dnt-close-session
  • Seu Electrònica MUFACE
  • X
  • LinkedIn
  • Castellano
  • Català
  • Euskara
  • Galego
  • Valencià
Gobierno de España, ministerio para la transformación digital y de la función pública, abre en ventana nueva
MUFACE, abre en ventana nueva
Inicio
Història de MUFACE
Currículum equipo directiu
Ocupació pública en MUFACE
Qualitat en MUFACE
ENQUESTES 2025 ENQUESTES 2024 ENQUESTES 2023 ENQUESTES 2022
RSC, Mutualitat Saludable i Declaració de Luxemburg
Missió, visió i valors Normativa Amb qui treballem Carta de Serveis Memòria Anual
Pla MUFACE Avanza 2021-2023 (prorrogat 2024) Pla Open Data MUFACE Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència en MUFACE
Informació de rellevància jurídica
Pressupost Comptes anuals i informis de fiscalització Perfil del contractant Retribucions , indemnitzacions i autoritzacions d'alts càrrecs Operacions patrimonials (subhastes)
Normativa Dades obertes
Normativa de protecció de dades
Acció protectora de MUFACE en matèria de prestacions d'assistència sanitària Acció protectora de MUFACE en matèria Social Activitats relacionades amb el control d'accés als serveis centrals de MUFACE i dades de videovigilància. Activitats relacionades amb la gestió de recursos humans de MUFACE Activitats relacionades amb l'Oficina de Registre de MUFACE Activitats relacionades amb la prevenció de riscos laborals per al personal de MUFACE Activitats relacionades amb les Cotitzacions a MUFACE Actuacions amb els tribunals Afiliación i Gestió del Col·lectiu del Règim del Mutualisme Administratiu Agenda Institucional de MUFACE Assistència a Òrgans Col·legiats de MUFACE Gestió del patrimoni immobiliari de MUFACE Queixes/ Suggeriments/ Felicitacions Recursos Administratius Responsabilitat Patrimonial Revisió d'actes administratius Atenció al Mutualista: Cita prèvia, OIM i Xarxes Socials
Activitats de difusió promogudes per MUFACE Exerceixi els seus drets en relació amb les seves dades personals Sol·liciti informació al Delegat de Protecció de Dades de MUFACE
MUFACE y la violencia de género Sistema intern d'informació
Qui poden ser mutualistes Els qui poden ser beneficiaris Drets i obligacions
Document d'afiliació
Règim de cotitzacions
Préstecs hipotecaris per a adquisició d'habitatge habitual i altres ofertes especials del BBVA
Premio de pintura 2019
Oferta Paradores Colegio de Huérfanos de la Armada en Madrid
Les meves dades i certificats
Serveis públics de salut
Normes d'accés a la Cartera de Serveis
Canvi d'entitat sanitària Atenció d'Urgència Transport sanitari Novetats Concerts d'Assistència Sanitària 2025-2027
Mutualistes i els seus beneficiaris destinats i/o residents a l'estranger Professorat mutualista visitant en centres escolars dels EUA i el Canadà
Targeta Sanitària europea (TSE) I CPS ¿Com obtenir la Targeta Sanitària Europea?
Entitats concertades Serveis públics de salut
Província - Almería Província - Cadis Província - Córdoba Província - Granada Província - Huelva Província - Jaén Província - Màlaga Província - Sevilla
Província - Huesca Província - Teruel Província - Zaragoza
Comunitat Autònoma- Principat d'Astúries Comunitat Autònoma- Illes Balears
Província - Las Palmas Província - Santa Cruz de Tenerife
Comunitat Autònoma- Cantàbria
Província - Albacete Província - Ciudad Real Província - Conca Província - Guadalajara Província - Toledo
Província - Ávila Província - Burgos Província - León Província - Palencia Província - Salamanca Província - Segòvia Província - Soria Província - Valladolid Província - Zamora
Província - Barcelona Província - Girona Província - Lleida Província - Tarragona
Província - Alacant Província - Castelló Província - València
Província - Badajoz Província - Càceres
Província - la Corunya Província - Lugo Província - Orense Província - Pontevedra
Comunitat Autònoma- La Rioja Comunitat Autònoma- Madrid Comunitat Autònoma - Murcia Comunitat Autònoma - Navarresa
Província - Àlaba Província - Guipúscoa Província - Biscaia
Comunitat Autònoma - Ceuta Comunitat Autònoma - Melilla
Prestacions Dentàries Prestacions Oculars Prestacions per Material Ortoprotètic Altres Prestacions Complementàries Prestacions Dentàries i Oculars
Dispensació en hospitals i centres amb càrrec a la Mutualitat Reintegrament de despeses de farmàcia i productes dietètics Dispensació en hospitals i centres amb càrrec a l'Entitat
Talonari de Receptes
Gratuïtat de prestació farmacèutica derivada d'accident en acte de servei Autorització per a prescripció farmacèutica mutualistes de professió mèdica en situació de jubilació Ajudes al co-pagament farmacèutic
