dnt-close-session
  • Seu Electrònica MUFACE
  • X
  • LinkedIn
  • Castellano
  • Catalá
  • Valenciá
  • Euskara
  • Galego
Gobierno de España, ministerio para la transformación digital y de la función pública, abre en ventana nueva
MUFACE, abre en ventana nueva
Inici Sobre MUFACE
Inicio Història de MUFACE Qui som
Sobre MUFACE Organigrama
Qui som Currículum equipe directiu
Ocupació pública en MUFACE Qualitat i participació
Qui som Participació en MUFACE
Qualitat i participació Enquestes de satisfacció realitzades al col·lectiu MUFACE
Participació en MUFACE ENQUESTES 2025 ENQUESTES 2024 ENQUESTES 2023 ENQUESTES 2022
Qualitat en MUFACE
RSC, Mutualitat Saludable i Declaració de Luxemburg
Què femmos
Sobre MUFACE Missió, visió i valors Normativa Amb qui treballem Carta de Serveis Memòria anual
Transparència
Sobre MUFACE Informació institucional, organitzativa i planificació
Transparència Pla MUFACE Avanza 2021-2023 (prorrogat 2024) Plan Open Data MUFACE Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia en MUFACE
Informació de rellevància jurídica Informació econòmic-pressupostària i patrimonial (subhastes)
Transparència Pressupost Comptes anuals i informes de fiscalització Perfil del contractant Retribuciones , indemnizaciones y autorizaciones de altos cargos Operacions patrimonials (subhastes)
Normativa Dades obertes Privacitat i protecció de dades personals
Sobre MUFACE Registre d'Activitats de Tractament
Privacitat i protecció de dades personals Acció protectora de MUFACE en matèria de prestacions d'assistència sanitària Acció protectora de MUFACE en matèria Social Activitats relacionades amb el control d'accés als serveis centrals de MUFACE i dades de videovigilancia. Activitats relacionades amb la gestió de recursos humans de MUFACE Activitats relacionades amb l'Oficina de Registre de MUFACE Activitats relacionades amb la prevenció de riscos laborals per al personal de MUFACE Activitats relacionades amb les Cotitzacions a MUFACE Actuacions amb els tribunals Afiliació i Gestió del Col·lectiu del Règim del Mutualisme Administratiu Agenda Institucional de MUFACE Assistència a Òrgans Col·legiats de MUFACE Consultes rebudes en l'Oficina d'Informació al Mutualista Gestió del patrimoni immobiliari de MUFACE Queixes/ Suggeriments/ Felicitacions Recursos Administratius Responsabilitat Patrimonial Revisió d'actes administratius
Normativa de protecció de dades Registre d'Activitats de Tractament
Privacitat i protecció de dades personals Acció protectora de MUFACE en matèria de prestacions d'assistència sanitària Acció protectora de MUFACE en matèria Social Activitats relacionades amb el control d'accés als serveis centrals de MUFACE i dades de videovigilancia. Activitats relacionades amb la gestió de recursos humans de MUFACE Activitats relacionades amb l'Oficina de Registre de MUFACE Activitats relacionades amb la prevenció de riscos laborals per al personal de MUFACE Activitats relacionades amb les Cotitzacions a MUFACE Actuacions amb els tribunals Afiliació i Gestió del Col·lectiu del Règim del Mutualisme Administratiu Agenda Institucional de MUFACE Assistència a Òrgans Col·legiats de MUFACE Consultes rebudes en l'Oficina d'Informació al Mutualista Gestió del patrimoni immobiliari de MUFACE Queixes/ Suggeriments/ Felicitacions Recursos Administratius Responsabilitat Patrimonial Revisió d'actes administratius
Activitats de difusió promogudes per MUFACE Exercisca els seus drets en relació amb les seues dades personals Sol·licite informació al Delegat de Protecció de Dades de MUFACE
MUFACE y la violencia de género Sistema intern d'informació
Mutualistes
Inicio Qui poden ser mutualistes Els qui poden ser beneficiaris Drets i obligacions Procediments bàsics (actualització dades, alta, baixa i reactivació)
Mutualistes Document d'afiliació
Cotització
Mutualistes Règim de cotitzacions 2023
Promocións
Mutualistes Préstecs hipotecaris per a adquisició d'habitatge i altres ofertes especials del BBVA Premi de pintura BBVA
Promocións Premio de pintura 2019
Oferta Paradores Colegio de Huérfanos de la Armada en Madrid
Les meues dades i certificats
Assistència sanitària
Inicio Assistència Sanitària en territori nacional
Assistència sanitària Serveis públics de salut Entitats d'Assegurança d'Assistència Sanitària
Assistència Sanitària en territori nacional Normes d'accés a la Cartera de Serveis
