dnt-close-session
  • Seu Electrònica MUFACE
  • X
  • LinkedIn
  • Castellano
  • Català
  • Euskara
  • Galego
  • Valencià
Gobierno de España, ministerio para la transformación digital y de la función pública, abre en ventana nueva
MUFACE, abre en ventana nueva
Inicio
Història de MUFACE
Currículum equipo directiu
Ocupació pública en MUFACE
Qualitat en MUFACE
ENQUESTES 2025 ENQUESTES 2024 ENQUESTES 2023 ENQUESTES 2022
RSC, Mutualitat Saludable i Declaració de Luxemburg
Missió, visió i valors Normativa Amb qui treballem Carta de Serveis Memòria Anual
Pla MUFACE Avanza 2021-2023 (prorrogat 2024) Pla Open Data MUFACE Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència en MUFACE
Informació de rellevància jurídica
Pressupost Comptes anuals i informis de fiscalització Perfil del contractant Retribucions , indemnitzacions i autoritzacions d'alts càrrecs Operacions patrimonials (subhastes)
Normativa Dades obertes
Normativa de protecció de dades
Acció protectora de MUFACE en matèria de prestacions d'assistència sanitària Acció protectora de MUFACE en matèria Social Activitats relacionades amb el control d'accés als serveis centrals de MUFACE i dades de videovigilància. Activitats relacionades amb la gestió de recursos humans de MUFACE Activitats relacionades amb l'Oficina de Registre de MUFACE Activitats relacionades amb la prevenció de riscos laborals per al personal de MUFACE Activitats relacionades amb les Cotitzacions a MUFACE Actuacions amb els tribunals Afiliación i Gestió del Col·lectiu del Règim del Mutualisme Administratiu Agenda Institucional de MUFACE Assistència a Òrgans Col·legiats de MUFACE Gestió del patrimoni immobiliari de MUFACE Queixes/ Suggeriments/ Felicitacions Recursos Administratius Responsabilitat Patrimonial Revisió d'actes administratius Atenció al Mutualista: Cita prèvia, OIM i Xarxes Socials
Activitats de difusió promogudes per MUFACE Exerceixi els seus drets en relació amb les seves dades personals Sol·liciti informació al Delegat de Protecció de Dades de MUFACE
MUFACE y la violencia de género Sistema intern d'informació
Qui poden ser mutualistes Els qui poden ser beneficiaris Drets i obligacions
Document d'afiliació
Règim de cotitzacions
Préstecs hipotecaris per a adquisició d'habitatge habitual i altres ofertes especials del BBVA
Premio de pintura 2019
Oferta Paradores Colegio de Huérfanos de la Armada en Madrid
Les meves dades i certificats
Serveis públics de salut
Normes d'accés a la Cartera de Serveis
Canvi d'entitat sanitària Atenció d'Urgència Transport sanitari Novetats Concerts d'Assistència Sanitària 2025-2027
Mutualistes i els seus beneficiaris destinats i/o residents a l'estranger Professorat mutualista visitant en centres escolars dels EUA i el Canadà
Targeta Sanitària europea (TSE) I CPS ¿Com obtenir la Targeta Sanitària Europea?
Entitats concertades Serveis públics de salut
Província - Almería Província - Cadis Província - Córdoba Província - Granada Província - Huelva Província - Jaén Província - Màlaga Província - Sevilla
Província - Huesca Província - Teruel Província - Zaragoza
Comunitat Autònoma- Principat d'Astúries Comunitat Autònoma- Illes Balears
Província - Las Palmas Província - Santa Cruz de Tenerife
Comunitat Autònoma- Cantàbria
Província - Albacete Província - Ciudad Real Província - Conca Província - Guadalajara Província - Toledo
Província - Ávila Província - Burgos Província - León Província - Palencia Província - Salamanca Província - Segòvia Província - Soria Província - Valladolid Província - Zamora
Província - Barcelona Província - Girona Província - Lleida Província - Tarragona
Província - Alacant Província - Castelló Província - València
Província - Badajoz Província - Càceres
Província - la Corunya Província - Lugo Província - Orense Província - Pontevedra
Comunitat Autònoma- La Rioja Comunitat Autònoma- Madrid Comunitat Autònoma - Murcia Comunitat Autònoma - Navarresa
Província - Àlaba Província - Guipúscoa Província - Biscaia
Comunitat Autònoma - Ceuta Comunitat Autònoma - Melilla
Prestacions Dentàries Prestacions Oculars Prestacions per Material Ortoprotètic Altres Prestacions Complementàries Prestacions Dentàries i Oculars
Dispensació en hospitals i centres amb càrrec a la Mutualitat Reintegrament de despeses de farmàcia i productes dietètics Dispensació en hospitals i centres amb càrrec a l'Entitat
Talonari de Receptes
Gratuïtat de prestació farmacèutica derivada d'accident en acte de servei Autorització per a prescripció farmacèutica mutualistes de professió mèdica en situació de jubilació Ajudes al co-pagament farmacèutic
