Prozedurak, baliabideak, inprimakiak, bulegoak eta MUFACErekin egindako beste kudeaketa batzuk

MUFACEren bulegoetan zuzenean artatzen ditugu osasun-laguntzako larrialdiak, hitzordurik gabe, edo, hitzorduarekin , egoitza elektronikoaren edo APP MUFACEren bidez kudeatzea onartzen ez duten gaiak; 060 telefonoa; edo dagokion zerbitzu probintzialeko telefonoa, posta elektronikoa edo posta arrunta. Eskatu hitzordua .

Administrazio-errekurtsoak, akatsen zuzenketa eta berrikusteko errekurtso berezia

Administrazio Publikoaren zein erabakiren aurka jo dezakete interesdunek?
Herri-administrazioko organoen erabakien aurka (xedapenak, ebazpenak eta administrazio-egintzak) errekurtsoa jar daiteke, arrazoi hauengatik: interesdunek .

Administrazio-errekurtsoak gora jotzeko errekurtsoa, aukerako berraztertzeko errekurtsoa eta berrikusteko errekurtso berezia dira, urriaren 1eko 39/2015 Legearen 112. artikulutik 126. artikulura , Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkideari buruzkoa.

Interesdunek administrazio-egintzetan dauden akats materialak, egitezkoak edo aritmetikoak zuzentzeko ere eska dezakete, 39/2015 Legearen 109.2 artikulua .

Era berean, deusezak diren xedapenak eta administrazio-egintzak ofizioz berrikusteko eska dezakete, 39/2015 Legearen 106. artikulua .

Zer da gora jotzeko errekurtsoa?

Administrazio-bidea amaitzen ez duten ebazpenek eta izapide-egintza jakin batzuek (zuzenean edo zeharka gaiaren mamia erabakitzen dutenek, prozedurarekin jarraitzeko ezintasuna dakartenek, defentsa-gabezia edo eskubide eta interes legitimoei kalte konponezina dakartenek) gora jotzeko errekurtsoa jar dezakete ebazpena eman zuenaren goragoko organoaren aurrean.

Oinarrizko araudia: 39/2015 Legearen 121. eta 122. artikuluak

Zer da aukerako berraztertze-errekurtsoa?

Administrazio-bidea amaitzen duten ebazpenen eta izapide-egintza jakin batzuen aurka (zuzenean edo zeharka auziaren funtsa erabakitzen dutenak, prozedurarekin jarraitzeko ezintasuna eragiten dutenak, defentsa-gabezia edo eskubide eta interes legitimoei kalte konponezina eragiten dietenak) errekurtsoa aurkez daiteke egintza horiek eman dituen organoaren aurrean.

Oinarrizko araudia: 39/2015 Legearen 123. eta 124. artikuluak

Zer da berrikusteko errekurtso berezia?

Salbuespen gisa, administrazio-bidean irmoak diren egintzen aurka errekurtsoa jartzen da egintza horiek eman zituen administrazio-organoaren aurrean, eta organo hori izango da egintza horiek ebazteko eskumena ere. Aparteko errekurtso hau aurkeztu ahal izateko, ezinbestekoa da honako egoera hauetakoren bat gertatzea: 39/2015 Legearen 125.1 artikulua :

a) Egintzak ematerakoan egitatezko errakuntzaren bat izatea, espedienteari erantsitako agirietatik eratorria.

b) Auzia ebazteko funtsezko balioa duten dokumentuak agertzea, baldin eta, geroagokoak izan arren, errekurritutako ebazpenaren akatsa agerian uzten badute.

c) Ebazpenean, funtsean, ebazpen horren aurreko edo ondorengo epai judizial irmoak faltsutzat jotako dokumentu edo testigantzek eragina izatea.

d) Prebarikazio, funtzionario-eroskeria, indarkeria, iruzurrezko azpikeria edo bestelako jokabide zigorgarri baten ondorioz eman bada ebazpena, eta epai judizial irmo batek hala deklaratu badu.

Oinarrizko araudia: 39/2015 Legearen 125. eta 126. artikuluak

Zer da akatsak zuzentzea?

