MUFACErekin harremanetan jar zaitezke harremanetarako formulario honen bidez.
INKESTAK 2025
Inkesta
1) Hitzartutako errezeta elektronikoaren funtzionamenduari eta egin beharreko hobekuntzei buruzko inkesta
Apirilean bi galdetegi bidali zaizkie, hurrenez hurren, aukera hitzartuko mutualistei eta aseguru-entitateetako medikuei. Lehenengo kasuan, MUFACEk zuzenean bidaltzen ditu inkestatutako pertsonak; bigarrenean, ASISA eta ADESLAS aseguru-etxeen bidez bidaltzen zaie.
SIREM errezeta ezarrita dagoen komunitateetan zerbitzuarekiko gogobetetzeari buruzkoak dira, bai eta zerbitzua hobetzeko proposamenari buruzkoak ere, zerbitzua fakultatibo gisa erabilita.
Emaitzen laburpena argitaratuko da.
.2) MUFACEren aurrerapen digitalari buruzko pertzepzio mutualistari buruzko inkesta
2025eko urtarrilaren 17an, bi galdera-sorta egin zitzaizkien mutualistei, ardatz nagusi honekin: MUFACEren aurrerapen digitalei buruz taldeak duen pertzepzioa aztertzea. Plan Avanza 2021-2024 exekutatu ondoren, zeinean estrategia nagusietako bat transformazio digitala baita, mutualistak prozedura erabilienean izapide elektronikora behartutako subjektu gisa aktibo deklaratzeak eragin zuen bultzadaren ondoren, kolektiboaren iritzia jaso beharra zegoen, digitalizazioa hedatzeko proiektu berrien ideiaren aurrean, betiere arrakala digitalari erreparatuta.
Bi inkestak eta horien emaitzak aztertuko dira ondoren.
1. inkesta. Ikasketa bekak
2024an ikasketa-beka izan duten mutualista guztiek osatzen duten unibertsoa oinarri hartuta, lagin oso zabala erabaki zen, ausazkotasuna ziurtatzeko eta esangura estatistikorako erantzun-tasa nahikoa lortzeko. Madril eta Bartzelonako 562 mutualistak osatzen zuten sortutako lagina. Lagin horretatik 130 erantzun lortu ziren (% 23,13ko erantzun-tasa).
Ikasketa-beken tramitazioa baloratzeko galde-sorta oso erraza da, eta prozedurari eta prestazioari berari buruzko balioespen-galderez osatuta dago.
Madril eta Bartzelonako zerbitzu probintzialen arteko alde nagusia da Bartzelonan probintzia berean bideratu direla Madrilgo espedienteak, berriz, Zamoraren "elkarlaneko kudeaketa" bidez bideratu ziren. . Hau da, laguntzaren zenbatekoa, informazioa lortzeko bideak berdinak dira eta, aurkezpen prozedura erabat elektronikoa denez, laguntzaren eskaera aurkeztea berdina da bi probintzietan. Alde esanguratsu bakarra espedientearen tramitazioan eta ebazpenean egongo da. Madrilen kasuan espedientea bideratu eta beste SP batek (Zamora) ebatziko du eta, ondoren, Madrilgo SPk egingo du prestazioaren ordainketa.
Alderdirik interesgarriena ebazpenaren azkartasunaren balorazioa da, eskaeraren sinpletasunaren, argitasunaren eta zenbatekoaren aurretik doana. Bataren eta bestearen balorazioaren arteko aldea +0.63koa da, Bartzelonaren alde. Aldea ez da puntu batera iristen, baina, nolanahi ere, prozeduraren beste faseetan dagoen aldearen ia bikoitza da. Hau da, pentsa dezakegu mutualistek beren espedientea deslokalizatuta tramitatzearen ondorioak jaso ditzaketela. Hala ere, kontuan hartu behar da balorazioa oso altua dela bi probintzietan (9,1 eta 9,73 10etik). Nabarmentzekoa da zerbitzua erraza eta argia dela eskaera egiteko orduan (7,69 eta 7,55, hurrenez hurren). Gutxien baloratzen dena prestazioaren zenbatekoa da (5,33).
Bestalde, lagin osoari ere galdetu zaio MUFACEren bulego batean zuzenean eskatzea gustatuko litzaieken ala ez: emaitza da laurden batek bakarrik (% 24,3) nahiko luketela horrela egin. Datua adinaren (zenbat eta adin txikiagoa, orduan eta portzentaje txikiagoa) eta probintziaren (handiagoa Bartzelonan Madrilen baino) arabera gurutzatu da, baina aldeak ez dira behar bezain adierazgarriak.
Nolanahi ere, eskaera aurrez aurre aurkezteko aukera planteatzean kanalen dibertsifikazio gisa planteatzen denez (hau da, elektronika erabilgarri egongo litzateke), ondoriozta dezakegu digitalizazioan atzera egiteari dagokionez ez dagoela eskaera hautemangarririk.
Inkesta 2. Zerbitzu elektronikoekiko eta aurrerapen digitalarekiko gogobetetasuna.
Bigarren galdetegia, aurrerapen digitalari buruzkoa, unibertso osoari zuzenduta zegoen, hau da, kolektibo osoari (milioi eta erdi pertsona mutualista baino gehiago); beraz, lagin bat egitea beste aukerarik ez zegoen.
MUFACEk aldez aurretik galdetegi orokorrak egiten izandako esperientzia dela eta,20.000 aleko lagin bat egitea eta kuotak sartzea erabaki zuen, banaketa probintziala egokia izan zedin. Ausazko laginketa sistematikoa egin zen, bi etapatan: lehenik eta behin, letra bat zozketatu zen (“L” letra aukeratuta atera zen), eta, ondoren, probintzia edo hiri autonomo bakoitzeko lagina osatzeko, lehen abizena letra horrekin hasten zen banakoak aukeratu ziren.
Azkenik 2.689 elkarrizketa lortu ziren (% 13,45eko erantzun-tasa).. Probintzien araberako azken banaketak puntu bateko marjina du, bi probintziatan izan ezik: Avila (negatiboa) eta Bartzelona (positiboa).
Emaitza hainbat ataletan laburbil dezakegu:
1) Mutualistek nahiago dute izapideak bitarteko elektronikoen bidez egin, erosoak eta azkarrak baitira.
Mutualisten % 67,71k adierazi dute MUFACErekiko izapideak egoitza elektronikoaren edo mugikorreko aplikazioaren bidez egin ohi dituztela, eta adin-tarte guztietan, 75 urtetik gorakoetan barne, gehien gustatzen zaien modua dela. (Irudia)
Bitarteko elektronikoak erabiltzeko arrazoi nagusiak erosotasuna (%71,82) eta azkartasuna (%15,85) dira.
2) SSPPetara jotzen duten mutualista gehienak funtzionario baten laguntza lortzeko edo izapidea elektronikoki egiteko aukerarik ez dutelako egiten dute.
Mutualisten % 17,4k egiten dituzte izapideak SSPPetan, 65 urtetik gorakoek gehienbat (% 55,12). Aurrez aurre joateko arrazoi nagusiak hauek dira: funtzionario baten laguntza lortzea izapidea egitean (% 39,1), izapidea elektronikoki eskuragarri ez dagoelako (% 20,3) edo bulegora joatea erosoa zaiolako (% 20,09).
3) MUFACEren bulegoetako arretak balorazio positiboa du, baina telefono bidezko arreta hobetzea eskatzen da, mutualitatearen beste inkesta batzuetan agerian geratu den bezala
MUFACEren bulegoetan item guztietatik jasotako arretaren balorazioak balorazio positiboak lortu ditu guztietan (10etik 7ren inguruan). Gainera, probak gainditu dituzte adin-talde guztietan, telefono bidezko arretan izan ezik; izan ere, 46 urtetik beherakoek arreta pixka bat jasotzen dute, 4.87ko balorazioa baino ez baitute jaso (10etik).
4) Zerbitzu digitalek oso balorazio positiboak lortzen dituzte, batez ere adinekoen artean.
MUFACEren egoitza elektronikoak, aplikazio mugikorrak eta informazio-zerbitzu elektronikoek balorazio onak lortu dituzte mutualisten artean. Nabarmentzekoa da 65 urtetik gorakoek ongi erabiltzen dituztela tresna horiek. Izan ere, batez besteko orokorraren gainetik daude, eta gehienek uste dute sistema erosoa eta azkarra dela (% 88,46).
5) Mutualistak uste dute berebiziko garrantzia duela errezetak modu digitalean bisatzeko zerbitzua martxan jartzeak eta, neurri txikiagoan, bideo-dei bidez pertsonalki artatua izateko aukera. Hori bat dator hitzartutako errezeta elektrñonikoa etengabe erreklamatzearekin eta autonomia-erkidego guztietara zabaltzearekin.
Mutualisten % 59,25ek uste du oso garrantzitsua dela (10etik 9 edo 10) errezetak modu elektronikoan bisatzeko zerbitzua abian jartzea. Mutualista guztientzat batez besteko garrantzia 10etik 8.24 da.
Bideo-dei bidezko (bideo-zita) arreta pertsonaleko zerbitzua abian jartzeak duen garrantzian sinesten duten arren (10etik 7,3), %39k baino ez diote garrantzi handiena ematen.
6) Azkenik, pertsona mutualistak MUFACEren azken 5 urteetako aurrerapen digitala positibotzat jo dute, baina eskuragarri dauden zerbitzuak zabaltzea eta sinplifikatzea eskatu dute.
Plan Avanza 2021-2024 planaren esparruan mutualitateak bizi izan duen digitalizazio-prozesuak oso emaitza ona lortu du (10etik 7,07) mutualisten artean, eta % 10,98k baino ez du lortu suspentsoa. Aurrerapen digital hori eteteko arrazoiak hauek dira: digitalki eskuragarri dauden zerbitzuak handitu behar dira (% 31), tresnak errazago erabili behar dira (% 24,9) eta izapideei buruzko informazioa hobetu behar da (% 13,47).
Bi inkesten emaitzak bultzada dira modu digitalean aurrera egiteko eta Avanza 2021-2024 Planak markatutako bidean jarraitzeko. 2019an zerbitzu digitalen erabileraren trakzio-elementua izan zen aktibo dauden mutualisten hortz- eta begi-prestazioan izapide elektronikora obigatutako subjektuen deklarazioa, eta, horren ondoren, argi dago kolektiboaren gehiengo zabal baten pertzepzioa positiboa dela, eta digitalizazio-neurri berriak ondo hartuko dira, baldin eta arrakala duina artatzen bada eta adinekoentzako edo kanal konbentzionala behar duten pertsonentzako kanal-aniztasunari eusten bazaio; horrez gain, osasun- edo farmazia-arloko presako kontuetarako arreta presentziala emango zaie mutualista guztiei.