dnt-close-session
  • Seu Electrònica MUFACE
  • X
  • LinkedIn
  • Castellano
  • Catalá
  • Valenciá
  • Euskara
  • Galego
Gobierno de España, ministerio para la transformación digital y de la función pública, abre en ventana nueva
MUFACE, abre en ventana nueva
Inici Sobre MUFACE
Inicio Història de MUFACE Qui som
Sobre MUFACE Organigrama
Qui som Currículum equipo directiu
Ocupació pública en MUFACE Qualitat i participació
Qui som Qualitat en MUFACE Participació en MUFACE
Qualitat i participació Enquestes de satisfacció realitzades al col·lectiu MUFACE
Participació en MUFACE ENQUESTES 2025 ENQUESTES 2024 ENQUESTES 2023 ENQUESTES 2022
RSC, Mutualitat Saludable i Declaració de Luxemburg
Què fem
Sobre MUFACE Missió, visió i valors Normativa Amb qui treballem Carta de Serveis Memòria Anual
Transparència
Sobre MUFACE Informació institucional, organitzativa i planificació
Transparència Pla MUFACE Avanza 2021-2023 (prorrogat 2024) Pla Open Data MUFACE Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència en MUFACE
Informació de rellevància jurídica Informació econòmic-pressupostària i patrimonial (subhastes)
Transparència Pressupost Comptes anuals i informis de fiscalització Perfil del contractant Retribucions , indemnitzacions i autoritzacions d'alts càrrecs Operacions patrimonials (subhastes)
Normativa Dades obertes Privacitat i protecció de dades personals
Sobre MUFACE Normativa de protecció de dades Registre d'Activitats de Tractament
Privacitat i protecció de dades personals Acció protectora de MUFACE en matèria de prestacions d'assistència sanitària Acció protectora de MUFACE en matèria Social Activitats relacionades amb el control d'accés als serveis centrals de MUFACE i dades de videovigilància. Activitats relacionades amb la gestió de recursos humans de MUFACE Activitats relacionades amb l'Oficina de Registre de MUFACE Activitats relacionades amb la prevenció de riscos laborals per al personal de MUFACE Activitats relacionades amb les Cotitzacions a MUFACE Actuacions amb els tribunals Afiliació i Gestió del Col·lectiu del Règim del Mutualisme Administratiu Agenda Institucional de MUFACE Assistència a Òrgans Col·legiats de MUFACE Gestió del patrimoni immobiliari de MUFACE Queixes/ Suggeriments/ Felicitacions Recursos Administratius Responsabilitat Patrimonial Revisió d'actes administratius Atenció al Mutualista: Cita prèvia, OIM i Xarxes Socials
Activitats de difusió promogudes per MUFACE Exerceixi els seus drets en relació amb les seves dades personals Sol·liciti informació al Delegat de Protecció de Dades de MUFACE
MUFACE y la violencia de género Sistema intern d'informació
Mutualistes
Inicio Qui poden ser mutualistes Els qui poden ser beneficiaris Drets i obligacions Procediments i impresos d'afiliació, alta, baixa y reactivació
Mutualistes Document d'afiliació
Cotització
Mutualistes Règim de cotitzacions
Promocions
Mutualistes Préstecs hipotecaris per a adquisició d'habitatge habitual i altres ofertes especials del BBVA Premi de pintura BBVA
Promocions Premio de pintura 2019
Oferta Paradores Colegio de Huérfanos de la Armada en Madrid
Les meves dades i certificats
Assistència sanitària
Inicio Assistència Sanitària en territori nacional
Assistència sanitària Serveis públics de salut Entitats d'Assegurança d'Assistència Sanitària
Assistència Sanitària en territori nacional Normes d'accés a la Cartera de Serveis
Canvi d'entitat sanitària Atenció d'Urgència Transport sanitari Novetats Concerts d'Assistència Sanitària 2025-2027
Assistència sanitària a l'estranger
Assistència sanitària Mutualistes i els seus beneficiaris destinats i/o residents a l'estranger Professorat mutualista visitant en centres escolars dels EUA i el Canadà Desplaçaments temporals a l'exterior
Assistència sanitària a l'estranger Targeta Sanitària europea (TSE) I CPS ¿Com obtenir la Targeta Sanitària Europea?
Troba al teu metge
Assistència sanitària Entitats concertades Serveis públics de salut Catàlegs mèdics i serveis
Troba al teu metge Comunitat Autònoma - Andalusia
Catàlegs mèdics i serveis Província - Almería Província - Cadis Província - Córdoba Província - Granada Província - Huelva Província - Jaén Província - Màlaga Província - Sevilla
Comunitat Autònoma- Aragó
Catàlegs mèdics i serveis Província - Huesca Província - Teruel Província - Zaragoza
Comunitat Autònoma- Principat d'Astúries Comunitat Autònoma- Illes Balears Comunitat Autònoma- Illes canàries
Catàlegs mèdics i serveis Província - Las Palmas Província - Santa Cruz de Tenerife
Comunitat Autònoma- Cantàbria Comunitat Autònoma- Castella-La Manxa
Catàlegs mèdics i serveis Província - Albacete Província - Ciudad Real Província - Conca Província - Guadalajara Província - Toledo
Comunitat Autònoma- Castella i Lleó
Catàlegs mèdics i serveis Província - Ávila Província - Burgos Província - León Província - Palencia Província - Salamanca Província - Segòvia Província - Soria Província - Valladolid Província - Zamora
Comunitat Autònoma- Catalunya
Catàlegs mèdics i serveis Província - Barcelona Província - Girona Província - Lleida Província - Tarragona
Comunitat Autònoma- Comunitat Valenciana
Catàlegs mèdics i serveis Província - Alacant Província - Castelló Província - València
Comunitat Autònoma- Extremadura
Catàlegs mèdics i serveis Província - Badajoz Província - Càceres
Comunitat Autònoma- Galícia
Catàlegs mèdics i serveis Província - la Corunya Província - Lugo Província - Orense Província - Pontevedra
Comunitat Autònoma- La Rioja Comunitat Autònoma- Madrid Comunitat Autònoma - Murcia Comunitat Autònoma - Navarresa Comunitat Autònoma - País Basc
Catàlegs mèdics i serveis Província - Àlaba Província - Guipúscoa Província - Biscaia
Comunitat Autònoma - Ceuta Comunitat Autònoma - Melilla
Prestacions
Inicio Sanitarias
Prestacions Prestacions Dentàries Prestacions Oculars Prestacions per Material Ortoprotètic Altres Prestacions Complementàries Prestacions Dentàries i Oculars
Farmacèutiques
Prestacions Dispensació en hospitals i centres amb càrrec a la Mutualitat Reintegrament de despeses de farmàcia i productes dietètics Dispensació en hospitals i centres amb càrrec a l'Entitat Dispensació amb recepta en oficina de farmàcia i visats
Farmacèutiques Talonari de Receptes
Gratuïtat de prestació farmacèutica derivada d'accident en acte de servei Autorització per a prescripció farmacèutica mutualistes de professió mèdica en situació de jubilació Ajudes al co-pagament farmacèutic
Socials
Prestacions Incapacitat
Socials Incapacitat temporal i Risc durant l'embaràs Subsidi per Incapacitat Temporal Reconeixement mèdic després de denegació llicencia Drets derivats d'accident en acte de servei o malaltia professional Indemnització per lesions permanents no invalidants Gran Invalidesa
Risc durant l'embaràs i risc durant la lactància natural
Socials Subsidi per risc d'embaràs Subsidi per risc durant la lactància natural
Prestacions Familiars
Socials Prestació per fill, filla o menor en acolliment a càrrec amb discapacitat Prestación económica de pago único por parto o adopción múltiples Subsidi especial en cas de part, adopció o acolliment múltiples
Ajudes de protecció sociosanitària
Socials Ajudes per a facilitar l'autonomia personal Ajudes per a l'atenció de persones amb malaltia psiquiàtrica crònica Ajudes per a l'atenció a la drogodependència i altres addiccions Ajudes per a estades temporals en residències assistides o en centres de dia i de nit Ajudes per a persones amb malaltia celíaca Ajudes per a persones amb malaltia oncològica Ajudes de prolongació d'efectes d'ajudes anteriors (epígraf 9 de la resolució de convocatòria per a 2024)
Altres ajudes socials
Socials Subsidi de Jubilació Subsidi per defunció Ajuda de Sepeli Ajudes Assistencials Beques d'estudi per a mutualistes Beques d'Estudi amb càrrec al Llegat Casat de la Font
Prestacions del Fons Especial
Socials Pensió de jubilació Pensió de viduïtat Pensió d'orfandat Subsidi defunció
Ajuda víctimes violència de gènere Serveis de Podologia
Descàrrega d'impresos
Prestacions Impresos Incapacitat i Risc durant l'embaràs Impresos Prestacions Complementàries Impresos Prestació Farmacèutica Impresos de Reintegrament de despeses d'assistència sanitària Impresos Incapacitat i Risc durant l'embaràs Impresos de subsidi per risc durant l'embaràs i risc durant la lactància natural Impresos de prestacions Familiars Impresos d'Ajudes de Protecció Sociosanitària Impresos d'Altres Ajudes Socials
Programas preventivos de alcance general, cribados, VIH, vacunación y programa antitabaco
Prestacions Prevención del VIH Programas de cribado Programa antitabac MUFACE Vacunació
Atenció al mutualista
Inicio Contacta amb Muface
Atenció al mutualista Información a Mutualistas Formulario Les nostres oficines
Contacta amb Muface Serveis Provincials i Oficines Delegades
Les nostres oficines Andalucia
Serveis Provincials i Oficines Delegades Almeria Adreça Provincial de MUFACE a Cadis Còrdova Adreça Provincial de MUFACE a Granada Adreça Provincial de MUFACE a Huelva Adreça Provincial de MUFACE a Jaén Màlaga Adreça Provincial de MUFACE a Sevilla
Aragó
Serveis Provincials i Oficines Delegades huesca Adreça Provincial de MUFACE a Terol Saragossa
Astúries Direcció Provincial de MUFACE en Illes Balears Canàries
Serveis Provincials i Oficines Delegades Las Palmas Adreça Provincial de MUFACE a Tenerife
Direcció Provincial de MUFACE a Cantàbria Castella-La Manxa
Serveis Provincials i Oficines Delegades Adreça Provincial de MUFACE a Albacete Ciudad Real Conca Guadalajara Toledo
Castella i Lleó
Serveis Provincials i Oficines Delegades Ávila Burgos León Palencia Salamanca Segòvia Soria Valladolid Zamora
Catalunya
Serveis Provincials i Oficines Delegades Barcelona Girona Lleida Tarragona
Comunidad Valenciana
Serveis Provincials i Oficines Delegades Alacant Castellón València
Extremadura
Serveis Provincials i Oficines Delegades Badajoz Càceres
Galícia
Serveis Provincials i Oficines Delegades A Coruña Lugo Orense Pontevedra
Galícia Pontevedra Vigo
La Rioja Comunitat de Madrid Regió de Múrcia Comunitat Foral de Navarresa País Basc
Serveis Provincials i Oficines Delegades Llaurava/Àlaba Guipúscoa Bizkaia
Melilla Ceuta
Cita Prèvia Cita para videoconferencia (programa piloto)
Atenció telefònica
Contacta amb Muface Telèfon 060 MUFACE 75 Serveis Provincials i Oficines Delegades
Serveis electrònics
Contacta amb Muface Sede electrónica APP Mòbil Registre Electrònic Comú
Com obtenir la identificació digital
Atenció al mutualista Cl@ve
Recursos administratius i reclamacions de responsabilitat patrimonial Queixes, suggeriments i felicitacions Preguntes freqüents (FAQs)
Atenció al mutualista Les més consultades Afiliació, beneficiaris i cotització Prestacions
Preguntes freqüents (FAQs) Prestacions Sanitàries Canvis d'Entitat mèdica Prestacions sanitàries complementàries Prestacions Socials
Procediments, recursos, impresos, Oficines i altres gestions amb MUFACE Serveis electrònics de MUFACE i identificació electrònica
Testamento vital, voluntades anticipadas o instrucciones previas
Actualitat
Inicio Noticies Actualidad MUFACE Revista MUFACE Actualitat i Revista Muface
Inici
  • Història de MUFACE
  • Qui som
  • Què fem
  • Transparència
  • Normativa
  • Dades obertes
  • Privacitat i protecció de dades personals
  • MUFACE y la violencia de género
  • Sistema intern d'informació
  • Portada de Sobre MUFACE
  • Qui poden ser mutualistes
  • Els qui poden ser beneficiaris
  • Drets i obligacions
  • Procediments i impresos d'afiliació, alta, baixa y reactivació
  • Cotització
  • Promocions
  • Les meves dades i certificats
  • Portada de Mutualistes
  • Assistència Sanitària en territori nacional
  • Assistència sanitària a l'estranger
  • Troba al teu metge
  • Portada de Assistència sanitària
  • Sanitarias
  • Farmacèutiques
  • Socials
  • Descàrrega d'impresos
  • Programas preventivos de alcance general, cribados, VIH, vacunación y programa antitabaco
  • Portada de Prestacions
  • Contacta amb Muface
  • Com obtenir la identificació digital
  • Recursos administratius i reclamacions de responsabilitat patrimonial
  • Queixes, suggeriments i felicitacions
  • Preguntes freqüents (FAQs)
  • Testamento vital, voluntades anticipadas o instrucciones previas
  • Portada de Atenció al mutualista
  • Noticies
  • Actualidad MUFACE
  • Revista MUFACE
  • Actualitat i Revista Muface
  • Portada de Actualitat
texto

Necessites ajuda?

Pots contactar amb MUFACE a través del següent formulari de contacte.

Anar al formulari de consulta

Qui som

    • Currículum equipo directiu
  • Ocupació pública en MUFACE
    • Qualitat en MUFACE
        • ENQUESTES 2025
        • ENQUESTES 2024
        • ENQUESTES 2023
        • ENQUESTES 2022
  • RSC, Mutualitat Saludable i Declaració de Luxemburg
  1. Inicio
  2. Sobre MUFACE
  3. Qui som
  4. Qualitat i participació
  5. Participació en MUFACE
  6. Enquestes de satisfacció realitzades al col·lectiu MUFACE

ENQUESTES 2025

Enquesta

1) Enquesta sobre funcionament i millores a realitzar en la recepta electrònica concertada

A l'abril s'han remès dos qüestionaris respectivament a mutualistes d'opció concertada i a metges d'entitats asseguradores. En el primer cas es remet directament per MUFACE a les persones enquestades, en el segon es realitza l'enviament a través de les asseguradores ASISA i ADESLAS.

Es refereixen a la satisfacció amb el servei en les comunitats on està implantada la recepta SIREM, així com a la proposta de millores en relació amb aquest, amb el seu ús en qualitat de facultatiu.

Es publicarà un resum de resultats.

.2) Enquesta sobre percepció mutualista sobre l'avanç digital de MUFACE

El 17 de gener de 2025 es van llançar dos qüestionaris a mutualistes amb el fil conductor comú d'estudiar la percepció del col·lectiu sobre els avanços digitals de MUFACE. Després de l'execució del Pla Avança 2021-2024, en el qual una de les estratègies principals és la transformació digital després de l'impuls que va suposar la declaració de mutualistes en actiu com a subjectes obligats a tràmit electrònic en el procediment més utilitzat, era necessari recaptar l'opinió del col·lectiu, davant la ideació de nous projectes d'extensió de la digitalització, sempre amb atenció a la bretxa digital.

S'analitzen totes dues enquestes i els seus resultats a continuació.

Enquesta 1. Beques d'estudi

Sobre la base de l'univers, conformat per tots els mutualistes que han gaudit de beca d'estudi en 2024, es va decidir una mostra molt àmplia per a assegurar l'aleatorietat i l'obtenció d'una taxa de resposta suficient per a la significança estadística. La mostra creada estava constituïda per 562 mutualistes de Madrid i Barcelona. D'aquesta mostra es van aconseguir 130 respostes (una taxa de resposta del 23,13%),

El qüestionari per a la valoració de la tramitació de les beques d'estudi és molt senzill i es compon d'una sèrie de preguntes de valoració sobre el procediment i la prestació en si.