Incapacitat temporal i Risc durant l'embaràs Subsidi per Incapacitat Temporal Reconeixement mèdic després de denegació llicencia Drets derivats d'accident en acte de servei o malaltia professional Indemnització per lesions permanents no invalidants Gran Invalidesa
Subsidi per risc d'embaràs Subsidi per risc durant la lactància natural
Prestació per fill, filla o menor en acolliment a càrrec amb discapacitat Prestación económica de pago único por parto o adopción múltiples Subsidi especial en cas de part, adopció o acolliment múltiples
Ajudes per a facilitar l'autonomia personal Ajudes per a l'atenció de persones amb malaltia psiquiàtrica crònica Ajudes per a l'atenció a la drogodependència i altres addiccions Ajudes per a estades temporals en residències assistides o en centres de dia i de nit Ajudes per a persones amb malaltia celíaca Ajudes per a persones amb malaltia oncològica Ajudes de prolongació d'efectes d'ajudes anteriors (epígraf 9 de la resolució de convocatòria per a 2024)
Subsidi de Jubilació Subsidi per defunció Ajuda de Sepeli Ajudes Assistencials Beques d'estudi per a mutualistes Beques d'Estudi amb càrrec al Llegat Casat de la Font
Pensió de jubilació Pensió de viduïtat Pensió d'orfandat Subsidi defunció
Ajuda víctimes violència de gènere Serveis de Podologia
Impresos Prestacions Complementàries Impresos Prestació Farmacèutica Impresos de Reintegrament de despeses d'assistència sanitària Impresos Incapacitat i Risc durant l'embaràs Impresos de subsidi per risc durant l'embaràs i risc durant la lactància natural Impresos de prestacions Familiars Impresos d'Ajudes de Protecció Sociosanitària Impresos d'Altres Ajudes Socials
Prevención del VIH Programas de cribado Programa antitabac MUFACE Vacunació
Informació a Mutualistes Formulari
Almeria Adreça Provincial de MUFACE a Cadis Còrdova Adreça Provincial de MUFACE a Granada Adreça Provincial de MUFACE a Huelva Adreça Provincial de MUFACE a Jaén Màlaga Adreça Provincial de MUFACE a Sevilla
huesca Adreça Provincial de MUFACE a Terol Saragossa
Astúries Direcció Provincial de MUFACE en Illes Balears
Las Palmas Adreça Provincial de MUFACE a Tenerife
Direcció Provincial de MUFACE a Cantàbria
Adreça Provincial de MUFACE a Albacete Ciudad Real Conca Guadalajara Toledo
Ávila Burgos León Palencia Salamanca Segòvia Soria Valladolid Zamora
Barcelona Girona Lleida Tarragona
Alacant Castellón València
Badajoz Càceres
A Coruña Lugo Orense
Pontevedra Vigo
La Rioja Comunitat de Madrid Regió de Múrcia Comunitat Foral de Navarresa
Llaurava/Àlaba Guipúscoa Bizkaia
Melilla Ceuta
Cita Prèvia Cita para videoconferencia (programa piloto)
Telèfon 060 MUFACE 75 Serveis Provincials i Oficines Delegades
Sede electrónica APP Mòbil Registre Electrònic Comú
Cl@ve
Recursos administratius i reclamacions de responsabilitat patrimonial Queixes, suggeriments i felicitacions
Les més consultades Afiliació, beneficiaris i cotització
Prestacions Sanitàries Canvis d'Entitat mèdica Prestacions sanitàries complementàries Prestacions Socials
Procediments, recursos, impresos, Oficines i altres gestions amb MUFACE Serveis electrònics de MUFACE i identificació electrònica
Testamento vital, voluntades anticipadas o instrucciones previas
Noticies Actualidad MUFACE Revista MUFACE Actualitat i Revista Muface
Inicio  
  • Història de MUFACE
  • Qui som
  • Què fem
  • Transparència
  • Normativa
  • Dades obertes
  • Privacitat i protecció de dades personals
  • MUFACE y la violencia de género
  • Sistema intern d'informació
  • Portada de Sobre MUFACE
  • Qui poden ser mutualistes
  • Els qui poden ser beneficiaris
  • Drets i obligacions
  • Procediments i impresos d'afiliació, alta, baixa y reactivació
  • Cotització
  • Promocions
  • Les meves dades i certificats
  • Portada de Mutualistes
  • Assistència Sanitària en territori nacional
  • Assistència sanitària a l'estranger
  • Troba al teu metge
  • Portada de Assistència sanitària
  • Sanitarias
  • Farmacèutiques
  • Socials
  • Descàrrega d'impresos
  • Programas preventivos de alcance general, cribados, VIH, vacunación y programa antitabaco
  • Portada de Prestacions
  • Contacta amb Muface
  • Com obtenir la identificació digital
  • Recursos administratius i reclamacions de responsabilitat patrimonial
  • Queixes, suggeriments i felicitacions
  • Preguntes freqüents (FAQs)
  • Testamento vital, voluntades anticipadas o instrucciones previas
  • Portada de Atenció al mutualista
  • Noticies
  • Actualidad MUFACE
  • Revista MUFACE
  • Actualitat i Revista Muface
  • Portada de Actualitat
texto

Necessites ajuda?

Pots contactar amb MUFACE a través del següent formulari de contacte.

Anar al formulari de consulta

Qui som

    • Currículum equipo directiu
  • Ocupació pública en MUFACE
    • Qualitat en MUFACE
        • ENQUESTES 2025
        • ENQUESTES 2024
        • ENQUESTES 2023
        • ENQUESTES 2022
  • RSC, Mutualitat Saludable i Declaració de Luxemburg
  1. Inicio
  2. Sobre MUFACE
  3. Qui som
  4. Qualitat i participació
  5. Qualitat en MUFACE

BALANÇ OTE DE VIGO

Balanç i perspectives

L'Oficina de Tramitació Electrònica (OTE) neix com a sistematització d'un flux de col·laboració interprovincial en la gestió d'expedients denominat "gestió col·laborativa". A l'empara del Pla MUFACE Avanza, i a la vista del benefici per a mutualistes que ha suposat des de 2019 descarregar de tramitacions massives a les oficines amb més volum de gestió en una etapa de plantilles ajustades, cristal·litza la idea de crear una oficina estable. La seva comesa és ocupar-se de manera deslocalitzada de gestionar expedentes telemàtics de les oficines provincials.

Actualment l'OTE serveix als objectius plantejats i es va programant l'assumpció d'expedients segons càrregues de treball dels Serveis Provincials que tenen més problemes de plantilla. Al juliol de 2023 gestiona ja expedients d'11 Serveis Provincials. Es mantenen d'altra banda les gestions col·laboratives entre oficines que van donar lloc a aquest projecte, amb la finalitat d'alleujar la saturació de Serveis Provincials que estan sofrint moltes baixes per jubilació i canvi de destinació. Són els Serveis de Burgos, Àvila, Àlaba i Sòria els que més contribueixen amb aquesta mena de col·laboració.

Principis de creació i funcionament

Batega en el projecte un principi d'igualtat en el tracte a mutualistes, ja que les persones que resideixen en llocs amb molt de col·lectiu sofreixen retards en la tramitació de les prestacions més utilitzades. També suposa l'oportunitat de desconcentrar serveis i atreure talent, ja que que gràcies a la digitalització els serveis poden prestar-se des de qualsevol lloc, independentment d'on van ser iniciats. La polivalència del seu personal és un altre dels principis de funcionament, juntament amb les competències digitals demostrades diàriament pel seu personal com a motor de .innovació.

