpontzeko informazioa aurkitu baitezakezu.

Zenbat bide ditut errezeta taloitegiak eskatzeko?

Ez joan gure bulegoetara errezeten taloitegiak eskatzera. Gogoratu errezeta taloitegiak eskatzeko hau daukazula eskura:

OHARRA: Posta elektronikoa taloitegiak eskatzeko bide gisa Kanarietan bakarrik erabil daiteke.

Eska dezaket errezeta taloitegi bat Internet bidez?

Bai, egunean 24 orduz, urteko egun guztietan eta joan-etorri beharrik gabe, gure web orrian. Egoitza elektronikoa .

  • Ziurtagiri elektronikoarekin, NAN elektronikoarekin, Cl@ve Permanente edo Cl@vePIN. Ez da aldez aurretik erregistratu behar. Errezeten taloitegia zein helbidetan jasoko den hautatzeko aukera ematen du.
  • Cl@ve-k aukera emango dizu zerbitzu jakin batzuk eta administrazio publikoetako beste zerbitzu asko erabiltzeko, txartel edo software gehigarririk behar izan gabe, eta aurrez aurre edo telematikoki erregistra daiteke:
  • Gailu mugikorretarako aplikazioaren bidez ere egin daiteke (app mugikorra), eta, horretarako, aurrez erregistratu behar da. Hauen artean erregistratu nahi baduzu: hemen. Erabiltzailea MUFACEren titularraren NAN/AIZ zenbakia izango da. Errezeten taloitegia zein norabidetan jasoko den hautatzeko aukera ematen du.

Nola eska dezaket errezeta taloitegi bat beste bide batzuetatik?

Zenbaki honetara dei dezakezu: 060 e Edozein unetan, zure NANa eta posta-kodea bakarrik eskura izan behar dituzu.

Horretarako, MUFACEko zure bulegora bidali behar duzu, posta arruntez, eredu hau: Eskaera_Taloitegia_Errezetak web-orritik jaitsi ahal izango da, edo, bestela, Bulego horretara eskaera-idazki bat bidalita. Idazki horretan, dagozkion datuak (izen-abizenak, afiliazio-zenbakia, eskaeraren xedea, aurreko taloitegiaren edo azken errezetaren zenbakia) eta data eta sinadura jasoko dira.

Taloitegi bat baino gehiago eska dezaket?

Sólo en caso de familias numerosas o enfermedades crónicas, adjuntando informe médico. Kasu horietan, bi taloitegi eman ahal izango dira.

Aukera publikoko mutualista naiz. Eska ditzaket taloitegiak?

Aukera publikoko mutualistek urtean gehienez bi errezeta taloitegi lor ditzakete, errezeta elektronikoa baitute eta lurralde nazional osoan erabil baitaiteke. Paperezko errezetak, hala badagokio, osasun publikoko medikuek bakarrik preskribatu ditzakete, eta inola ere ez, erakunde itunduetako medikuek edo laguntza pribatuko medikuek. Araudia urratzeagatiko zehapenak ere ezar daitezke.

Errezeten taloitegi bat eskatu nahi dut, baina etxetik kanpo nago. Beste zeinu batzuetara bidal diezadakete?

  • Internet bidez, gure webgunean sartuz gero Egoitza elektronikoa NANa edo onartutako ziurtagiri elektronikoa, Cl@ve Permanente edo Cl@vePIN, erabiliz gero, pantailan agertzen diren seinaleak alda ditzakezu. Aldaketa hori PUNTUALA da, eta ez da MUFACEren datu-basean agertzen diren datuetan islatzen, eta ez du balio etorkizuneko bidalketetarako. Cl@ve-n erregistratu nahi baduzu, ikus baliabide elektronikoei buruzko galdera.
  • Hemen ere eska dezakezu: MUFACEren bulegoa postaz bidaliz eredu hau: Eskaera_Taloitegia_Errezetak web-orrian agertzen dena, bidaltze-helbidean izandako edozein aldaketaren berri emateko dokumentua.

Hainbat garaitako errezeten taloitegiak ditut. Erabiltzen jarrai dezaket?

Ez, urdin edo gris koloreko taloitegiak baino ez dira baliozkoak, 22 bider 12 zentimetroko neurriak dituztenak eta beheko aldean Y letraz eta 11 digituz osatutako errezeta alfanumerikoaren kodea dutenak.

Baliozkoak ez diren errezeten taloitegiekin, zer egingo dut?

Hemen utz dezakezu: Zerbitzu probintzialak edo bulego delegatuak mutualitatearena, hura suntsitzeko.

Zer egin behar dut farmazia-bulegoak uko egiten badit aurreko tamaina-baldintzak edo datu-egitura desberdinak betetzen ez dituen errezeta bat, eta, batez ere, kodifikazio alfanumerikorik gabea?

Medikuak berriro agindu behar dizu medikamentua errezeta baliozkoan. Beste taloitegirik ez baduzu, beste bat eskatu behar duzu, aurreko galderetan adierazitako prozeduren bidez.