Canvi d'entitat sanitària Atenció d'Urgència Transport sanitari Novedades Conciertos de Asistencia Sanitaria 2025-2027
Assistència sanitària a l'estranger
Assistència sanitària Mutualistes i els seus beneficiaris destinats i/o residents a l'estranger Professorat mutualista visitant en centres escolars dels EUA i el Canadà Desplaçaments temporals a l'exterior
Assistència sanitària a l'estranger Targeta Sanitària europea (TSE) I CPS Com obtindre la Targeta Sanitària Europea?
Troba al teu metge
Assistència sanitària Entitats concertades Serveis públics de salut Catàlegs mèdics i serveis
Troba al teu metge Comunitat Autònoma - Andalusia
Catàlegs mèdics i serveis Província - Almería Província - Cadis Província - Córdoba Província - Granada Província - Huelva Província - Jaén Província - Màlaga Província - Sevilla
Comunitat Autònoma- Aragó
Catàlegs mèdics i serveis Província - Huesca Província - Teruel Província - Zaragoza
Comunitat Autònoma- Principat d'Astúries Comunitat Autònoma- Illes Balears Comunitat Autònoma- Illes canàries
Catàlegs mèdics i serveis Província - Las Palmas Província - Santa Cruz de Tenerife
Comunitat Autònoma- Cantàbria Comunitat Autònoma- Castella-La Manxa
Catàlegs mèdics i serveis Província - Albacete Província - Ciudad Real Província - Conca Província - Guadalajara Província - Toledo
Comunitat Autònoma- Castella i Lleó
Catàlegs mèdics i serveis Província - Ávila Província - Burgos Província - León Província - Palencia Província - Salamanca Província - Segòvia Província - Soria Província - Valladolid Província - Zamora
Comunitat Autònoma- Catalunya
Catàlegs mèdics i serveis Província - Barcelona Província - Girona Província - Lleida Província - Tarragona
Comunitat Autònoma- Comunitat Valenciana
Catàlegs mèdics i serveis Província - Alacant Província - Castelló Província - València
Comunitat Autònoma- Extremadura
Catàlegs mèdics i serveis Província - Badajoz Província - Càceres
Comunitat Autònoma- Galícia
Catàlegs mèdics i serveis Província - la Corunya Província - Lugo Província - Orense Província - Pontevedra
Comunitat Autònoma- La Rioja Comunitat Autònoma- Madrid Comunitat Autònoma - Murcia Comunitat Autònoma - Navarresa Comunitat Autònoma - País Basc
Catàlegs mèdics i serveis Província - Àlaba Província - Guipúscoa Província - Biscaia
Comunitat Autònoma - Ceuta Comunitat Autònoma - Melilla
Prestacions
Inicio Sanitàries
Prestacions Prestacions Dentarias Prestacions Oculars Prestacions per Material Ortoprotésico Altres Prestacions Complementàries Prestacions Dentàries i Oculars
Farmacèutiques
Prestacions Dispensació en hospitals i centres amb càrrec a la Mutualitat Reintegrament de despeses de farmàcia i productes dietètics Dispensació en hospitals i centres amb càrrec a l'Entitat Dispensació amb recepta en oficina de farmàcia
Farmacèutiques Talonari de receptes i visats
Gratuïtat de prestació farmacèutica derivada d'accident en acte de servei Autorización para prescripción farmacéutica mutualistas de profesión médica en situación de jubilación Ajudes al co-pagament farmacèutic
Socials
Prestacions Incapacitat
Socials Incapacitat temporal i Risc durant l'embaràs Subsidi per incapacitat temporal Reconeixement mèdic en cas de denegació de llicència per incapacitat temporal Drets derivats d'accident en acte de servei o malaltia professional Indemnització per lesions permanents no invalidants Gran Invalidesa
Risc durant l'embaràs i risc durant la lactància natural
Socials Subsidi per risc d'embaràs Subsidi per risc durant la lactància natural
Prestacions familiars
Socials Prestació per fill, filla o menor en acolliment a càrrec amb discapacitat Prestación económica de pago único por parto o adopción múltiples Subsidio especial en caso de parto, adopción o acogimiento múltiples
Ajudes de protecció sociosanitària
Socials Ajudes per a facilitar l'autonomia personal Ajudes per a l'atenció de persones amb malaltia psiquiàtrica crònica Ajudes per a l'atenció a la drogodependència i altres addiccions Ajudes per a estades temporals en residències assistides o en centres de dia i de nit Ajudes per a persones amb malaltia celíaca Ajudes per a persones amb malaltia oncològica Ajudes de prolongació d'efectes d'ajudes anteriors (epígraf 9 de la resolució de convocatòria per a 2024)
Altres ajudes socials