Incapacitat temporal i Risc durant l'embaràs Subsidi per Incapacitat Temporal Reconeixement mèdic després de denegació llicencia Drets derivats d'accident en acte de servei o malaltia professional Indemnització per lesions permanents no invalidants Gran Invalidesa
Subsidi per risc d'embaràs Subsidi per risc durant la lactància natural
Prestació per fill, filla o menor en acolliment a càrrec amb discapacitat Prestación económica de pago único por parto o adopción múltiples Subsidi especial en cas de part, adopció o acolliment múltiples
Ajudes per a facilitar l'autonomia personal Ajudes per a l'atenció de persones amb malaltia psiquiàtrica crònica Ajudes per a l'atenció a la drogodependència i altres addiccions Ajudes per a estades temporals en residències assistides o en centres de dia i de nit Ajudes per a persones amb malaltia celíaca Ajudes per a persones amb malaltia oncològica Ajudes de prolongació d'efectes d'ajudes anteriors (epígraf 9 de la resolució de convocatòria per a 2024)
Subsidi de Jubilació Subsidi per defunció Ajuda de Sepeli Ajudes Assistencials Beques d'estudi per a mutualistes Beques d'Estudi amb càrrec al Llegat Casat de la Font
Pensió de jubilació Pensió de viduïtat Pensió d'orfandat Subsidi defunció
Ajuda víctimes violència de gènere Serveis de Podologia
Impresos Prestacions Complementàries Impresos Prestació Farmacèutica Impresos de Reintegrament de despeses d'assistència sanitària Impresos Incapacitat i Risc durant l'embaràs Impresos de subsidi per risc durant l'embaràs i risc durant la lactància natural Impresos de prestacions Familiars Impresos d'Ajudes de Protecció Sociosanitària Impresos d'Altres Ajudes Socials
Prevención del VIH Programas de cribado Programa antitabac MUFACE Vacunació
Informació a Mutualistes Formulari
Almeria Adreça Provincial de MUFACE a Cadis Còrdova Adreça Provincial de MUFACE a Granada Adreça Provincial de MUFACE a Huelva Adreça Provincial de MUFACE a Jaén Màlaga Adreça Provincial de MUFACE a Sevilla
huesca Adreça Provincial de MUFACE a Terol Saragossa
Astúries Direcció Provincial de MUFACE en Illes Balears
Las Palmas Adreça Provincial de MUFACE a Tenerife
Direcció Provincial de MUFACE a Cantàbria
Adreça Provincial de MUFACE a Albacete Ciudad Real Conca Guadalajara Toledo
Ávila Burgos León Palencia Salamanca Segòvia Soria Valladolid Zamora
Barcelona Girona Lleida Tarragona
Alacant Castellón València
Badajoz Càceres
A Coruña Lugo Orense
Pontevedra Vigo
La Rioja Comunitat de Madrid Regió de Múrcia Comunitat Foral de Navarresa
Llaurava/Àlaba Guipúscoa Bizkaia
Melilla Ceuta
Cita Prèvia Cita para videoconferencia (programa piloto)
Telèfon 060 MUFACE 75 Serveis Provincials i Oficines Delegades
Sede electrónica APP Mòbil Registre Electrònic Comú
Cl@ve
Recursos administratius i reclamacions de responsabilitat patrimonial Queixes, suggeriments i felicitacions
Les més consultades Afiliació, beneficiaris i cotització
Prestacions Sanitàries Canvis d'Entitat mèdica Prestacions sanitàries complementàries Prestacions Socials
Procediments, recursos, impresos, Oficines i altres gestions amb MUFACE Serveis electrònics de MUFACE i identificació electrònica
Testamento vital, voluntades anticipadas o instrucciones previas
Noticies Actualidad MUFACE Revista MUFACE Actualitat i Revista Muface
Inicio  
  • Història de MUFACE
  • Qui som
  • Què fem
  • Transparència
  • Normativa
  • Dades obertes
  • Privacitat i protecció de dades personals
  • MUFACE y la violencia de género
  • Sistema intern d'informació
  • Portada de Sobre MUFACE
  • Qui poden ser mutualistes
  • Els qui poden ser beneficiaris
  • Drets i obligacions
  • Procediments i impresos d'afiliació, alta, baixa y reactivació
  • Cotització
  • Promocions
  • Les meves dades i certificats
  • Portada de Mutualistes
  • Assistència Sanitària en territori nacional
  • Assistència sanitària a l'estranger
  • Troba al teu metge
  • Portada de Assistència sanitària
  • Sanitarias
  • Farmacèutiques
  • Socials
  • Descàrrega d'impresos
  • Programas preventivos de alcance general, cribados, VIH, vacunación y programa antitabaco
  • Portada de Prestacions
  • Contacta amb Muface
  • Com obtenir la identificació digital
  • Recursos administratius i reclamacions de responsabilitat patrimonial
  • Queixes, suggeriments i felicitacions
  • Preguntes freqüents (FAQs)
  • Testamento vital, voluntades anticipadas o instrucciones previas
  • Portada de Atenció al mutualista
  • Noticies
  • Actualidad MUFACE
  • Revista MUFACE
  • Actualitat i Revista Muface
  • Portada de Actualitat
texto

Necessites ajuda?

Pots contactar amb MUFACE a través del següent formulari de contacte.

Anar al formulari de consulta
Quiénes som
    • Currículum equipo directiu
  • Ocupació pública en MUFACE
    • Qualitat en MUFACE
        • ENQUESTES 2025
        • ENQUESTES 2024
        • ENQUESTES 2023
        • ENQUESTES 2022
  • RSC, Mutualitat Saludable i Declaració de Luxemburg
  1. Inicio
  2. Sobre MUFACE
  3. Qui som
  4. Qualitat i participació
  5. Participació en MUFACE
  6. Encuestas de satisfacció realitzades al col·lectiu MUFACE

ENQUESTES 2024

Encuesta de satisfacció

1) ENQUESTA SOBRE EL PROCÉS D'AFILIACIÓ MASSIVA DE DOCENTS D'ENSENYAMENT NO UNIVERSITARI 2024

OBJECTIU:

El objectiu d'aquesta enquesta ha estat conèixer el grau de satisfacció així com les possibles millores a introduir en el procés d'alta massiva de docents en ensenyament no universitari, realitzat per la Mutualitat durant l'any 2024. La realització d'aquesta enquesta s'emmarca dins dels projectes I.4.2. “Revisió del Procés d'Afiliació” i IV.2.2- “Enquestes de Satisfacció”, del pla estratègic de la Mutualitat “Muface Avanza 2021-2024”.

Posee enguany un especial interès, ja que s'han introduït novetats en el procés. Molt significativament, en la millora de la remissió de dades i en la informació a nous funcionaris docents de carrera per part de les comunitats autònomes ha tingut incidència la reunió mantinguda a l'abril de 2024 per la Direcció General de MUFACE i el seu equip amb els i les responsables de personal educatiu de comunitats i ciutats autònomes, la qual cosa va generar un interlocució estructurada i fructífera amb les direccions provincials de la Mutualitat, que va permetre solucionar errors amb anticipació.

A més, és de destacar que va existir una intensa col·laboració interna amb alguns Servicios Provinciales les xifres dels quals d'alta massiva de docents superaven sens dubte la seva capacitat de gestió, donada la plantilla existent en aquest moment. Això va succeir notablement a Catalunya, on van ingressar 18.000 persones com a funcionaris de carrera. Tant l'OPM (Oficina Polivalent de MUFACE a Múrcia) com altres direccions provincials van col·laborar amb oficines d'aquesta comunitat autònoma, tant en tramitació com en atenció a nous i noves mutualistes.

