Procedementos, recursos, impresos, Oficinas e outras xestións con MUFACE

Nas oficinas de MUFACE atendemos presencialmente as urxencias de asistencia sanitaria sen necesidade de cita, ou, con cita , aqueles asuntos que non permiten a súa xestión a través da sede electrónica ou a APP MUFACE; o teléfono 060; ou o teléfono, mail ou correo postal do servizo provincial respectivo. Solicite a súa cita previa .

Recursos administrativos, rectificación de erros e recurso extraordinario de revisión

Que decisións da Administración Pública poden recorrer os interesados?
As decisións dos órganos da Administración Pública (disposicións, resolucións e actos administrativos) poden ser obxecto de recurso polos interesados .

Os recursos administrativos son o de alzada, o potestativo de reposición e o extraordinario de revisión, segundo establecen os artigos 112 a 126 da Lei 39/2015 do 1 de outubro , do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas.

Os interesados tamén poden solicitar a corrección de erros materiais, de feito ou aritméticos existentes nos actos administrativos, de acordo con o artigo 109.2 da Lei 39/2015 .

Así mesmo, poden solicitar a revisión de oficio das disposicións e os actos administrativos nulos, exclusivamente nos casos estipulados no artigo 106 da Lei 39/2015 .

Que é un recurso de alzada?

As resolucións e determinados actos de trámite (aqueles que deciden directa ou indirectamente o fondo do asunto, determinan a imposibilidade de continuar o procedemento, producen indefensión ou prexuízo irreparable a dereitos e intereses lexítimos) que non poñen fin á vía administrativa poden ser recorridos en alzada ante o órgano superior xerárquico do que os ditou.

Normativa básica: artigos 121 e 122 da Lei 39/2015

Que é un recurso potestativo de reposición?

As resolucións e determinados actos de trámite (aqueles que deciden directa ou indirectamente o fondo do asunto, determinan a imposibilidade de continuar o procedemento, producen indefensión ou prexuízo irreparable a dereitos e intereses lexítimos) que poñen fin á vía administrativa poden ser recorridos ante o mesmo órgano que os ditou.

Normativa básica: artigos 123 e 124 da Lei 39/2015

Que é o recurso extraordinario de revisión?

Consiste en recorrer, excepcionalmente, os actos firmes en vía administrativa ante o órgano administrativo que os ditou, que tamén será o competente para a súa resolución. Para presentar este recurso extraordinario é imprescindible que concorra algunha das seguintes circunstancias previstas no artigo 125.1 da Lei 39/2015 :

a) Que ao ditalos incorreuse en erro de feito, que resulte dos propios documentos incorporados ao expediente.

b) Que aparezan documentos de valor esencial para a resolución do asunto que, aínda que sexan posteriores, evidencien o erro da resolución recorrida.

c) Que na resolución influísen esencialmente documentos ou testemuños declarados falsos por sentenza xudicial firme, anterior ou posterior a aquela resolución.

d) Que a resolución se ditase como consecuencia de prevaricación, suborno, violencia, maquinación fraudulenta ou outra conduta punible e declarouse así en virtude de sentenza xudicial firme.

Normativa básica: artigos 125 e 126 da Lei 39/2015

Que é a rectificación de erros?

A instancia dos interesados, as Administracións Públicas poderán rectificar en calquera momento os erros materiais, de feito ou aritméticos existentes nos seus actos, tal e como establece o artigo 109.2 da Lei 39/2015 .

Que é a revisión de oficio de actos nulos?

Consiste en solicitar a declaración de nulidade dun acto administrativo que puxese fin á vía administrativa ou que non se recorreu en prazo, exclusivamente nos supostos previstos no artigo 47.1 da Lei 39/2015 , do 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas.

Normativa básica: artigo 106 e seguintes da Lei 39/2015

Como presento estes recursos e solicitudes en MUFACE?
Calquera persoa que desexe interpor ante MUFACE un recurso de alzada, un recurso de reposición ou un recurso extraordinario de revisión, así como unha solicitude de rectificación de erros ou de revisión de oficio de actos nulos, deberá presentar o correspondente escrito, asinado, e a documentación anexa que proceda por unha das vías seguintes:

No seu día fun funcionario e cotizaba a MUFACE pero, na miña Vida Laboral da Seguridade Social, non aparecen estes anos de servizo. Onde debo acudir para solucionar este tema?

O concepto de Vida laboral non existe no réxime especial da Seguridade Social dos Funcionarios Civís do Estado.