Socials Subsidi de Jubilació Subsidi per defunció Ajuda de Sepeli Ajudes Assistencials Beques d'estudi per a mutualistes Beques d'Estudi amb càrrec al Llegat Casat de la Font
Prestacions del Fons Especial
Socials Pensió de jubilació Pensió de viduïtat Pensió d'orfandat Subsidi defunció
Ajuda víctimes violència de gènere Serveis de Podologia
Descàrrega d'impresos
Prestacions Impresos Prestacions Complementàries Impresos Prestació Farmaceútica Impresos de Reintegrament de despeses d'assistència sanitària Impresos Incapacitat i Risc durant l'embaràs Impresos de subsidi per risc durant l'embaràs i risc durant la lactància natural Impresos de prestacions Familiars Impresos d'Ajudes de Protecció Sociosanitària Impresos d'Altres Ajudes Socials
Programas preventivos de alcance general, cribados, VIH, vacunación y programa antitabaco
Prestacions Prevención del VIH Programas de cribado Programa antitabac MUFACE Vacunació
Atenció al mutualista
Inicio Contacta amb Muface
Atenció al mutualista Información a Mutualistas Formulario Les nostres Oficines
Contacta amb Muface Serveis Provincials i Oficines Delegades
Les nostres Oficines Andalucia
Serveis Provincials i Oficines Delegades Almeria Cadis Còrdova Granada Huelva Jaén Màlaga Sevilla
Aragó
Serveis Provincials i Oficines Delegades Osca Terol Saragossa
Astúries lles Balears Canàries
Serveis Provincials i Oficines Delegades Las Palmas Santa Cruz de Tenerife
Cantàbria Castella-la Manxa
Serveis Provincials i Oficines Delegades Albacete Ciudad Real Conca Guadalajara Toledo
Castella i Lleó
Serveis Provincials i Oficines Delegades Ávila Burgos León Palencia Salamanca Segòvia Soria Valladolid Zamora
Cataluña
Serveis Provincials i Oficines Delegades Barcelona Girona Tarragona Lleida
Comunitat Valenciana
Serveis Provincials i Oficines Delegades Alacant Castelló València
Extremadura
Serveis Provincials i Oficines Delegades Badajoz Càceres
Galícia
Serveis Provincials i Oficines Delegades la Corunya Lugo Orense Pontevedra
Galícia Pontevedra Vigo
La Rioja Comunitat de Madrid Región de Murcia Comunitat Foral de Navarresa País Basc
Serveis Provincials i Oficines Delegades Llaurava/Àlaba Guipúscoa Bizkaia
Ceuta Melilla
Cita prèvia Cita para videoconferencia (programa piloto)
Atenció telefònica
Contacta amb Muface Telèfon 060 MUFACE 75 Serveis Provincials i Oficines Delegades
Serveis electrònics
Contacta amb Muface Seu electrònica APP Mòbil Registre Electrònic Comú
Com obtindre la identificació digital
Atenció al mutualista Cl@ve
Recursos administratius i reclamacions de responsabilitat patrimonial Queixes, suggeriments i felicitacions Preguntes freqüents (FAQs)
Atenció al mutualista Les més consultades Afiliació, beneficiaris i cotització Prestacions
Preguntes freqüents (FAQs) Prestacions Sanitàries Canvis d'Entitat mèdica Les més consultades Prestacions Socials
Procediments, recursos, impresos, Oficines i altres gestions amb MUFACE Serveis electrònics de MUFACE i identificació electrònica
Testamento vital, voluntades anticipadas o instrucciones previas
Actualitat
Inicio Notícies Actualidad MUFACE Revista MUFACE Actualitat i Revista Muface
Inici
  • Història de MUFACE
  • Qui som
  • Què femmos
  • Transparència
  • Normativa
  • Dades obertes
  • Privacitat i protecció de dades personals
  • MUFACE y la violencia de género
  • Sistema intern d'informació
  • Cover Sobre MUFACE
  • Qui poden ser mutualistes
  • Els qui poden ser beneficiaris
  • Drets i obligacions
  • Procediments bàsics (actualització dades, alta, baixa i reactivació)
  • Cotització
  • Promocións
  • Les meues dades i certificats
  • Cover Mutualistes
  • Assistència Sanitària en territori nacional
  • Assistència sanitària a l'estranger
  • Troba al teu metge
  • Cover Assistència sanitària
  • Sanitàries
  • Farmacèutiques
  • Socials
  • Descàrrega d'impresos
  • Programas preventivos de alcance general, cribados, VIH, vacunación y programa antitabaco
  • Cover Prestacions
  • Contacta amb Muface
  • Com obtindre la identificació digital
  • Recursos administratius i reclamacions de responsabilitat patrimonial
  • Queixes, suggeriments i felicitacions
  • Preguntes freqüents (FAQs)
  • Testamento vital, voluntades anticipadas o instrucciones previas
  • Cover Atenció al mutualista
  • Notícies
  • Actualidad MUFACE
  • Revista MUFACE
  • Actualitat i Revista Muface
  • Cover Actualitat
texto