CONFIGURACIÓ DE L'ENQUESTA I POBLACIÓ ENQUESTADA

Para poder conèixer i avaluar el grau de satisfacció de les persones mutualistes, es va preparar un senzill qüestionari conformat per 10 preguntes de contestació tancada: cinc preguntes sobre el grau de satisfacció, dues sobre canals d'informació i tres sobre el procés d'afiliació en si (dues d'elles condicionades). Atès que, en el passat, el percentatge de participació va ser menor al 0% de l'univers considerat, i amb la finalitat de garantir l'obtenció d'un nombre de respostes superior al que es considera la mostra estadísticament significativa, es van enviar correus al total de la població (34.610).

Con data 22 de novembre es va enviar per correu electrònic l'enquesta a un total de 34.610 mutualistes, dels cossos docents amb codis 0531, 0511, 0590, 0591, 0592, 0593, 0594 0595, 0596, 0597 i 0598 que la seva alta en Muface s'havia produït en el període comprès entre el 15 d'agost i el 31 d'octubre de 2024, sent condició haver realitzat ja l'elecció d'entitat sanitària.

La enquesta ha estat creada amb l'aplicació de gestió i edició de formularis (FORMA) de l'Agència Espanyola d'Administració Digital. Aquesta aplicació garanteix confidencialitat i anonimat de les respostes.

RESULTATS:

La enquesta ha estat contestada per 3.535 mutualistes, la qual cosa equival a un 10,21% de la població. Se ha aconseguit la significança estadística, en ser superior a 385.

RESUM I CONCLUSIÓ:

1-Prop del 90% dels nous mutualistes procedents de cossos docents han completat la seva afiliació a Muface i l'alta dels seus beneficiaris a través de mitjans electrònics, utilitzant la identificació electrònica (Cl@ve, certificat digital, DNI e, etc.) (93,8% de titulars i 89,32% de beneficiaris). El petit percentatge que no ha emprat mitjans electrònics al·lega problemes en la seu electrònica de Muface. En quant a l'alta d'entitat, hi ha un petit augment del 1,4% d'utilització, sobre les dades de l'enquesta de l'any 2023, igual que puja lleugerament l'ús de l'alta de beneficiaris digital (d'un 87,1% a un 89,32%).

2-Prop del 40% dels nous mutualistes ha obtingut la informació en relació amb el procés d'afiliació en fonts pròpies de MUFACE, sent els més utilitzats el formulari web/App (65,5%), el telèfon de les oficines (19,81%) i les xerrades de Muface a les províncies (7,86%). Els canals menys utilitzats de Muface són Linkedin (0,42%), “X” (1,85%) i el telèfon 060 (4,56%). Dins dels canals aliens a la mutualitat, els més usats són els companys de treball (24,5%), els òrgans de personal educatiu (18,2%) i els sindicats (16,7%). Cal destacar la pujada de l'ús dels òrgans de personal educatiu del 14,8% en 2023 al 18,2%, en aparent detriment, sobretot, dels sindicats com a font d'informació sobre el procés d'afiliació (20,6% en 2023 al 16,7%).

3-En quant al grau de satisfacció, tant en el procés d'afiliació, en l'alta de l'entitat sanitària, com en l'alta de beneficiari, s'ha obtingut una puntuació pròxima a 7 sobre 10. Respecte als canals de comunicació, surt ben valorada la pàgina web (amb més d'un 6 sobre 10), d'altra banda, les xerrades ofertes per Muface i el telèfon de les oficines tenen una valoració de més de 5 sobre 10, mentre que la resta de canals obté una nota inferior a 4 sobre 10, si bé cal dir que tenen un ús molt residual (Linkedin, X i 060).

4- La claredat i la utilitat de la “Guía de Nuevos Mutualistas” que es troba en la pàgina web, es valora amb notes pròximes al 7 sobre 10.

5- La participació en l'enquesta ha disminuït en 2024 en comparació amb 2023, d'un 16,3% a un 10,2%.