Interesdunek eskaturik, herri-administrazioek edozein unetan zuzendu ahal izango dituzte beren egintzetan dauden akats materialak, egitezkoak edo aritmetikoak, 39/2015 Legearen 109.2 artikulua .

Zer da egintza deusezak ofizioz berrikustea?

Administrazio-bidea amaitzen duen edo epe barruan errekurritu ez den administrazio-egintza baten deuseztasun-adierazpena eskatzean datza. Kasu hauetan bakarrik eska daiteke: 39/2015 Legearen 47.1 artikulua , urriaren 1ekoa, Herri Administrazioen Administrazio Prozedura Erkideari buruzkoa.

Oinarrizko araudia: 39/2015 Legearen 106. artikulua eta hurrengoak

Nola aurkezten ditut errekurtso eta eskaera horiek MUFACEn?
MUFACEn gora jotzeko errekurtsoa, berraztertzeko errekurtsoa edo berrikusteko errekurtso berezia jarri nahi duen edonork, bai eta akatsak zuzentzeko edo egintza deusezak ofizioz berrikusteko eskaera egin nahi duenak ere, dagokion idazkia, sinatua eta erantsitako dokumentazioa aurkeztu beharko ditu, bide hauetako bat erabiliz:

  • Honen aurrean: Erregistro elektroniko orokorra , Cl@ve, Certificado digital edo NANe erabiliz. Kanalik azkarrena da, eta ez du joan-etorririk egiten. Ikusi erabilera-baldintzak .
  • ........................................................................................................................................................................................................ 39/2015 Legearen 16.4 artikulua , urriaren 1ekoa, Herri Administrazioen Administrazio Prozedura Erkideari buruzkoa.

Bere garaian funtzionaria izan nintzen eta MUFACEn kotizatzen nuen, baina Gizarte Segurantzaren Lan Bizitzan ez dira agertzen zerbitzu-urte horiek. Nora jo behar dut gai hau konpontzeko?

Lan-bizitzaren kontzeptua ez da existitzen Estatuko Funtzionario Zibilen Gizarte Segurantzaren araubide berezian.

Administrazioko kidego eta eskala ezberdinetan funtzionario publiko gisa emandako zerbitzuak egiaztatzen dituen agiria honako hau da: emandako zerbitzuen ziurtagiria dagozkien langile-unitateak ematea. Ziurtagiri horretan, aldi bakoitzean zenbat urte eta kidego izan den agertzen da, eta bere destinoko Pertsonaleko Unitatean eskatu beharko du funtzionario gisa. Funtzionarioaren egoera jarduneko zerbitzuarena ez bada, ziurtagiria eskatu beharko zaie Funtzio Publikoaren Zuzendaritza Nagusiari, Kidego Orokorretarako eta Sail arteko Eskaletarako, eta Atxikipen Ministerioari, Kidego Bereziak badira.

Nola jakinaraz dezaket helbide-aldaketa bat?

Ikus gure web orriko atal hau: Afiliatzeko, alta emateko, baja emateko eta berriro aktibatzeko prozedurak eta inprimakiak , datu pertsonal horietan aldaketak aurkezteko tokiei eta moduari buruzko informazio gehiago aurkituko duzu, baita behar diren inprimakiak ere.

Prestazio bat eskatzeko, zer dokumentu erantsi behar dizkiot eskaerari?

Aurkeztu beharreko dokumentazioa eskabide-orri bakoitzean adierazten dena da. Internet bidez egiten bada, dokumentuak eskaneatu egin behar dira.

Non lor ditzaket prestazioak eskatzeko inprimakiak?

Hemen deskarga ditzakezu: " Prestazioak eta inprimakiak deskargatzea " gure webgunekoa, Egoitza elektronikoa edo edozein tokitan eskatu Muface-ren bulegoa, telefonoz edo posta elektronikoz . Prestazio espezifiko bakoitzaren orrialdearen amaieran, dagokion inprimakia ere eskura daiteke web orrian.

Prestazio eskatuenak... k eska ditzake. Egoitza elektronikoa .

Zer datu agertu behar dira prestazio-eskaerarekin batera doazen fakturetan?