Per què a VIGO?.

Es tria Vigo per a aquest primer projecte per ser una localitat no de la capital en la qual existeix una Oficina Delegada, amb una Direcció Provincial a Pontevedra experimentades en aquesta mena d'expedients, que en principi seran els d'ajudes dentàries i oculars. Les sol·licituds d'aquesta mena de prestació han de ser sol·licitades electrònicament per tot el col·lectiu mutualista que està en actiu (al voltant d'un 64%) Després d'unes setmanes de rodatge, l'oficina és inaugurada el 2 de febrer de 2022 amb la corresponent dotació de personal (llocs de treball ja dotats anteriomente i per tant amb despesa zero), material i seu física al costat de l'Oficina Delegada, el personal trencada de la qual amb el de l'OTE, de manera que adquireix una formació polivalent.

Al novembre de 2022, després de la resolució del Concurs General de MUFACE, la plantilla s'incrementa amb altres 5 persones, la qual cosa fa un total de 10. Es treballa al maig de 2023 per a incrementar la plantilla en 8 persones a través de concurs i la creació d'altres dues places. .Posteriomente, al juny de 2023, altres 7 places procedents de vacants de difícil cobertura han estat convocades per a l'ampliació de l'Oficina.

Quins expedients es tramiten en l'OTE i quina és la seva procedència?

La selecció de les oficines provincials els expedients de les quals seran tramitats per l'OTE es basa en una anàlisi detallada de càrregues de treball, fruit del maneig de 65 indicadors. Podem veure a continuació un exemple de l'anàlisi mensual que es realitza en MUFACE, en el qual les províncies en vermell són aquelles que sobrepassen la mitjana (100%). Lògicament la situació de cada Servei Provincial és fluctuant, la qual cosa permet modular les mesures d'aportació d'expedients a l'OTE i moltes altres d'organització interna no relacionades amb aquest projecte.

Balanç: volum i temps de tramitació.

Si en un primer moment es va pensar a gestionar exclusiva i progressivament expedients de les oficines de Madrid, a l'abril de 2022 l'OTE va poder assumir totes les sol·licituds telemàtiques presentades en la capital i al setembre assumeix tambien els expedients de Màlaga, amb la idea que en un futur pròxim pugui tramitar ex exclusiva aquest tipus d'expedients per a totes les oficines, com ja s'ha esmentat. El temps de tramitació ha passat de 37 dies hàbils a 1.

Un manual de procediment normalitzat permet la ràpida formació del personal que s'incorpora.

Últimes dades.

La gestió de l'OE s'ha ampliat i pot resumir-se en el gràfic següent, a 24 de maig de 2024:

Perspectives i pròxims passos.

El balanç de l'oficina és molt positiu, per la qual cosa les següents fites, modulats sens dubte per l'excel·lent resultat, són:

  • Nou augment de personal
  • Asunción per l'OTE de tots els expedients electrònics de prestacions dentàries i oculars, i en un segon moment també dels presentats per mitjans no electrònics (mutualistes en situació de jubilació).
  • Capacitar a l'OTE com a oficina pagadora.
  • Crear altres OTEs, diversificar el tipus d'expedients multiplicant aquest model una vegada que es consolidin els avanços evidenciats en aquesta primera fase.

Finalment, com a unitat creada amb la finalitat de fer major l'eficiència dels serveis de la Mutualitat, existeix també l'OPM (Oficina Polivalent de MUFACE a Múrcia) de col·laboració puntual i dinàmica amb Serveis Provincials que té com a objectiu també pal·liar les diferències dels paràmetres de qualitat del servei en les diferents províncies.

  • Contacte
  • Mapa web
  • Avís Legal
  • Accessibilitat
  • Política de cookies

Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència - Finançat per la Unió Europea - NextGenerationEU

© 2025 Mutualitat General de Funcionaris Civils de l'Estat.

Política de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per a oferir un millor servei. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús.

Veure política de cookies