dnt-close-session
  • Sede Electrónica MUFACE
  • X
  • LinkedIn
  • Castellano
  • Català
  • Euskara
  • Galego
  • Valencià
Gobierno de España, ministerio para la transformación digital y de la función pública, abre en ventana nueva
MUFACE, abre en ventana nueva
Inicio
Historia de MUFACE
Currículo equipo directivo
Emprego público en MUFACE
Calidade en MUFACE
ENQUISAS 2025 ENQUISAS 2024 ENQUISAS 2023 ENQUISAS 2022
RSC, Mutualidade Saudable e Declaración de Luxemburgo
Misión, visión e valores Normativa Con quen traballamos Carta de Servizos Memoria anual
Plan MUFACE Avanza 2021-2023 (prorrogado 2024) Plan MUFACE Avanza 2021-2023 Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia en MUFACE
Información de relevancia xurídica
Orzamento Contas anuais e informes de control Perfil do contratante Retribucións, indemnizacións e autorizacións dos altos cargos Operacións patrimoniais (poxas)
Normativa Datos abertos
Normativa de protección de datos
Acción protectora de MUFACE en materia de prestacións de asistencia sanitaria Acción protectora de MUFACE en materia Social Actividades relacionadas co control de acceso aos servizos centrais de MUFACE e datos de videovigilancia. Actividades relacionadas coa xestión de recursos humanos de MUFACE Actividades relacionadas coa Oficina de Rexistro de MUFACE Actividades relacionadas coa prevención de riscos laborais para o persoal de MUFACE Actividades relacionadas coas Cotizacións a MUFACE Actuacións cos tribunais Afiliación e Xestión do Colectivo do Réxime do Mutualismo Administrativo Axenda Institucional de MUFACE Asistencia a Órganos Colegiados de MUFACE Xestión do patrimonio inmobiliario de MUFACE Quejas/ Sugerencias/ Felicitaciones Recursos Administrativos Responsabilidade Patrimonial Revisión de actos administrativos Consultas recibidas na Oficina de Información ao Mutualista Consultas recibidas na Oficina de Información ao Mutualista
Actividades de difusión promovidas por MUFACE Exerza os seus dereitos en relación cos seus datos persoaissonals Solicite información ao Delegado de Protección de Datos de MUFACE
MUFACE y la violencia de género Sistema interno de información
Quen poden ser mutualistas Quen poden ser beneficiarios Dereitos e obrigas
Documento de afiliación
Réxime de cotizacións - Cotas Exercicio 2023
Préstamos hipotecarios para adquisición de vivenda habitual e outras ofertas especiais do BBVA
Premio de pintura 2019
Oferta Paradores Colegio de Huérfanos de la Armada en Madrid
Os meus datos e certificados
Servizos públicos de saúde
Normas de acceso á Carteira de Servizos
Cambio de entidade sanitaria Atención de Urxencia Transporte sanitario Novedades Conciertos de Asistencia Sanitaria 2025-2027
Mutualistas e os seus beneficiarios destinados e/ou residentes no estranxeiro Profesorado mutualista visitante en centros escolares de EE UU e Canadá
Cartón Sanitario europea (TSE) E CPS ¿Cómo obter a Taxeta Sanitaria Europea?
Entidades concertadas Servizos públicos de saúde
Provincia - Almería Provincia - Cádiz Provincia - Córdoba Provincia - Granada Provincia - Huelva Provincia - Xaén Provincia - Málaga Provincia - Sevilla
Provincia - Huesca Provincia - Teruel Provincia - Zaragoza
Comunidade Autónoma- Principado de Asturias Comunidade Autónoma- Illas Baleares
Provincia - As Palmas Provincia - Santa Cruz de Tenerife
Comunidade Autónoma- Cantabria
Provincia - Albacete Provincia - Cidade Real Provincia - Bacía Provincia - Guadalaxara Provincia - Toledo
Provincia - Ávila Provincia - Burgos Provincia - León Provincia - Palencia Provincia - Salamanca Provincia - Segovia Provincia - Soria Provincia - Valladolid Provincia - Zamora
Provincia - Barcelona Provincia - Xirona Provincia - Lleida Provincia - Tarragona
Provincia - Alacante Provincia - Castelló Provincia - Valencia
Provincia - Badaxoz Provincia - Cáceres
Provincia - A Coruña Provincia - Lugo Provincia - Ourense Provincia - Pontevedra
Comunidade Autónoma- A Rioxa Comunidade Autónoma- Madrid Comunidade Autónoma - Murcia Comunidade Autónoma - Navarra
Provincia - Áraba Provincia - Gipuzkoa Provincia - Biscaia
Comunidade Autónoma - Ceuta Comunidade Autónoma - Melilla
Prestacións Dentarias Prestacións Oculares Prestacións por Material Ortoprotésico Outras Prestacións Complementarias Prestacións Dentarias e Oculares
Dispensación en hospitais e centros con cargo á Mutualidade Reintegro de gastos de farmacia e produtos dietéticos Dispensación en hospitais e centros con cargo á Entidade
Talonario de Receitas e visado
Gratuidade de prestación farmacéutica derivada de accidente en acto de servizo Autorización para prescripción farmacéutica mutualistas de profesión médica en situación de jubilación Axudas ao co-pago farmacéutico.