Fakturek lege-baldintza guztiak izan behar dituzte, kontzeptuak eta prezioak zehaztu behar dituzte, eta ordainketa jasota utzi behar dute (“jaso edo ordaindu egin dut”), edo ordainketa hori egiaztatzen duen ordainagiria erantsi behar dute. Material ortoprotesikoaren kasuan, fakturetan beti agertu behar du produktuaren kodeak.

Zer egin behar dut faktura galdu badut?

“Bikoiztua” literala duen kopia eskatu igorleari.

Zer egoeratan dago eskatu dudan prestazio bat?

Gurean Egoitza elektronikoa , honen bidez: MUFACE APPa , edo Zerbitzu Probintzialaren bulegoa eskabidea aurkeztu edo bidali zenuen tokian, beti ere posta elektronikoz edo telefonoz.

Zein da MUFACEren prestazio bat eskatzeko epe orokorra?

Deialdiaren mendeko prestazioa denean izan ezik, non berariaz ezartzen baita eskaerak aurkezteko epea (bekak, mendekotasuna, laguntza,...), prestazioak onartzeko eskubidea bost urteren buruan preskribatuko da, dena delako prestazioa eragin duen gertaera gertatu eta hurrengo egunetik aurrera.

Preskripzioa eten egingo da, Mutualitate Orokorraren aurreko erreklamazioagatik ez ezik, Kode Zibilaren 1973. artikuluan ezarritako arrazoi arruntengatik ere.

Zein bulegotan egin ditzaket MUFACEren izapideak?

MUFACEko Probintzia Zerbitzuen bulegoek astelehenetik ostiralera 9:00etatik 14:00etara ematen dute zerbitzua, probintzia bakoitzeko lan-egutegiaren arabera. Zure helbidea eta telefonoa web-aren atalean daude eskuragarri Gure bulegoak .

Aldez aurreko hitzordua eskatzen da, eta osasun-laguntzako larrialdiei soilik erantzuten diete, edo, hitzorduarekin, bulegoan bertan baino egin ezin diren kudeaketei. Ikusi nola eskatu hitzordua bulego bakoitzean.

Gaur egun, zerbitzu gehienak telematikoki izapidetu daitezke, joan-etorririk egin beharrik gabe, gure bitartez. Egoitza elektronikoa .

Jendea hartzeko bulegoez gain, ba al dago kontsultak egiteko bulegorik?

Bai, Mutualistari Informazioa emateko Bulegoaren Telefono bidezko Informazio Zerbitzuan (MNE), 060.

MNEk ere badu harremanetarako formulario informazioa, kontsultak eta iradokizunak jasotzeko. Internet bidez edo Internet bidez erabil daiteke Muface-ren gailu mugikorretarako aplikazioa.

Zer dira Administrazioaren ondare-erantzukizunagatiko erreklamazioak?

Ondare-erantzukizunagatiko erreklamazioan, kalte-ordaina eskatu behar da partikularrek beren ondasun eta eskubideetan jasaten dituzten kalteengatik, ezinbesteko kasuetan izan ezik.

Kalteak zerbitzu publikoen funtzionamendu normalaren edo anormalaren ondorio izan behar du, eta kalteak eraginkorra, ekonomikoki ebaluagarria eta indibidualizatua izan behar du, jasan beharrik ez duen pertsona edo pertsona-talde bati dagokionez.

Non arautzen dira erreklamazio horiek?

NON DAUDE JASOTA ADMINISTRAZIO PUBLIKOEN ONDARE-ERANTZUKIZUNA ARAUTZEN DUTEN PRINTZIPIOAK? 40/2015 Legearen 32. artikulutik 37.era , urriaren 1ekoa, Sektore Publikoaren Araubide Juridikoarena.

El procedimiento administrativo relativo a la responsabilidad patrimonial es una especialidad del procedimiento administrativo común regulado en la 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa , Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkideari buruzkoa.

Nola aurkezten dut ondare-erreklamazio bat MUFACEn?

MUFACEn ondare-erantzukizuna dela-eta erreklamazioa jarri nahi duen edonork idazki bat aurkeztu beharko du, sinatuta, eta horrekin batera doan dokumentazioa, bide hauetako bat erabiliz: