MUFACE opta per la posada a la disposició dels documents reutilitzables en la seva modalitat bàsica, segons l'article 8.1 del Reial decret 1495/2011, de 24 d'octubre.
Las següents condicions generals vincularan a qualsevol agent reutilitzador pel fet de fer ús dels documents sotmesos a elles:
Es permet la reutilització dels documents i dades sotmeses a aquestes condicions generals per a finalitats comercials i no comercials. S'entén per reutilització l'ús de documents que obren en poder de MUFACE i dels altres organismes i entitats adscrits a ell, per persones físiques o jurídiques, amb finalitats comercials o no comercials, sempre que aquest ús no constitueixi una activitat administrativa pública. Per exemple, la reutilització autoritzada inclou activitats com la còpia, difusió, modificació, adaptació, extracció, reordenació i combinació de la informació.
El concepte de document és l'establert en l'apartat 2 de l'article 3 de la Llei 37/2007, de 16 de novembre, sobre Reutilització de la Informació del Sector Públic, per la qual cosa comprèn tota informació qualsevol que sigui el seu suport material o electrònic així com la seva forma d'expressió gràfica, sonora o en imatge utilitzada, incloent, en conseqüència, també les dades en els seus nivells més desagregats o “en brut”.
Aquesta autorització comporta, així mateix, la cessió gratuïta i no exclusiva dels drets de propietat intel·lectual, en el seu cas, corresponents a tals documents, autoritzant-se la realització d'activitats de reproducció, distribució, comunicació pública o transformació, necessàries per a desenvolupar l'activitat de reutilització autoritzada, en qualsevol modalitat i sota qualsevol format, per a tothom i pel termini màxim permès per la Llei.
Condicions generals de posada a la disposició dels documents reutilitzables
D'acord amb l'article 7 del Reial decret 1495/2011, de 24 d'octubre, les condicions generals per a l'ús de conjunts de dades reutilitzables seran les següents:
Está prohibit desnaturalitzar el sentit de la informació.
Ha de citar-se la font dels documents objecte de la reutilització. Aquesta cita podrà realitzar-se de la següent manera: "Origen de les dades: Mutualitat de Funcionaris Civils de l'Estat”.
Ha d'esmentar-se la data de l'última actualització dels documents objecte de la reutilització, sempre que estigués inclosa en el document original.
No es podrà indicar, insinuar o suggerir que MUFACE participa, patrocina o dóna suport a la reutilització que es dugui a terme amb la informació.
Han de conservar-se, no alterar-se ni suprimir-se les metadades sobre la data d'actualització i les condicions de reutilització aplicables incloses, en el seu cas, en el document posat a disposició per a la seva reutilització.
En caso de informació anonimitzada per protecció de dades personals o altres motius, està expressament prohibit realitzar labors de re-identificació de persones a partir d'aquestes dades i altres fonts de dades i informació possibles, passades, actuals o futures.
Responsabilitat de les persones i/o empreses que reutilitzen dades
La utilització dels conjunts de dades es realitzarà per part de les persones i/o empreses que reutilitzin dades, sota el seu propi compte i risc, corresponent-los a ells en exclusiva respondre enfront de tercers per danys que poguessin derivar-se d'ella.
El agent reutilitzador es troba sotmès a la normativa aplicable en matèria de reutilització de la informació del sector públic, incloent el règim sancionador previst en l'article 11 de la Llei 37/2007, de 16 de novembre, sobre Reutilització de la Informació del Sector Públic.
MUFACE no serà responsable de l'ús que de la seva informació facin les persones i/o empreses que reutilitzin dades, ni tampoc dels danys soferts o pèrdues econòmiques que, de manera directa o indirecta, produeixin o puguin produir perjudicis econòmics, materials o sobre dades, provocats per l'ús de la informació reutilitzada.
MUFACE no garanteix la continuïtat en la posada a la disposició dels documents reutilitzables, ni en contingut ni en forma, ni assumeix responsabilitats per qualsevol error o omissió contingut en ells.
Suggeriments
Si desitja traslladar a MUFACE algun comentari o suggeriment respecte a aquest espai de Dades Obertes, pot fer-ho a través del nostre servei electrònic per a Queixes, Suggeriments i Felicitacions.