O documento que acredita os servizos prestados como funcionario público, nos diferentes corpos e escalas da Administración, é o certificado de servizos prestados que emiten as unidades de persoal correspondentes. Neste certificado constan os anos e o corpo aos que se pertenceu en cada período e deberá solicitalo na Unidade de Persoal do seu destino como funcionario. No caso de que a situación do funcionario sexa distinta da de Servizo Activo, a certificación deberá ser solicitada á Dirección Xeral da Función Pública para os Corpos Xerais e Escalas Interdepartamentales, e ao Ministerio de adscrición se se trata de Corpos Especiais.

Como podo comunicar un cambio do domicilio?

Consulte o apartado da nosa páxina web sobre Procedementos e impresos de afiliación, alta, baixa e reactivación , onde atopará máis información sobre os lugares e modo de presentación de cambios nestes datos persoais, así como os impresos necesarios.

Para pedir unha prestación que documentos teño que achegar á solicitude?

A documentación a achegar é a que se indique en cada impreso de solicitude. Se se fai por Internet, os documentos deben escanearse.

Onde podo obter os impresos de solicitude de prestacións?

Pode descargalos nas apartado " Prestacións e Descarga de Impresos " da nosa web, na Sede Electrónica ou solicitalos en calquera Oficina de Muface, por teléfono ou a través dun correo electronico . Tamén están dispoñibles, na páxina web, ao final da páxina de cada prestación específica, figura o impreso correspondente.

As prestacións máis demandadas poden solicitarse pola Sede Electrónica .

Que datos deben figurar nas facturas que acompañan á solicitude de prestacións?

As facturas deberán posuír todos os requisitos legais, detallar conceptos e prezos e incluír constancia do pago (“recibín ou pagado”) ou ir acompañadas do correspondente recibo que acredite aquel. No caso de material ortoprotésico, nas facturas ha de figurar sempre o código do produto.

Que fago se perdín a factura?

Solicitar do expedidor un duplicado, no que figure o literal “Duplicado”.

Como consulto en que situación atópase unha prestación que solicitei?

Na nosa Sede Electrónica , mediante a APP MUFACE , ou a través da Oficina do Servizo Provincial onde presentou ou á que enviou a súa solicitude, sempre por correo electrónico ou teléfono.

Cal é o prazo xeral para solicitar unha prestación de MUFACE?

Salvo que se trate dunha prestación suxeita a convocatoria, na que se fixa expresamente o prazo de presentación das solicitudes (bolsas, dependencia, asistenciais...), o dereito ao recoñecemento das prestacións prescribirá aos cinco anos, a partir do día seguinte a aquel en que teña lugar o feito causante da prestación de que se trate.

A prescrición interromperase, ademais de pola reclamación ante a Mutualidade Xeral, polas causas ordinarias establecidas no artigo 1973 do Código Civil.

Cales son as oficinas nas que podo facer os trámites de MUFACE?

As oficinas dos Servizos Provinciais de MUFACE atenden en horario de 9:00 a 14:00 horas de luns a venres, segundo o calendario laboral de cada provincia. A súa dirección e teléfono están dispoñibles no apartado da web As nosas Oficinas .

Esíxese cita previa, e só atenden sen cita urxencias de asistencia sanitaria ou, con cita, xestións que non poden realizarse máis que presencialmente na oficina. Vexa como solicitar cita previa en cada oficina.

Na actualidade, é posible a tramitación telemática da maior parte das prestacións, sen necesidade de desprazamentos, a través da nosa Sede Electrónica .

Ademais das oficinas de atención ao público, existe algunha oficina onde poida realizar consultas?

Se, no Servizo de Información Teléfonica da Oficina de Información ao Mutualista (OIM), chamando ao 060.

A OIM tamén dispón dun formulario de contacto para información, consultas e suxestións. Pode utilizarse a través de Internet ou tamén mediante a App para dispositivos móbiles de Muface.

Que son as reclamacións por responsabilidade patrimonial da Administración?

A reclamación por responsabilidade patrimonial consiste en solicitar unha indemnización por toda lesión que os particulares sufran nos seus bens e dereitos, salvo nos casos de forza maior.

A lesión debe ser consecuencia do funcionamento normal ou anormal dos servizos públicos e o dano ha de ser efectivo, avaliable economicamente e individualizado en relación cunha persoa ou grupo de persoas que non teñan o deber xurídico de soportar.

Onde se regulan estas reclamacións?

Os principios que rexen a responsabilidade patrimonial das Administracións Públicas están contidos nos artigos 32 a 37 da Lei 40/2015 , do 1 de outubro, de Réxime Xurídico do Sector Público.

O procedemento administrativo relativo á responsabilidade patrimonial é unha especialidade do procedemento administrativo común regulado na Lei 39/2015 do 1 de outubro , do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas.

Como presento unha reclamación patrimonial en MUFACE?

Calquera persoa que desexe interpor ante MUFACE unha reclamación por responsabilidade patrimonial deberá presentar o correspondente escrito, asinado, e a documentación anexa que proceda por unha das vías seguintes: