Pots contactar amb MUFACE a través del següent formulari de contacte.
Oficina Polivalent de MUFACE a Múrcia
Des de l'1 de febrer funciona a Múrcia l'Oficina Polivalent de MUFACE (OPM).
La seva missió és desenvolupar totes aquelles comeses que solucionin problemes conjunturals de gestió o atenció en oficines territorials, i d'aquesta manera mantenir uns estàndards de qualitat raonables.
Existeix un increment constant de demanda de prestacions per la major edat mitjana dels mutualistes. Més d'un terç dels mutualistes són personal ja en situació de jubilació i l'edat mitjana dels mutualistes titulars incorporats en 2023, any excepcional quant a augment de col·lectiu, supera així mateix els 40 anys.
Quina finalitat té l'OPM?
La preocupació essencial de la Mutualitat és sempre mantenir una gestió de prestacions i atenció a mutualistes de qualitat, és a dir, que sigui satisfactòria en temps i contingut i que sigui igualitària per a tots els mutualistes, independentment del seu canal d'accés a prestacions, edat o lloc de residència. Per aquest motiu, MUFACE porta des de 2017 organitzant gestions col·laboratives, en les quals províncies amb més folgances ajuden gestionant expedients d'unes altres que sofreixen problemes de gestió, per escassetat de personal i demanda creixent de prestacions.
La sistematització del procés va venir de la mà de la creació de l'Oficina de Tramitació Electrònica (OTE) de Vigo en 2022, i, a l'una, de l'establiment d'un sistema bimestral d'anàlisi de càrregues i de temps de tramitació, que permet percebre les alertes primerencament i adoptar mesures d'ajuda amb oficines en les quals s'incorre en temps molt llargs de tramitació de determinats expedients. L'OTE, com el seu nom indica, tramita expedients electrònics de petició massiva, com són les prestacions dentàries i oculars.
La mateixa idea d'igualar a tots els mutualistes quant a la qualitat de servei, estiguin on estiguin i utilitzin els canals que utilitzin, batega en la creació de la nova Oficina Polivalent de MUFACE a Múrcia (OPM), però en aquest cas no sols respecte a expedients de gestió telemàtica sinó també d'atenció i gestió per altres canals convencionals, com pot ser el telèfon o la gestió d'expedients en paper.
Després d'uns mesos de proves realitzades abans de la cobertura dels llocs de treball, es va enfocar l'objectiu de l'OPM a disposar d'un element flexible, amb un propòsit innovador, d'intervenció ràpida i eficaç.
L'1 de febrer de 2024 va començar a funcionar la unitat OPM assumint l'atenció telefònica a mutualistes de 75 anys i majors de sis províncies en les quals no era possible atendre el servei MUFACE 75, que és preferent. En concret, s'han assumits les crides de Las Palmas, Illes Balears, Santa Cruz Tenerife, Tarragona, Lleida, Badajoz i Lugo. Les crides en aquest moment són unes 1.100 mensuals, segñun dades de maig. Al juny ha entrat a recibier aquest servei del SP de Sevilla i deixa de prestar-se en badajoz..
Només la cresción de l'OPM ha permès completar el servei preferent per a majors en totes les oficines de MUFACE
També han tramitat prestacions complementàries dentàries i oculars en suport paper iniciades en el Servei Provincial de Saragossa pels mutualistes en situació de jubilació,durant el mes de març. En concret, s'han tramitat més de 600 expedients, per a evitar que les persones sol·licitants vegin retardada la resolució, en preveure's retards per l'anàlisi de càrregues d'aquesta oficina.
En el futur, es projecta deslocalitzar de manera dinàmica i preventiva quantes prestacions i serveis sigui necessari per a evitar dillaciones excessives als mutualistes, com poden ser la gran invalidesa o les lesions no invalidants, o tramitacions de col·lectiu.
Al mateix temps que l'OTE de Vigo ha suposat una reducció de temps de tramitació de 34 dies de mitjana a dos dies en els 145.627 expedients de sol·licitud electrònica que ha gestionat fins al moment, l'existència de l'OPM és mostra de la preocupació de MUFACE per la qualitat del servei i per no deixar a ningú enrere i de moment ja s'ha cnsegudio gràcies a la seva existència garantir el servei MUFACE 75 en totes les províncies i oferir-ho als 172.200 beneficiaris d'aquest..
En un moment en el qual existeixen dificultats per a cobrir places en determinats punts del territori nacional, l'OPM serveix com a garantia d'acció ràpida en cas d'alerta preventiva sobre retards excessius o desatenció a mutualistes. En suma un element innovador clau per a elevar l'eficàcia i eficiència de l'acció de MUFACE, plenamiente alineat amb el pla estratègic MUFACE Avanza 2021-2024.