A NOVA WEB DE MUFACE MELLORA A ATENCIÓN A MUTUALISTAS

nueva web muface

O portal web de MUFACE estrea novo deseño. O proxecto, financiado mediante o Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia, mellora a experiencia de navegación e facilita o acceso das persoas mutualistas á información sobre servizos sanitarios e prestacións sociais.

A web, primordial para informar o colectivo mutualista

O portal web de MUFACE -cuxa última versión databa de 2018- é o principal vehículo de información para o colectivo mutualista sobre os servizos e prestacións do organismo, así como a vía de entrada á sede electrónica, na que xa poden realizar un gran número de xestións dixitais. A web recibe unha media de 6,5 millóns de visitas anuais.

Agora, o Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia (PRTR) ofreceu unha oportunidade para renovar o seu deseño, no marco dos proxectos de modernización das administracións públicas e transformación dixital do Compoñente I1 que xestiona a Axencia de Administración Dixital do Estado (AEAD), dentro do Ministerio para a Transformación Dixital e da Función pública.

A páxina renóvase con formato institucional de servizo público na liña doutros organismos públicos e departamentos ministeriais, á vez que salvagarda a especificidade de MUFACE como xestora de servizos sanitarios e sociais.

Novo deseño, pensado para o servizo público

A nova páxina ofrece un marco gráfico máis sinxelo e claro, que mellora a experiencia de navegación, a usabilidade e a accesibilidade. O seu deseño adaptado (“responsive”) permite, ademais, que poida ser consultada en dispositivos móbiles dun modo óptimo.

Respecto dos contidos, mantén no seu maior parte a organización do portal anterior, pero mellora o acceso ás canles de contacto con MUFACE -por exemplo ao Formulario de Consulta, que é a vía recomendada- e a procura de contidos, destacada na páxina de inicio. Aparecen na portada, con acceso directo, contidos como Urxencias sanitarias ou Incapacidade Temporal (IT) que se reclamaron por persoas mutualistas nas súas suxestións.

O colectivo de MUFACE é variado, e aínda que as novos e novas mutualistas xa adquiriron competencias dixitais, o obxectivo do novo deseño é facilitar o uso da web a quen non están tan familiarizados, contribuíndo así a reducir a fenda dixital, que é un dos obxectivos estratéxicos da Mutualidade e o seu empeño de esencia multicanle.

Equipo de deseño, migración e produción, achegas

A nova web é froito do traballo en equipo de MUFACE, a empresa encargada de levar a cabo a parte técnica con base no contrato subscrito ao abeiro do PRTR, e a Axencia Estatal de Administración Dixital (Ministerio para a Transformación Dixital e da Función Pública).

Neste proceso foron de gran valor as achegas dos empregados e empregadas públicos de MUFACE, de Servizos centrais, así como de oficinas provinciais, e da Oficina de Información a Mutualistas, que pola súa proximidade ao colectivo coñecen mellor as preferencias das persoas usuarias.

Tamén os e as mutualistas puideron contribuír á mellora do servizo a través das canles dispostas para iso, e as súas achegas foron e son un gran valor engadido. As súas contribucións seguirán sendo ben recibidas a través da canle específica de Suxestións da Mutualidade.

Datos de uso e valoración dos mutualistas

Ao contido da páxina web de MUFACE acceden anualmente unha media de 3 millóns de usuarios, que realizan unha media aproximada de 6 millóns e medio de visitas nese mesmo período. Esta media viuse moi superada por exemplo entre 2020 e 2022, debido á pandemia, etapa na que se alcanzaron máis de 8 millóns de sesións e máis de 5 millóns de usuarios.

Respecto do dispositivo utilizado, un 56,52% accederon no último ano a través de teléfono móbil e un 42,84% facer a través de computador persoal, mentres que un 1,88% facer utilizando unha tableta.

Tamén se superaron notablemente as cifras medias diarias nas datas máis sinaladas do procedemento de aprobación dos Concertos de Asistencia Sanitaria vixentes (nacional e para mutualistas no exterior). Así, cando o 5 de novembro de 2024 informouse o resultado da licitación do concurso, que quedou deserto, houbo 150.000 vistas de páxinas, e o 30 de abril de 2025, o día previo á entrada en vigor do Concerto de asistencia nacional, houbo máis de 171.000 vistas, fronte a 16.000 o mesmo día do ano anterior. As cifras demostran que, tal como pretendíase, é un instrumento vivo.

Entre as canles de comunicación e información, o da web é especialmente valorado polos e as mutualistas nas enquisas realizadas, sendo o vehículo primario para acceder á información, xa sexa a través de computador ou mediante dispositivo móbil. Xa en 2022 expresaron, a través dunha enquisa, que a web era o vehículo preferente para buscar información nun 75%. As persoas de máis de 75 anos expresaban esta preferencia nun 62%.

Iso púxose de manifesto nas enquisas realizadas a novos mutualistas cada mes de novembro ou en todas aquelas nas que se consultou aos mutualistas sobre facetas concretas de prestacións.

A web que se pon hoxe a disposición de todos e todas é unha ferramenta de servizo público que se fixo, en definitiva, pensando nas persoas que a utilizan diariamente para informarse ou contactar, á vista dos datos e evidencias sobre o seu uso e as valoracións das persoas que diariamente confían nela.