LA NOVA WEB DE MUFACE MILLORA L'ATENCIÓ A MUTUALISTES

nueva web muface

El portal web de MUFACE estrena nou disseny. El projecte, finançat mitjançant el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, millora l'experiència de navegació i facilita l'accés de les persones mutualistes a la informació sobre serveis sanitaris i prestacions socials.

La web, primordial per a informar del col·lectiu mutualista

El portal web de MUFACE -l'última versió del qual datava de 2018- és el principal vehicle d'informació per al col·lectiu mutualista sobre els serveis i prestacions de l'organisme, així com la via d'entrada a la seu electrònica, en la qual ja poden realitzar un gran nombre de gestions digitals. La web rep una mitjana de 6,5 milions de visites anuals.

Ara, el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR) ha oferit una oportunitat per a renovar el seu disseny, en el marc dels projectes de modernització de les administracions públiques i transformació digital del Component I1 que gestiona l'Agència d'Administració Digital de l'Estat (AEAD), dins del Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció pública.

La pàgina es renova amb format institucional de servei públic en la línia d'altres organismes públics i departaments ministerials, al mateix temps que salvaguarda l'especificitat de MUFACE com a gestora de serveis sanitaris i socials.

Nou disseny, pensat per al servei públic

La nova pàgina oferix un marc gràfic més senzill i clar, que millora l'experiència de navegació, la usabilitat i l'accessibilitat. El seu disseny adaptat (“responsive”) permet, a més, que puga ser consultada en dispositius mòbils d'una manera òptima.

Respecte als continguts, manté en la seua major part l'organització del portal anterior, però millora l'accés als canals de contacte amb MUFACE -per exemple al Formulari de Consulta, que és la via recomanada- i la cerca de continguts, destacada en la pàgina d'inici. Apareixen en la portada, amb accés directe, continguts com a Urgències sanitàries o Incapacitat Temporal (IT) que s'havien reclamat per persones mutualistes en els seus suggeriments.

El col·lectiu de MUFACE és variat, i encara que les nous i noves mutualistes ja han adquirit competències digitals, l'objectiu del nou disseny és facilitar l'ús de la web als qui no estan tan familiaritzats, contribuint així a reduir la bretxa digital, que és un dels objectius estratègics de la Mutualitat i la seua obstinació de multicanalitat.

Equip de disseny, migració i producció, aportacions

La nova web és fruit del treball en equip de MUFACE, l'empresa encarregada de dur a terme la part tècnica amb base en el contracte subscrit a l'empara del PRTR, i l'Agència Estatal d'Administració Digital (Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública).

En este procés han sigut de gran valor les aportacions dels empleats i empleades públics de MUFACE, de Serveis centrals, així com d'oficines provincials, i de l'Oficina d'Informació a Mutualistes, que per la seua proximitat al col·lectiu coneixen millor les preferències de les persones usuàries.

També els i les mutualistes han pogut contribuir a la millora del servei a través dels canals disposats per a això, i les seues aportacions han sigut i són un gran valor afegit. Les seues contribucions continuaran sent ben rebudes a través del canal específic de Suggeriments de la Mutualitat.

Dades d'ús i valoració dels mutualistes

Al contingut de la pàgina web de MUFACE accedeixen anualment una mitjana de 3 milions d'usuaris, que realitzen una mitjana aproximada de 6 milions i mig de visites en eixe mateix període. Esta mitjana es va veure molt superada per exemple entre 2020 i 2022, a causa de la pandèmia, etapa en la qual es van aconseguir més de 8 milions de sessions i més de 5 milions d'usuaris.

Respecte al dispositiu utilitzat, un 56,52% han accedit en l'últim any a través de telèfon mòbil i un 42,84% l'han fet a través d'ordinador personal, mentre que un 1,88% el va fer utilitzant una tauleta.

També s'han superat notablement les xifres mitjanes diàries en les dates més assenyalades del procediment d'aprovació dels Concerts d'Assistència Sanitària vigents (nacional i per a mutualistes en l'exterior). Així, quan el 5 de novembre de 2024 es va informar sobre el resultat de la licitació del concurs, que va quedar desert, va haver-hi 150.000 vistes de pàgines, i el 30 d'abril de 2025, el dia previ a l'entrada en vigor del Concert d'assistència nacional, va haver-hi més de 171.000 vistes, enfront de 16.000 el mateix dia de l'any anterior. Les xifres demostren que, tal com es pretenia, és un instrument viu.

Entre els canals de comunicació i informació, el de la web és especialment valorat pels i les mutualistes en les enquestes realitzades, sent el vehicle primari per a accedir a la informació, ja siga a través d'ordinador o mitjançant dispositiu mòbil. Ja en 2022 van expressar, a través d'una enquesta, que la web era el vehicle preferent per a buscar informació en un 75%. Les persones de més de 75 anys expressaven esta preferència en un 62%.

Això s'ha posat de manifest en les enquestes realitzades a nous mutualistes cada mes de novembre o en totes aquelles en les quals s'ha consultat als mutualistes sobre facetes concretes de prestacions.

La web que es posa hui a la disposició de tots i totes és una eina de servei públic que s'ha fet, en definitiva, pensant en les persones que la utilitzen diàriament per a informar-se o contactar, a la vista de les dades i evidències sobre el seu ús i les valoracions de les persones que diàriament confien en ella.