Incapacidade temporal e Risco durante o embarazo Subsidio por Incapacidade Temporal Recoñecemento médico tras denegación licencia Dereitos derivados de accidente en acto de servizo ou enfermidade profesional Indemnización por lesións permanentes non invalidantes Gran Invalidez
Subsidio por risco de embarazo Subsidio por risco durante a lactación natural Páxina tipo risco embarazo e lactación naturall
Prestación por fillo, filla ou menor en acollemento a cargo con discapacidade Prestación económica de pago único por parto o adopción múltiples Subsidio especial en caso de parto, adopción ou acollemento múltiples
Axudas para facilitar a autonomía persoal Axudas para a atención de persoas con enfermidade psiquiátrica crónica Axudas para a atención á drogodependencia e outras adiccións Axudas para estadías temporais en residencias asistidas ou en centros de día e de noite Axudas para persoas con enfermidade celiaca Axudas para persoas con enfermidade oncolóxica Axudas de prolongación de efectos de axudas anteriores (epígrafe 9 da resolución de convocatoria para 2024)
Subsidio por defunción Subsidio de Xubilación Subsidio por defunción Axuda de Enterro Axudas Asistenciais Bolsas de estudo para mutualistas Bolsas de Estudo con cargo ao Legado Casado da Fonte
Pensión de xubilación Pensión de viuvez Pensión de orfandade Subsidio defunción
Axuda vítimas violencia de xénero Servizos de Podoloxía
Impresos Prestacións Complementarias Impresos Prestación Farmaceútica Impresos de Reintegro de gastos de asistencia sanitaria Impresos Incapacidade e risco durante o embarazo Impresos de subsidio por risco durante o embarazo e risco durante a lactación natural Impresos de prestacións Familiares Impresos de Axudas de Protección Sociosanitaria Impresos de Otras Ayudas Sociales
Prevención del VIH Programas de cribado Programa antitabaco MUFACE Vacinación
Información a Mutualistas Formulario
Almería Cádiz Córdoba Granada Huelva Jaén Málaga Sevilla
Dirección Provincial de MUFACE en Huesca Dirección Provincial de MUFACE en Teruel Zaragoza
Dirección Provincial de MUFACE en Asturias Dirección Provincial de MUFACE en Illes Balears
As Palmas Dirección Provincial de MUFACE en Tenerife
Dirección Provincial de MUFACE en Cantabria
Dirección Provincial de MUFACE en Albacete Cidade Real Bacía Guadalaxara Toledo
Ávila Burgos León Palencia Salamanca Segovia Soria Valladolid Zamora
Barcelona Xirona Tarragona Lleida
Alacante Castelló Valencia
Badaxoz Cáceres
A Coruña Lugo Ourense
Pontevedra Vigo
A Rioxa Comunidade de Madrid Rexión de Murcia Comunidade Foral de Navarra
Araba/Áraba Gipuzkoa Bizkaia
Ceuta Melilla
Cita Previa Cita para videoconferencia (programa piloto)
Teléfono 060 MUFACE 75 Servizos Provinciais e Oficinas Delegadas
Sede electrónica APP Móbil Rexistro Electrónico Común.
Cl@ve
Recursos administrativos e reclamacións de responsabilidade patrimonial Queixas, suxestións e parabéns
As máis consultadas Afiliación, beneficiarios e cotización
Prestacións Sanitarias Cambios de Entidade médica Prestacións sanitarias complementarias Prestacións Sociais
Procedementos, recursos, impresos, Oficinas e outras xestións con MUFACE Servizos electrónicos de MUFACE e identificación electrónica
Testamento vital, voluntades anticipadas o instrucciones previas
Noticias Actualidad MUFACE Revista MUFACE Actualidade e Revista Muface
Inicio  
  • Historia de MUFACE
  • Quen somos
  • Que facemos
  • Transparencia
  • Normativa
  • Datos abertos
  • Privacidade e protección de datos persoais
  • MUFACE y la violencia de género
  • Sistema interno de información
  • Cuberta de Sobre MUFACE
  • Quen poden ser mutualistas
  • Quen poden ser beneficiarios
  • Dereitos e obrigas
  • Procedementos e impresos de afiliación, alta, baja e reactivación
  • Cotización
  • Promocions
  • Os meus datos e certificados
  • Cuberta de Mutualistas
  • Asistencia Sanitaria en territorio nacional
  • Asistencia sanitaria no estranxeiro
  • Atopa ao teu médico
  • Cuberta de Asistencia sanitaria
  • Sanitarias
  • Farmacéuticas
  • Sociais
  • Descarga de impresos
  • Programas preventivos de alcance general, cribados, VIH, vacunación y programa antitabaco
  • Cuberta de Prestacións
  • Contacta con Muface
  • Cómo obter a identificción dixital
  • Recursos administrativos e reclamacións de responsabilidade patrimonial
  • Queixas, suxestións e parabéns
  • Preguntas frecuentes (Faqs)
  • Testamento vital, voluntades anticipadas o instrucciones previas
  • Cuberta de Atención ao mutualista
  • Noticias
  • Actualidad MUFACE
  • Revista MUFACE
  • Actualidade e Revista Muface
  • Cuberta de Actualidade
texto