Necessites ajuda?

Pots contactar amb MUFACE a través del següent formulari de contacte.

Anar al formulari de consulta

Qui som

    • Currículum equipe directiu
  • Ocupació pública en MUFACE
        • ENQUESTES 2025
        • ENQUESTES 2024
        • ENQUESTES 2023
        • ENQUESTES 2022
    • Qualitat en MUFACE
  • RSC, Mutualitat Saludable i Declaració de Luxemburg
  1. Inicie
  2. Sobre MUFACE
  3. Qui som
  4. Qualitat i participació
  5. Qualitat en MUFACE

BALANÇ OTE DE VIGO

Balanç i perspectives

L'Oficina de Tramitació Electrònica (OTE) naix com a sistematització d'un flux de col·laboració interprovincial en la gestió d'expedients denominat "gestió col·laborativa". A l'empara del Pla MUFACE Avanza, i a la vista del benefici per a mutualistes que ha suposat des de 2019 descarregar de tramitacions massives a les oficines amb més volum de gestió en una etapa de plantilles ajustades, cristal·litza la idea de crear una oficina estable. La seua comesa és ocupar-se de manera deslocalitzada de gestionar expedentes telemàtics de les oficines provincials.

Actualment l'OTE serveix als objectius plantejats i es va programant l'assumpció d'expedients segons càrregues de treball dels Serveis Provincials que tenen més problemes de plantilla. Al juliol de 2023 gestiona ja expedients d'11 Serveis Provincials. Es mantenen d'altra banda les gestions col·laboratives entre oficines que van donar lloc a este projecte, amb la finalitat d'alleujar la saturació de Serveis Provincials que estan patint moltes baixes per jubilació i canvi de destinació. Són els Serveis de Burgos, Àvila, Àlaba i Sòria els que més contribuïxen amb esta mena de col·laboració.

Principis de creació i funcionament

Batega en el projecte un principi d'igualtat en el tracte a mutualistes, ja que les persones que resideixen en llocs amb molt de col·lectiu pateixen retards en la tramitació de les prestacions més utilitzades. També suposa l'oportunitat de desconcentrar serveis i atraure talent, ja que que gràcies a la digitalització els serveis poden prestar-se des de qualsevol lloc, independentment d'on van ser iniciats. La polivalència del seu personal és un altre dels principis de funcionament, juntament amb les competències digitals demostrades diàriament pel seu personal com a motor de .innovació.

Per què a VIGO?.

Es tria Vigo per a este primer projecte per ser una localitat no de la capital en la qual existeix una Oficina Delegada, amb una Direcció Provincial a Pontevedra experimentades en esta mena d'expedients, que en principi seran els d'ajudes dentàries i oculars. Les sol·licituds d'esta mena de prestació han de ser sol·licitades electrònicament per tot el col·lectiu mutualista que està en actiu (al voltant d'un 64%) Després d'unes setmanes de rodatge, l'oficina és inaugurada el 2 de febrer de 2022 amb la corresponent dotació de personal (llocs de treball ja dotats anteriomente i per tant amb despesa zero), material i seu física al costat de l'Oficina Delegada, el personal trencada de la qual amb el de l'OTE, de manera que adquireix una formació polivalent.

Al novembre de 2022, després de la resolució del Concurs General de MUFACE, la plantilla s'incrementa amb altres 5 persones, la qual cosa fa un total de 10. Es treballa al maig de 2023 per a incrementar la plantilla en 8 persones a través de concurs i la creació d'altres dues places. .Posteriomente, al juny de 2023, altres 7 places procedents de vacants de difícil cobertura han sigut convocades per a l'ampliació de l'Oficina.

Quins expedients es tramiten en l'OTE i quina és la seua procedència?

La selecció de les oficines provincials els expedients de les quals seran tramitats per l'OTE es basa en una anàlisi detallada de càrregues de treball, fruit del maneig de 65 indicadors. Podem veure a continuació un exemple de l'anàlisi mensual que es realitza en MUFACE, en el qual les províncies en roig són aquelles que sobrepassen la mitjana (100%). Lògicament la situació de cada Servei Provincial és fluctuant, la qual cosa permet modular les mesures d'aportació d'expedients a l'OTE i moltes altres d'organització interna no relacionades amb este projecte.

Balanç: volum i temps de tramitació.

Si en un primer moment es va pensar a gestionar exclusiva i progressivament expedients de les oficines de Madrid, a l'abril de 2022 l'OTE va poder assumir totes les sol·licituds telemàtiques presentades en la capital i al setembre assumeix tambien els expedients de Màlaga, amb la idea que en un futur pròxim puga tramitar ex exclusiva este tipus d'expedients per a totes les oficines, com ja s'ha esmentat. El temps de tramitació ha passat de 37 dies hàbils a 1.

Un manual de procediment normalitzat permet la ràpida formació del personal que s'incorpora.

Últimes dades.

La gestió de l'OE s'ha ampliat i pot resumir-se en el gràfic següent, a 24 de maig de 2024:

Perspectives i pròxims passos.

El balanç de l'oficina és molt positiu, per la qual cosa les següents fites, modulats sens dubte per l'excel·lent resultat, són:

  • Nou augment de personal
  • Asunción per l'OTE de tots els expedients electrònics de prestacions dentàries i oculars, i en un segon moment també dels presentats per mitjans no electrònics (mutualistes en situació de jubilació).
  • Capacitar a l'OTE com a oficina pagadora.
  • Crear altres OTEs, diversificar el tipus d'expedients multiplicant este model una vegada que es consoliden els avanços evidenciats en esta primera fase.

Finalment, com a unitat creada amb la finalitat de fer major l'eficiència dels serveis de la Mutualitat, existeix també l'OPM (Oficina Polivalent de MUFACE a Múrcia) de col·laboració puntual i dinàmica amb Serveis Provincials que té com a objectiu també pal·liar les diferències dels paràmetres de qualitat del servei en les diferents províncies.

  • Contacte
  • Mapa web
  • Avís Legal
  • Accessibilitat
  • Politica de cookies

Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència - Finançat per la Unió Europea - NextGenerationEU

© 2025 Mutualitat General de Funcionaris Civils de l'Estat.

Política de cookies

Este lloc web utilitza cokkies pròpies i de tercers per a oferir un millor servici. Si contínua navegant considerem que accepta el seu ús.

Veure política de cokkies