Zer da bizi-testamentua?

Es un documento que recibe diferentes nombres, testamento vital, documento de voluntades anticipadas o documento de instrucciones previas.

Dokumentu honetan, adinez nagusi, gai eta aske batek aldez aurretik adieraz dezake bere osasunaren zainketei eta tratamenduari buruz duen borondatea, edo, heriotza iritsitakoan, bere gorputzaren edo bere organoen destinoari buruz duen borondatea, egoera hori pertsonalki adierazteko gai ez den egoeretara iristen denean bete dadin.

Eskubide hori Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorreko 11. artikuluan dago aitortuta. 41/2002 Legea, azaroaren 14koa , pazientearen autonomia eta informazio eta dokumentazio klinikoaren arloko eskubide eta betebeharrak arautzen dituena.

Nola egin dezaket nire bizi-testamentua?

Autonomia-erkidego bakoitzeko osasun-zerbitzuek kudeatzen dute prozedura, behar izanez gero, pertsona bakoitzaren aldez aurreko jarraibideak betetzen direla bermatzeko. Jarraibideak idatziz jaso behar dira beti.

MUFACEk gai honetan eskumenik ez badu ere, gure web orrian informazio gisa, bizi-testamentua egiteko prozedura orokorra deskribatzen duen atala eta autonomia-erkidego bakoitzean zerbitzua eskuratzeko behar diren estekak. Hara jo behar dute.

Nire seme-alabek eta onuradunek MUFACEren osasun-laguntza gorde dezakete aldi baterako kontratatuak izan diren bitartean edo sustapen-praktikak egiten ari diren bitartean?

Ez. Besteren konturako langile gisa egindako altek, kontratuaren behin-behineko edo aldi baterako izaera gorabehera, eta langile autonomo gisa alta emateak MUFACEren onuradun izateari uztea dakarte, lan-harreman horrek osasun-babesa baitakar Osasun Sistema Nazionaleko aseguratu gisa.

Arrazoi bera dela eta, ezin dira MUFACEren onuradun izan langabezia-prestazioa edo -susbidioa jasotzen dutenak, gizarteratzeko oinarrizko errentak edo Gizarte Segurantzaren beste edozein pentsio edo prestazio jasotzen dutenak, horiek jasotzeak Osasun Sistema Nazionaleko aseguratu gisa alta ematea baitakar.

MUFACEk aldizka gurutzatzen ditu onuradunen eta Gizarte Segurantzako Erregimen Orokorreko afiliatuen (ISFAS, MUGEJU) eta Osasun Sistema Nazionaleko asegurudunen arteko informazio-gurutzaketak.

Egoera hori bateraezina da MUFACEn onuradun gisa jarraitzearekin, onuradunei alta emateko baldintzek ezartzen duten bezala. Beraz, kasu gutxi batzuetan, mutualistak ahalik eta azkarren eman behar die baja egoera horretan dauden onuradunei.

AURKEZTEKO LEKUAK

Honen bidez egin dezakezu jakinarazpen hau: Egoitza elektronikoa Muface-koa, kasu honetan ziurtagiri elektronikoaren edo NAN elektronikoaren bidez. Onuradunen baja ere egin daiteke. aplikazioaren bidez gailu mugikorretarako, erregisro aurretik (erabiltzailea eta pasahitza barne).

Baja jakinarazteko, Muface-ko bulegoetara ere bidal dezakezu, edo bertan inprimaki hau aurkeztu, behar bezala beteta. AB_2.pdf

Bai mutualista gisa MUFACEren gutun bat jaso duzu como consecuencia de este proceso debe proceder como se detalla a continuación:

 

 

Estatuko Osasun Sistemaren bidez osasun-babesa izateko, onuradun izateari utzi behar zaio MUFACEn?

Onuradunek gizarte-babeseko sistema bakar baten bidez soilik dute osasun-laguntza jasotzeko eskubidea. Oro har, Osasun Sistema Nazionaleko aseguratuak direnean, ezin dira izan MUFACEren onuradun (erabateko bateraezintasuna); eta gizarte-babeseko bi sistematan onuradun gisa osasun-laguntza jasotzeko eskubidea dagoenean, horietako bat aukeratzeko eskubidea erabili behar da (bateraezintasun erlatiboa), adibidez, guraso bat mutualista denean eta beste bat besteren konturako langilea denean.

Salbuespen gisa, GSINak aukera ematen du OSNren aseguratu gisa osasun-laguntzari uko egiteko, lan-uztearen ondorengo babesa luzatzen denean, enplegu-eskatzaile denean eta prestaziorik jasotzen ez denean, edo estaldura Espainiako egoitzak bakarrik jasotzen duenean.

Bi aukera dituzte mutualistek: edo GSIN / Osasun Sistema Publikoa, asistentzia sanitarioa emateko erakunde gisa, edo aseguru-erakundeak (2027ko abenduaren 31ra arte, ASISA, eta SEGURCAIXA ADESLAS dira).

