Os servizos da Sede Electrónica están integrados en Cl@ve (plataforma común do Sector Público Administrativo Estatal para a identificación, autenticación e firma electrónica).
Isto quere dicir que used poderá xestionar prestacións a través da sede electrónica con Certificado dixital, DNI electrónico ou a identificación Cl@ve. Recomendamos aos mutualistas que se rexistren e obteñan a identificación Cl@ve .
Cl@ve permitiralle acceder a determinadas prestacións e a outros moitos servizos das administracións públicas sen necesidade de cartón ou software engadido, e pode rexistrarse presencialmente ou de forma telemática . Información Cl@ve.
AXUDA EN CASO DE PROBLEMAS DE ACCESO Á nosa SEDE ELECTRÓNICA
Se atopa dificultades coa súa identificación electrónica (Cl@ve, certificado electrónico ou DNIe) ou calquera outro problema de acceso á nosa sede electrónica, pode obter información útil por dúas canles:
1) Chame ao teléfono 060 e diga "problema de tramitación electrónica", pasaranlle cunha persoa que poderá axudarlle.
2) Entre na ligazón do Punto de Acceso xeral (PAG 060) e formule a súa consulta no webchat, onde pode atopar información para resolver o seu problema.
Cuantas vías tengo para solicitar talonarios de recetas?
Non acuda ás nosas oficinas para solicitar talonarios de receitas, lembrámoslle que,para a solicitude de Talonarios de Receitas ten dispoñible:
AVISO: O correo electrónico como vía para a solicitude de talonarios só pode utilizarse en Canarias.
Podo solicitar un talonario de receitas por internet?
Si, 24 horas ao día, todos os días do ano e sen necesidade de desprazarse, a través da nosa Sede Electrónica .
Como podo pedir un talonario de receitas por outros medios?
Pode chamar ao 060 e n calquera momento, só debe ter a man o seu DNI e código postal.
Tamén pode facer remitindo á súa Oficina de MUFACE por correo postal o modelo de Peticion_Talonario_Receitas que poderá descargarse da páxina web ou, na súa falta, enviando un escrito de pedimento á esta Oficina, onde faga constar os datos correspondentes (nome e apelidos, nº de afiliación, obxecto da solicitude, nº do talonario anterior ou da última receita do mesmo) e data e firma.
Podo solicitar máis dun talonario?
Só en caso de familias numerosas ou enfermidades crónicas, achegando informe médico. Nestes casos poderanse entregar dous talonarios.
Son mutualista de opción pública podo solicitar talonarios?
Os mutualistas de opción pública poden obter 2 talonarios de receitas ao ano como máximo, xa que dispoñen de receita electrónica e é interoperable en todo o territorio nacional. As receitas en papel só poden ser prescritas, no seu caso, por médicos que pertenzan á sanidade pública e, en ningún suposto, por médicos de entidades concertadas ou de asistencia privada, podendo ser aplicadas sancións por infracción de regulamento.
Quero solicitar un talonario de receitas, pero estou desprazado fóra do meu domicilio habitual. Poder enviar a outros acenos?
Teño talonarios de receitas de distintas épocas Pódoos seguir utilizando?
Non, só son válidos os talonarios de cor azul ou gris cuxas dimensións sexan de 22 por 12 centímetros e en cuxa parte inferior figure o código de receita alfanumérico composto pola letra E seguida de 11 díxitos.
Cos talonarios de receitas que non son válidos Que fago?
Pode depositar nos Servizos Provinciais ou Oficinas Delegadas da Mutualidade para a súa destrución.
Que fago se a Oficina de farmacia rexéitame unha receita que non cumpre os requisitos anteriores de tamaño ou coa estrutura de datos distintos e, sobre todo, sen codificación alfanumérica?
É necesario que o facultativo lle prescriba novamente o medicamento en receita válida, se non dispón doutro talonario deberá solicitar un novo polos procedementos indicados nas preguntas anteriores.
Que é o testamento vital?