Necesitas axuda?

Podes contactar con MUFACE a través do seguinte formulario de contacto.

Ir ao formulario de consulta
Sanitarias
  • Prestacións Dentarias
  • Prestacións Oculares
  • Prestacións por Material Ortoprotésico
  • Outras Prestacións Complementarias
  • Prestacións Dentarias e Oculares
  1. Inicio
  2. Prestacións
  3. Sanitarias

Prestacións Oculares

Tipo de prestación

Prestacións Complementarias

De que se trata?

Prestación complementaria da asistencia sanitaria consistente en axudas económicas baremadas para facer fronte aos gastos de determinadas lentes e axudas ópticas.

A prestación ocular comprende os seguintes conceptos:

  • Lentes (de lonxe ou preto)
  • Lentes bifocais/progresivas/ocupacional
  • Substitución de cristal (de lonxe ou preto)
  • Substitución de cristal bifocal/progresivo/ocupacional
  • Lente de contacto para erros de refracción
  • Lentes de contacto desbotables (axuda anual) para erros de refracción
  • Lente terapéutica para o tratamento da patoloxía aguda da superficie ocular
  • Axudas ópticas para baixa visión (microscopios, telescopios, telemicroscopios, lupas e filtros)
  • Axudas prismáticas para alteracións severas da motilidad ocular

Delimitación e condicións de acceso


Os lentes, cristais e lentes amparados por esta axuda son próteses externas que teñen como finalidade a corrección de erros de refracción.

No caso das lentes e substitución de cristais só se  concederá unha lente ou a substitución como máximo de dous cristais por beneficiario e ano natural.

No caso das lentes de contacto só se concederán como máximo dúas lentes de contacto por beneficiario e ano natural. Se as lentes de contacto fosen desbotables, a axuda máxima a conceder por este concepto será de 30 euros por ano natural e beneficiario, debéndose solicitar dunha soa vez. As prestacións de lente de contacto e lentes de contacto desbotables serán incompatibles entre si, aínda cando para cada caso non se supere as unidades/cantidade máxima financiable por ano natural. Estas limitacións non rexerán para lentes terapéuticas.

No caso de lentes terapéuticas para o tratamento da patoloxía aguda da superficie ocular
requírese informe antes da compra do produto do especialista en oftalmoloxía co diagnóstico e a prescrición.