La diferència fonamental entre els serveis provincials de Madrid i Barcelona és el fet que a Barcelona s'han tramitat en la mateixa província mentre que els expedients de Madrid es van tramitar mitjançant "gestió col·laborativa" de Zamora . És a dir, la quantia de l'ajuda, les vies per a obtenir informació són idèntiques i, a l'ésser un procediment de presentació íntegrament electrònica, la presentació de la sol·licitud de l'ajuda és igual en totes dues províncies. L'única diferència significativa es trobarà en la tramitació i resolució de l'expedient. En el cas de Madrid l'expedient serà tramitat i es resolt per un altre SP (Zamora) i, posteriorment, l'SP de Madrid realitzarà el pagament de la prestació.

L'aspecte més interessant és la valoració de la rapidesa de la resolució, que va per davant de la senzillesa de la sol·licitud, la claredat i la quantia. La diferència entre la valoració de l'una i l'altra és de +0.63 a favor de Barcelona. La diferència no arriba a un punt però, en qualsevol cas, és de gairebé el doble que la diferència existent en les altres fases del procediment. És a dir, podem pensar que les persones mutualistes poden arribar a percebre els efectes que el seu expedient hagi estat tramitat deslocalizadamente. No obstant això, cal tenir en compte que la valoració és molt alta en totes dues províncies (9,1 i 9,73 sobre 10). És destacable la valoració de la senzillesa i la claredat del servei a l'hora de formular la sol·licitud (7,69 i 7,55 respectivament) El menys valorat és la quantia de la prestació (5,33)

D'altra banda, també es preguntava al conjunt de la mostra si els agradaria poder sol·licitar la prestació presencialment en una oficina de MUFACE: el resultat és que tan sols un quart (24,3%) voldrien poder fer-ho així. S'ha creuat la dada per edat (a menor edat, menor percentatge) i província (major a Barcelona que a Madrid), però les diferències no són prou significatives.

En qualsevol cas, i atès que en plantejar la possibilitat de presentar presencialment la sol·licitud es planteja com una diversificació de canals (és a dir, continuaria disponible l'electrònica), podem concloure que no hi ha demanda perceptible quant a fer marxa enrere en la digitalització.

Enquesta 2. Satisfacció amb els serveis electrònics i avanç digital.

El segon qüestionari, relatiu a avanç digital anava dirigit a l'univers total, és a dir, a tot el col·lectiu (més d'un milió i mig de persones mutualistes) pel que no hi havia una altra opció que realitzar una mostra.

Donada l'experiència prèvia de MUFACE realitzant qüestionaris generals, se va decidir realitzar una mostra de 20.000 individus i la introducció de quotes per a una correcta distribució provincial. Es va realitzar un mostreig aleatori sistemàtic en dues etapes: en primer lloc, es va sortejar una lletra (va sortir triada la “L”) i posteriorment es van triar individus el primer cognom dels quals comencés per aquesta lletra per a completar la mostra de cada província o ciutat autònoma.

Finalment es van aconseguir 2.689 entrevistes (taxa de resposta del 13,45%). La distribució final per províncies es manté en marges de +/- un punt, excepte dues províncies: Àvila (negatiu) i Barcelona (positiu).

Podem resumir el resultat en diversos apartats:

1) Les persones mutualistes prefereixen realitzar els seus tràmits mitjançant mitjans electrònics per la seva comoditat i rapidesa.

El 67,71% de les persones mutualistes declaren que realitzen de manera habitual els seus tràmits amb MUFACE a través de la seu electrònica o l'App mòbil, sent la forma preferida en tots els trams d'edat, inclosos els majors de 75 anys. (Figura)

Imagen 1 de encuesta avance digital sede app preferidas

El principal motiu per a usar mitjans electrònics és la seva comoditat (71,82%) i la seva rapidesa (15,85%).

imagen 2 motivos de usos

2) La majoria de les persones mutualistes que acudeixen als SSPP el fan per a obtenir l'ajuda d'un funcionari o funcionària o perquè no tenen possibilitat de realitzar el tràmit electrònicament.