Ha estat de gran ajuda en el procés i sens dubte ha contribuït a la satisfacció del col·lectiu la interlocució permanent amb les comunitats autònomes, que va permetre l'explicació prèvia de quins eren els requeriments en l'enviament d'informació, un dels reptes de millora assumits en l'enquesta de 2023. També s'han intensificat les xerrades ofertes per MUFACE a aquestes persones, ja sigui en col·laboració amb els òrgans autonòmics de personal educatiu, ja sigui amb sindicats de l'àmbit. Algunes millores dels serveis electrònics necessaris per a l'alta massiva previstes per a l'exercici 2025 redundaran sens dubte en major facilitat per al col·lectiu docent, que usa molt majoritàriament aquest canal.

La millora contínua d'aquests tres àmbits continua sent el repte per a futures altes massives, ja siguin de cossos docents, ja d'altres col·lectius..

2) ENQUESTA SOBRE BEQUES D'ESTUDI MUFACE

El objectiu d'aquesta enquesta ha estat conèixer el grau de satisfacció, així com les possibles millores a introduir en l'ajuda que concedeix Muface, subjecta a convocatòria anual, de “Beques d'Estudi per a Mutualistes”.

La realització d'aquesta enquesta s'emmarca dins del projecte - “Enquestes de Satisfacció”, del pla estratègic de la Mutualitat “Muface Avanza 2021-2023”.

Per a poder donar compliment a conèixer i avaluar el grau de satisfacció de les persones mutualistes,es va elaborar un senzill qüestionari conformat per 5 preguntes de contestació tancada: una de diagnòstic de l'ajuda, una altra de valoració i tres preguntes sobre l'anàlisi de millora. La pregunta 5 relativa a possibles millores, estava condicionada al fet que es contestés en la pregunta 4 “incrementar les opcions d'estudi contemplades en la convocatòria”.

Amb data 27 de febrer es va enviar per correu electrònic l'enquesta a un total de 3.485 persones mutualistes de totes les províncies, que havien percebut aquesta ajuda en els últims anys (des del 2019 fins avui). El termini donat per a contestar aquesta enquesta ha estat de dues setmanes, i va finalitzar l'11 de març.

La enquesta ha estat creada amb l'aplicació de gestió i edició de formularis (FORMA) de la Secretaria General d'Administració Digital. La enquesta es va enviar des del correu muface.informa@muface.es a través un link en el cos del citat correu electrònic.

RESULTATS:

L'enquesta ha estat contestada per 735 mutualistes, la qual cosa equival a un 21,1% de la població. Se ha aconseguit la significança estadística, a l'ésser el núm. de qüestionaris contestats superior a 385.

  • 1-El 73,3% dels enquestats pensen que la quantia econòmica a percebre en l'última convocatòria de Beques d'Estudi resulta insuficient (275,0 €).

  • 2-En la pregunta de valoració sobre Beques d'Estudi, s'ha obtingut una nota mitjana de 5,2, la qual cosa resulta una puntuació baixa comparada amb la mitjana obtinguda en la majoria de les prestacions/ajudes de Muface.

  • 3-El 57,1% dels enquestats pensen que la presentació de sol·licituds a través de la seu electrònica resulta adequat i suficient. Un 24,9% pensa que caldria habilitar un altre canal telemàtic com és la App de Muface.

  • 4-El 67,3% dels enquestats pensa que la pròxima convocatòria milloraria augmentant la quantia econòmica a percebre, seguida per un 16,6% que pensa que caldria rebaixar el núm. de crèdits aprovats exigits. Dins del 16,1% que van contestar incrementar el tipus d'estudis, un 65,3% opina que s'hauria d'obrir a una segona titulació de grau màster.

De acuerdo con els resultats de l'enquesta formulada, en la recent convocatòria de beques d'estudi 2024 s'ha augmentat la quantia de les beques i s'ha ampliat així mateix el seu àmbit, cobrint segones titulacions de grau o equivalent i màster oficial.

3) ENQUESTA SOBRE ATENCIÓ PRESTADA PER LES OFICINES DE MUFACE

L'objectiu d'aquesta enquesta ha estat conèixer el grau de satisfacció, així com les possibles millores a introduir quant a atenció a la ciutadania (mutualistes) que s'ofereix en les oficines de Muface, tant del punt de vista de les instal·lacions/accessibilitat, com del tracte presencial, telefònic i a través del formulari web/App.