Poderán acceder ás prestacións para axudas ópticas para baixa visión os beneficiarios que presenten unha agudeza visual igual ou inferior a 0,3 (3/10) con corrección no mellor ollo ou un campo visual inferior a 10º desde o punto de vista de fixación. Requírese para a primeira solicitude desta axuda informe do especialista en oftalmoloxía no que detalle a agudeza visual e, no seu caso, o campo visual. Concederase un máximo de 360 euros por ano natural e beneficiario. Non se concederá máis dunha prestación ao ano por cada unha das axudas ópticas para a baixa visión (Microscopios, telescopios, telemicroscopios, lupas). No caso de filtros para baixa visión, o máximo será de 2 anuais e compatibles coas gafas correspondentes.

No caso das axudas prismáticas requírese informe do especialista en oftalmoloxía co diagnóstico e a prescrición, cada vez que se solicite a axuda. Concederase un máximo de 360 euros por ano natural e beneficiario.

Para todas as prestacións deberá achegarse factura do óptico ou do establecemento autorizado a estes efectos pola administración sanitaria competente para garantir que se realizou a adaptación individual do produto ao paciente. No entanto, para lentes terapéuticas a factura pode ser emitida polo especialista en oftalmoloxía.

A factura deberá reunir todos os requisitos legais e regulamentarios para a súa validez e na mesma deberá figurar o detalle de conceptos e prezos, así como a constancia do pago ou ir acompañada, no seu caso, do correspondente recibo que o acredite. Aquelas facturas cuxo importe sexa igual ou superior a 1.000 € e non inclúan a forma de pagamento deberán ir acompañadas do xustificante da forma de pagamento, que en ningún caso poderá ser en metálico.

Para realizar o cómputo das prestacións concedidas e a imputación ao ano terase en conta a data da correspondente factura.

Poderá acollerse ás axudas a compra en liña de lentes e lentes de contacto por erros refractivos, sempre que se realice a través dunha plataforma pertencente a unha empresa española ou doutro Estado membro da Unión Europea. A factura deberá ir acompañada, neste caso, do informe dun especialista en oftalmoloxía ou dun óptico-optometrista expedido no ano anterior á adquisición, no que se inclúan os datos do paciente, así como os resultados da graduación, que deberán coincidir. cos que se detallan na factura. En todo caso, os produtos adquiridos deberán cumprir os requisitos complementarios da lexislación vixente que lles sexa de aplicación.

Contía

Estas axudas veñen determinadas no Anexo III da Orden APU 2245/2005 , de 30 de junio.

Tipo de Prestación Importe Unidad Euros

Lentes (de lonxe ou preto)

20

Lentes bifocal/progresiva/ocupacional

30

Sustitución cristal (lonxe ou preto)

10

Sustitución cristal bifocal/progresivo/ocupacional

15

Lentes de contacto para erros de refeación

20

Lentes de contacto desbotables (axuda anual) para erros de refracción

30

Lente terapéutica para o tratamento da patoloxía aguda da superficie ocular

40

Axudas ópticas para baixa visión

* Microscopios, telescopios, telemicroscopios, lupas

* Filtros para baixa visión

 

180

35

Axudas prisáticas para alteracións severas da motilidad ocular

80

  • Tipo de Prestación

    Lentes (de lonxe ou preto)

    • Importe Unidad Euros

      20

  • Tipo de Prestación

    Lentes bifocal/progresiva/ocupacional

    • Importe Unidad Euros

      30

  • Tipo de Prestación

    Sustitución cristal (lonxe ou preto)

    • Importe Unidad Euros

      10

  • Tipo de Prestación

    Sustitución cristal bifocal/progresivo/ocupacional

    • Importe Unidad Euros

      15

  • Tipo de Prestación

    Lentes de contacto para erros de refeación

    • Importe Unidad Euros

      20

  • Tipo de Prestación

    Lentes de contacto desbotables (axuda anual) para erros de refracción

    • Importe Unidad Euros

      30

  • Tipo de Prestación

    Lente terapéutica para o tratamento da patoloxía aguda da superficie ocular

    • Importe Unidad Euros

      40

  • Tipo de Prestación

    Axudas ópticas para baixa visión

    * Microscopios, telescopios, telemicroscopios, lupas

    * Filtros para baixa visión

    • Importe Unidad Euros

       

      180

      35

  • Tipo de Prestación

    Axudas prisáticas para alteracións severas da motilidad ocular

    • Importe Unidad Euros

      80

Beneficiario

Os mutualistas en alta ou situación asimilada e os seus beneficiarios.

Prazo de presentación

O dereito ao recoñecemento destas prestacións prescribirá aos cinco anos, a partir da data da factura. A prescrición interromperase, ademais de pola reclamación ante a Mutualidade Xeral, polas causas ordinarias establecidas no artigo 1973 do Código Civil.

Lugar de presentación

  • A partir do 1 de marzo de 2019, os *mutualistas obrigatorios en activo deberán presentar as solicitudes de Prestacións *Dentarias e Oculares utilizando os procesos electrónicos "Solicitude de Prestacións *Dentarias" e "Solicitude de Prestacións Oculares" da nosa Sede en https://sede.muface.gob.es/. Para iso, deben obter certificado dixital, DNI electrónico, ou a identificación Cl@ve. Destacamos a identificación Cl@ve, que permite interactuar con Muface e outras administracións e organismos sen necesidade de cartón ou software engadido. Para rexistrarse, entre aquí..
  • Os *mutualistas xubilados, Beneficiarios a título propio e mutualistas voluntarios poderán presentar solicitudes de prestacións dentarias e oculares electronicamente cando o desexen, e en papel, co impreso oficial,  poderán facelo  durante os días hábiles de marzo e outubro de cada ano natural(*)

(*) AVISO 

Para reservar a atención presencial a urxencias sanitarias e tramites que non admiten outra canle, nun servizo esencial como MUFACE, os mutualistas xubilados, voluntarios e beneficiarios a título propio deben tramitar a solicitude de axudas dentarias e oculares durante o mes de marzo  por estas canles:

  •     Correo postal: Introduzan o impreso cumprimentado (ligazón)  e as facturas e documentación necesaria nun sobre dirixido ao servizo provincial de MUFACE que lles corresponda.
  •     Outros rexistros: Poden presentalo en papel nestas oficinas xerais de rexistro (*OIAC):ligazón

       (De acordo co Art. 16.4 da Lei 39/2015, de 1 de outubro)

Ademais, calquera mutualista pode solicitar estas prestacións en calquera momento:

  •     Pola Sede Electrónica de MUFACE, utilizando Cl@ve, certificado electrónico ou DNI electrónico. (Esta canle está sempre  dispoñible e é posible presentar solicitudes  365 días ao ano, as 24 horas)
  •     Pola App Móbil amb Cl@ve PIN

As persoas que non poidan descargar o impreso, deben solicitalo  ao seu servizo provincial por teléfono ou por e-mail e enviaranllo por correo postal. Nesta ligazón poden consultar todas as direccións:As nosas OFICINAS. Tamén en el formulario web. En caso de solicitar cita previa para tramitar esta prestación, só entregarase o impreso,  e deberá presentarse por correo postal ou a través dunha oficina de rexistro xeral.

  • Excepcionalmente, os mutualistas con feitos causantes cuxa data produza a prescrición do dereito durante o ano natural no que se formula a solicitude, ou no caso de prestacións ocasionadas por persoas que xa non formen parte da mutua, poderán presentar as súas solicitudes polos medios expresados no apartado anterior, a condición de que non se produciu dita prescrición polo transcurso do prazo de cinco anos do art. 53.1 do Real Decreto 375/2003, de 28 de marzo, Regulamento Xeral do *Mutualismo Administrativo .

Modelo para solicitude en papel

Modelo normalizado para solicitudes presenciais, por correo postal ou a través dos Rexistros do art. 16.4 da Lei 39/2015, de 1 de outubro,

Normativa

Orde APU/2245/2005, de 30 de xuño, pola que se regulan as prestacións complementarias da asistencia sanitaria na MUFACE e establécese o procedemento de financiamento de bombas portátiles de infusión subcutánea continua de insulina. Actualizado pola Resolución de 27 de Xuño de 2022, de MUFACE,

PÓDECHE INTERESAR

Prestacións Oculares (FAQ)

  • PÓDECHE INTERESAR

    Prestacións Oculares (FAQ)

  • Contacto
  • Mapa web
  • Aviso Legal
  • Accesibilidade
  • Política de cookies

Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia - Financiado pola Unión Europea - NextGenerationEU

© 2025 Mutualidade Xeral de Funcionarios Civís do Estado.

Política de cookies

Este sitio web utiliza cokkies propias e de terceiros para ofrecer un mellor servizo. Se continúa navegando consideramos que acepta o seu uso.

Ver política de cookies