Es un documento que recibe diferentes nombres, testamento vital, documento de voluntades anticipadas o documento de instrucciones previas.
Neste documento, unha persoa maior de idade, capaz e libre pode manifestar anticipadamente a súa vontade sobre os coidados e o tratamento da súa saúde ou, unha vez chegado o falecemento, sobre o destino do seu corpo ou dos seus órganos, co obxecto de que esta se cumpra no momento en que chegue a situacións en cuxas circunstancias non sexa capaz de expresala persoalmente.
Este dereito está recoñecido no artigo 11 da Lei 41/2002, do 14 de novembro , básica reguladora da autonomía do paciente e de dereitos e obrigas en materia de información e documentación clínica.
Como podo realizar o meu testamento vital?
Os servizos de saúde de cada comunidade autonóma son os encargados de xestionar o procedemento para que, chegado o caso, garántase o cumprimento das instrucións previas de cada persoa, que deberán constar sempre por escrito.
Aínda que MUFACE non ten competencias na materia, incluímos a título informativo na nosa páxina web un apartado descritivo do procedemento xeral para realizar o testamento vital e as ligazóns necesarias para acceder ao servizo en cada comunidade autónoma, ao que deberán dirixirse.
Poden os meus fillos e beneficiarios conservar a asistencia sanitaria de MUFACE mentres foron contratados de maneira temporal ou mentres realizan prácticas fomativas?
Non. Calquera alta como traballador por conta allea, independentemente da natureza eventual ou temporal do contrato, así como a alta como traballador autónomo, determinan a baixa como beneficiario de MUFACE, dado que esa relación laboral comporta a protección sanitaria como asegurado do Sistema Nacional de Saúde.
Polo mesmo motivo, tampouco poden ser beneficiarios de MUFACE os perceptores da prestación ou o susbidio de desemprego, as rendas básicas de inserción social ou calquera outra pensión ou prestación da Seguridade Social, dado que a súa percepción supón a alta como asegurado do Sistema Nacional da Saúde.
MUFACE efectúa de maneira periódica cruces de información dos seus beneficiarios cos afiliados de alta no Réxime Xeral da Seguridade Social, ISFAS, MUGEJU e coa de asegurados do Sistema Nacional de Saúde.
Esta situación é incompatible coa de permanecer como beneficiario en MUFACE tal como establecer os requisitos de alta de beneficiarios. Por tanto, en esrtos casos, o mutualista debe proceder a dar de baixa aos beneficiarios que se atopen nesta situación no menor tempo posible.
LUGARES DE PRESENTACIÓN
Poderá realizar esta comunicación a través da Sede Electrónica de Muface, neste caso mediante Certificado Electrónico ou DNI Electrónico. Pódese realizar tamén a baixa de beneficiarios a través da App para dispositivos móbiles, previo regisro ( con usuario e contrasinal.)
Para comunicar a baixa tamén pode enviar ás oficinas de Muface ou presentar nelas o seguinte impreso debidamente cuberto AB_2.pdf
Se como mutualista recibiu unha carta de MUFACE como consecuencia deste proceso debe proceder como se detalla a seguir:
A protección sanitaria a través do Sistema Nacional de Saúde implica en todo caso a baixa como beneficiario en MUFACE?
Os beneficiarios só teñen dereito a acceder á asistencia sanitaria a través dun único sistema de protección social. Con carácter xeral, cando son asegurados do Sistema Nacional de Saúde non poden ser beneficiarios de MUFACE (incompatibilidade absoluta); e cando se ten dereito á asistencia sanitaria como beneficiarios en dous sistemas de protección social debe exercitarse un dereito de opción por un deles (incompatibilidade relativa), por exemplo, cando un proxenitor é mutualista e o outro traballador por conta allea.
