Els recordem l'obligatorietat d'enviar, a través de l'aplicació COTIZ@, els fitxers d'Habilitat i d'Ordenant, en virtut de l'art. 35 del Reial decret 375/2003, de 28 de març, pel qual s'aprova el Reglament General del Mutualisme Administratiu.
L'ingrés, mitjançant transferència, de l'import de les cotitzacions haurà de realitzar-se en els cinc primers dies del mes, i l'enviament d'informació per via telemàtica sobre cotitzacions i ingressos, es realitzarà en els primers quinze dies de cada mes, tot això referit a la nòmina del mes immediat anterior.
ORDE APU/284/2004, de 2 de febrer, que regula el procediment d'ingrés de les cotitzacions dels mutualistes a la Mutualitat General de Funcionaris Civils de l'Estat.
Resolució de la Direcció General de MUFACE, de 20 de gener de 2014 (BOE de 31 de gener de 2014), per la qual es desenvolupen les normes per a ingrés de les cotitzacions i control de la recaptació i es dicten les especificacions tècniques per a l'enviament d'informació.
Requisits generals per a l'accés a Cotiz@:
Tenir instal·lat en el seu equip un navegador Firefox 6.x, Explorer 8.x, Chrome 16.x o superiors.
Que l'Organisme estigui donat d'alta en l'aplicació. Si el seu organisme mai ha tingut funcionaris de MUFACE en el seu personal, ha de sol·licitar l'alta. Si, per contra, ja ha estat alguna vegada d'alta, ha de sol·licitar la seva rehabilitació.
Que els subjectes responsables de l'enviament de la informació disposin d'un certificat digital dels admesos per Cotiz@ d'un usuari / clau facilitat per MUFACE (certificats admesos: Certificat digital personal de la FNMT, Classe 2 CA i DNIe)
Quan els Organismes deixin de transmetre informació i d'efectuar els ingressos en concepte de cotitzacions mutuals per no tenir funcionaris de MUFACE en el seu personal, hauran de comunicar-lo a la bústia d'incidències: soporte.cotiza@muface.es