El 17,4% de les persones mutualistes realitzen els seus tràmits en els SSPP, majoritàriament els majors de 65 anys (55,12%). Els principals motius per a anar presencialment són obtenir l'ajuda d'un funcionari o funcionària en la realització del seu tràmit (39,1%), pel fet que el tràmit no està disponible electrònicament (20,3%) o perquè li resulta còmode anar a l'oficina (20,09%).

3) L'atenció en oficines de MUFACE té una valoració positiva, però es reclama una millora en l'atenció telefònica, com ja s'ha posat de manifest en altres enquestes de la Mutualitat

La valoració de l'atenció rebuda en les oficines de MUFACE de tots els ítems obtenen valoracions positives en tots ells (entorn del 7 sobre 10). A més, aproven en tots els grups d'edat, excepte l'atenció telefònica que rep un toc d'atenció entre els menors de 46 anys amb una valoració de tan sols un 4.87 (sobre 10).

4) Els serveis digitals obtenen valoracions molt positives especialment entre els majors.

La seu electrònica, l'aplicació mòbil i els serveis d'informació electrònics de MUFACE obtenen bones valoracions entre les persones mutualistes. És especialment destacable el bon acompliment d'aquestes eines entre els majors de 65 anys, que valoren les eines per sobre de la mitjana general i creuen, majoritàriament, que el sistema és còmode i ràpid (88,46%).

5) Les persones mutualistes creuen que és de vital importància posar en marxa un servei de visat de receptes de manera digital i, en menor mesura, la possibilitat de ser atès personalment mitjançant vídeo anomenada. Això està en la línia de la reclamació permanent de la recepta electrñonica concertada i la seva extensió a totes les comunitats autònomes.

El 59,25% de les persones mutualistes consideren que molt important (9 o 10 sobre 10) posar en marxa un servei de visat de receptes de manera electrònica. La importància mitjana per al conjunt de les persones mutualistes és de 8.24 sobre 10.

Encara que creuen en la importància (7,3 sobre 10) de la posada en marxa d'un servei d'atenció personal mitjançant vídeo anomenada (vídeo cita), tan sols el 39% li atorga la màxima importància.

6) Finalment, les persones mutualistes valoren positivament l'avanç digital de MUFACE en els últims 5 anys, però demanen ampliar els serveis disponibles i simplificar-los.

El procés de digitalització que ha viscut la mutualitat en el marc del Pla Avança 2021-2024 obté un notable (7,07 sobre 10) entre les persones mutualistes i tan sols el 10,98% dels mateixos la qualifica amb suspens. Els motius pels quals suspenen aquest avanç digital passen per la necessitat d'ampliar de serveis disponibles digitalment (31%), fer més senzill l'ús de les eines (24,9%) i millorar la informació disponible sobre els tràmits (13,47%).

Els resultats de totes dues enquestes suposen un impuls per a avançar digitalment i seguir en la senda marcada pel Pla Avança 2021-2024. Després de l'element tractor d'ús de serveis digitals que va ser en 2019 la declaració de subjectes obigados a tràmit electrònic en la prestació dentària i ocular a mutualistes en actiu, és clar que la percepció d'una majoria àmplia del col·lectiu és positiva i que noves mesures de digitalització seran ben rebudes, sempre que s'atengui la bretxa digtal i es mantingui la multicanalitat per a les persones majors o amb necessitat de canal convencional, així com l'atenció presencial per a qüestions urgents de tipus sanitari o farmacèutic per a tot el col·lectiu mutualista.

  • Contacto
  • Mapa web
  • Avís Legal
  • Accessibilitat
  • Política de cookies

Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència - Finançat per la Unió Europea - NextGenerationEU

© 2025 Mutualitat General de Funcionaris Civils de l'Estat.

Política de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per a oferir un millor servei. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús.

Veure política de cookies