Excepcionalmente o INSS permite renunciar á asistencia sanitaria como asegurado do SNS nos supostos de prórroga na protección tras cesamento laboral, cando se é demandante de emprego e non se percibe prestación, ou cando a cobertura se recibe unicamente pola residencia en España
As persoas mutualistas poden optar polo INSS/Sistema Sanitario Público como entidade prestadora da asistencia sanitaria, ou por Entidades de Seguro, que ata o 31 de decembro de 2027 son ASISA- i SEGURCAIXA ADESLAS.
Podo cambiar do Sistema Sanitario Público a opción concertada e viceversa? E se xa estou na opción concertada, podo elixir outra entidade?
Si. As persoas mutualistas e beneficiarias con Documento asimilado ao de Afiliación, adscritas tanto ao INSS (Sistema Sanitario Público) como ás Entidades de Seguro de Asistencia Sanitaria, poden solicitar o cambio de sistema ou entidade durante o mes de xaneiro e mes de xuño de cada ano. Só admitirase unha solicitude de cambio en cada período ordinario e os servizos elixidos serán obrigatorios ata a apertura do próximo período de cambio.
Fóra deste período ordinario só pódense facer cambios en determinados casos. Tamén, se se cumpren os requisitos, pódese realizar un cambio extraordinario ao INSS por razóns de asistencia médico-hospitalaria. Estes procedementos descríbense no apartado 2 da páxina Cambio de entidade sanitaria .
Que pasa se non quero solicitar ningún cambio: debo confirmar a permanencia na miña entidade?
Non. Os titulares que non soliciten cambio continuarán adscritos automaticamente á mesma entidade en que o estivesen ao 31 de decembro do ano anterior ou ao 31 de mayo.
Como podo xestionar o cambio ordinario de sistema ou entidade de asistencia sanitaria?
Existen varias opcións:
Debo pedir o cambio para os meus beneficiarios?
Non. As persoas beneficiarias quedan adscritas á nova entidade e de baixa na anterior no mesmo momento que o mutualista.
Realizado o cambio ordinario, cando produce efecto? Teño que comunicarllo á nova entidade?
No momento en que se realiza o cambio, na Sede electrónica (se o tramitou con identificación dixital) ou na súa Oficina Provincial de MUFACE, vostede xa está adscrito á nova entidade e de baixa na anterior, sen que existan períodos de carencia para ningún tipo de asistencia.
Non é necesario que realice ningunha xestión porque MUFACE encárgase de comunicar diariamente de forma telemática os cambios realizados ás Entidades Médicas e ao INSS, así como calquera dato necesario para a prestación da asistencia sanitaria e farmacéutica recollida no concerto sanitario.
Poderá comprobar a súa nova adscrición entrando no servizo electrónico Os seus datos en MUFACE, ou descargar un certificado de adscrición, tamén na sede electrónica. MUFACE xa non envía tarxetas de afiliación tras o cambio de entidade.
Respecto a tarxeta sanitaria, seralle enviada ao seu domicilio pola entidade nunha semana se cambiou a unha entidade concertada. En cambio, se cambiou a servizo público de saúde, debe ir ao centro de saúde a solicitar a/s tarxeta/s.
Cando recibirei a tarxeta sanitaria da nova entidade?
É importante resaltar que a tarxeta sanitaria emítea a súa entidade, non MUFACE.
Se durante o mesmo mes de xaneiro ou mes de xuño, tras solicitar o cambio de entidade, consulto o Catálogo de Provedores do ano e observo que o médico ou centro onde acudo habitualmente non figura no cadro médico da nova entidade, podo desistir da miña solicitude?
O cambio non admite a reversión unha vez solicitado. Por iso, é recomendable consultar o catálogo da nova entidade escollida antes de facer unha solicitude de cambio.
Como mutualista, cantas veces podo cambiar de entidade?
Pódese solicitar o cambio cada ano durante o período ordinario para facelo (mes de xaneiro ou mes de xuño) ou fóra del en casos determinados, salvo que se producise un cambio desde unha entidade concertada ao INSS/Servizo Público de Saúde por causas extraordinarias, nese caso deberá permanecer neste durante dous anos sen poder realizar ningún cambio.