Alda naiteke Osasun Sistema Publikotik itunpeko aukerara eta alderantziz? Eta itunpeko aukeran banago jada, aukera dezaket beste erakunde bat?

Bai. Mutualistek eta afiliazio-dokumentuaren parekoa duten onuradunek, dela GSINra (Osasun Sistema Publikoa), dela asistentzia sanitarioko aseguru-erakundeetara atxikita daudenek, sistema edo erakundea aldatzea eska dezakete urte bakoitzeko urtarrilean. Aldaketa-eskaera bakarra onartuko da ohiko aldi bakoitzeko, eta aukeratutako zerbitzuak nahitaezkoak izango dira harik eta hurrengo aldaketa-aldia ireki arte.

Ohiko aldi horretatik kanpo, kasu jakin batzuetan bakarrik egin ahal izango dira aldaketak. Gainera, betekizunak betetzen badira, ezohiko aldaketa egin daiteke GSINra, mediku- eta ospitale-asistentziako arrazoiak tarteko. Erakunde sanitarioa aldatzea orriko 2. atalean deskribatzen dira prozedura horiek.

Ez badut aldaketarik egin nahi, nire erakundean jarraitu nahi dudala berretsi behar dut?

Ez. Aldaketarik eskatzen ez duten titularrek aurreko urteko abenduaren 31n atxikita zeuden erakunde berari atxikita jarraituko dute.

Nola kudea dezaket ohiko sistema-aldaketa edo asistentzia sanitarioaren erakundearen ohiko aldaketa?

Zenbait aukera daude:

Nire onuradunentzako aldaketa eskatu behar dut?

Ez. Onuradunak erakunde berrira atxikita eta aurrekotik baja emanda geratuko dira mutualistaren une berean.

Ohiko aldaketak noiztik ditu ondorioak? Erakunde berriari jakinarazi behar diot?

Aldaketa egoitza elektronikoan (identifikazio digitalarekin izapidetu baduzu) edo MUFACEren zure probintzia-bulegoan egiten den unetik, erakunde berrira atxikita eta aurrekotik baja emanda egongo zara, eta ez da egongo ezein asistentziatarako gabealdirik.

Ez duzu zertan kudeaketarik egin. MUFACEk jakinaraziko dizkie egindako aldaketak  erakunde medikoei eta GSINri modu telematikoan, egunero, bai eta hitzarmen sanitarioan jasotako osasun- eta farmazia-asistentzia emateko behar den beste edozein datu ere.

Atxikipen berria egiaztatzeko, sartu MUFACEren «Zure datuak» zerbitzu elektronikoan, edo deskargatu atxikipen-ziurtagiria (hori ere egoitza elektronikoan egin behar duzu). MUFACEk erakundea aldatu eta gero afiliazio-txartelak bidaltzeari utzi dio.

Osasun-txartelari dagokionez, etxera bidaliko dizu erakundeak astebeteren buruan, itunpeko erakunde batera aldatu bazara. Aldiz, Osasun Zerbitzu Publikora aldatu bazara, osasun-zentrora joan behar duzu txartela eskatzera.

Noiz jasoko dut erakunde berriaren osasun-txartela?

Nabarmendu behar da osasun-txartela zure erakundeak emango dizula, ez MUFACEk.

  • GSIN / Osasun Zerbitzu Publikotik itunpeko erakunde batera aldatu bazara, edo jada itunpeko aukera batekoa bazinen eta erakundea aldatu baduzu, erakunde berriko osasun-txartelak etxean jasoko dituzu gehienez zazpi egun naturaleko epean. Behar baduzu, behin-behineko osasun-txartela eska diezaiokezu erakundeari.
  • GSIN / Osasun Zerbitzu Publikora aldatu bazara, osasun-zentrora joan behar zara, eta txartela eskatu.

Urtarrilean, erakunde-aldaketa eskatu ondoren, urteko hornitzaileen katalogoa kontsultatzen badut eta ikusten badut artatu ohi nauen medikua edo joan ohi naizen zentroa ez dagoela erakunde berriaren koadro medikoan, atzera bota dezaket nire eskaera?

Aldaketa, eskatu ondoren, ezin da atzera bota. Horregatik, aldaketa-eskaera egin baino lehen, komeni da aukeratutako erakunde berriaren katalogoa kontsultatzea.

Mutualista izanda, zenbat aldiz aldatu dezaket erakundea?

Aldaketa urtero eska daiteke aldaketak egiteko ohiko aldian (urtarrilean) edo ezohiko aldian, zenbait kasutan, non eta aldaketa ez den egin itunpeko erakunde batetik GSIN/ sasun Zerbitzu Publikora, ezohiko arrazoiak tarteko. Kasu horretan, bi urte eman behar dira horretan aldaketarik egin ahal izan gabe.