La realització d'aquesta enquesta s'emmarca dins dels projectes I.4.2. “Revisió del Procés d'Afiliació” i IV.2.2- “Enquestes de Satisfacció”, del pla estratègic de la Mutualitat “Muface Avanza 2021-2024”.

Es va elaborar un qüestionari integrat per 7 preguntes de contestació tancada: dos d'elles d'enquadrament general, quatre preguntes sobre el grau de satisfacció, i una d'anàlisi de millora. En la primera pregunta general era de tipus condicionat i es preguntava si l'enquestat havia hagut d'acudir presencialment, o li havien atès telefònicament o a través del formulari web/App en la seva oficina de Muface al llarg de 2023; en cas de contestar que NO, l'enquesta es tancava havent de contestar únicament la pregunta 2 relativa a la seva oficina d'adscripció. En cas de contestar que SÍ a la primera pregunta, a més de la pregunta sobre l'oficina d'adscripció, es desplegaven les 4 preguntes de valoració i la pregunta sobre possibles millores a implantar.

Amb data 31 de gener es va enviar per correu electrònic l'enquesta a un total de 20.000 mutualistes, de totes les províncies, en un número proporcional al col·lectiu existent en cada província. El termini donat per a contestar aquesta enquesta va ser de dues setmanes, i va finalitzar el 15 de febrer. A causa d'un problema en l'enviament massiu de correus, el dia 15 de febrer es va tornar a la manar el qüestionari a 7.872 mutualistes, augmentant el termini per a completar l'enquesta fins al divendres 23 de febrer.

FORMULARIO Y ENVÍO

L'enquesta ha estat creada amb l'aplicació de gestió i edició de formularis (FORMA) de la Secretaria General d'Administració Digital. L'enquesta es va enviar des del correu muface.informa@muface.es a través un link en el cos del citat correu electrònic.

RESULTATS:

Es van enviar correus a un total de 20.000 mutualistes. L'enquesta va ser contestada per 1.985 mutualistes, la qual cosa equival a un 9,9% de la població. Ha de tenir-se en compte que no es tracta d'enquestes realitzades en les oficines sinó a distància, és a dir, cada mutualista ha rebut un correu electrònic, la qual cosa elimina els biaixos propis de la proximitat als empleats gestors de l'atenció.

Las conclusions extretes són les següents:

  • 1-Prop del 10% dels nous mutualistes enquestats han participat en l'enquesta i el 5% ha contestat que havia rebut algun tipus d'atenció en les oficines situades en el territori al llarg de 2023.

  • 2-En les preguntes de valoració de les oficines s'ha obtingut una nota mitjana pròxima a 7,0 (6,9), resultat de fer la mitjana de la nota obtinguda en la pregunta sobre instal·lacions, atenció presencial, telefònica i atenció a través del formulari web/App.

  • 3-Els enquestats han valorat amb una nota de 7,4 les seus, tenint en compte la ubicació, accessibilitat, mobiliari, etc, d'aquestes. El canal d'atenció més usat és el presencial. L'atenció presencial i a través del formulari web dels mutualistes ha obtingut una puntuació de 6,9; mentre que l'atenció telefònica ha estat la pitjor valorada amb una nota mitjana de 6,3.

  • 4-Les millores que els mutualistes han proposat en primer i segon lloc per a millorar l'atenció en les oficines són el reforç telefònic i una major dotació de recursos humans.

La nota mitjana de 6,9, tenint en compte les circumstàncies d'estretor de plantilla en MUFACE i en general en l'Administració General de l'Estat, es considera bona, si bé és clar que existeixen apartats com l'atenció telefònica que han de millorar. En qualsevol cas és clar que els mutualistes continuen fent ús de l'atenció presencial, que cal mantenir i enriquir amb més recursos, amb la finalitat de neutralitzar la bretxa digital i atendre els assumptes que en aquest moment requereixen inexcusablement acudir a les oficines així com a persones que no usen tràmits electrñonicos per la seva edat o condicions.

  • Contacto
  • Mapa web
  • Avís Legal
  • Accessibilitat
  • Política de cookies

Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència - Finançat per la Unió Europea - NextGenerationEU

© 2025 Mutualitat General de Funcionaris Civils de l'Estat.

Política de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per a oferir un millor servei. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús.

Veure política de cookies