OBXECTIVO:
O obxectivo desta enquisa foi coñecer o grao de satisfacción así como as posibles melloras a introducir no proceso de alta masiva de docentes en ensino non universitario, realizado pola Mutualidade durante o ano 2024. A realización desta enquisa enmárcase dentro dos proxectos I.4.2. “Revisión do Proceso de Afiliación” e IV.2.2- “Enquisas de Satisfacción”, do plan estratéxico da Mutualidade “Muface Avanza 2021-2024”.
Posúe este ano/este ano un especial interese, xa que se introduciron novidades no proceso. Moi significativamente, na mellora da remisión de datos e na información a novos funcionarios docentes de carreira por parte das comunidades autónomas ha tido incidencia a reunión mantida en abril de 2024 pola Dirección Xeral de MUFACE e o seu equipo cos e as responsables de persoal educativo de comunidades e cidades autónomas, o que xerou un interlocución estruturada e frutífera coas direccións provinciais da Mutualidade, que permitiu liquidar erros con anticipación.
Ademais, é de destacar que existiu unha intensa colaboración interna con algúns Servizos Provinciais cuxas cifras de alta masiva de docentes superaban sen dúbida a súa capacidade de xestión, dada o persoal existente nese momento. Isto sucedeu notablemente en Cataluña, onde ingresaron 18.000 persoas como funcionarios de carreira. Tanto a OPM (Oficina Polivalente de MUFACE en Murcia) como outras direccións provinciais colaboraron con oficinas da esta comunidade autónoma, tanto en tramitación como en atención a novos e novas mutualistas.
CONFIGURACIÓN DA ENQUISA E POBOACIÓN ENQUISADA
Para poder coñecer e avaliar o grao de satisfacción das persoas mutualistas, preparouse un sinxelo cuestionario conformado por 10 preguntas de contestación pechada: cinco preguntas sobre o grao de satisfacción, dúas sobre canles de información e tres sobre o proceso de afiliación en si (dúas delas condicionadas). Dado que, no pasado, a porcentaxe de participación foi menor ao 0% do universo considerado, e co fin de garantir a obtención dun número de respostas superior ao que se considera a mostra estatisticamente significativa, enviáronse correos ao total da poboación (34.610).
Con data 22 de novembro enviouse por correo electrónico a enquisa a un total de 34.610 mutualistas, dos corpos docentes con códigos 0531, 0511, 0590, 0591, 0592, 0593, 0594 0595, 0596, 0597 e 0598 cuxa alta en Muface produciuse no período comprendido entre o 15 de agosto e o 31 de outubro de 2024, sendo condición realizar xa a elección de entidade sanitaria.
A enquisa foi creada coa aplicación de xestión e edición de formularios (FORMA) da Axencia Española de Administración Dixital. Esta aplicación garante confidencialidade e anonimato das respostas.
RESULTADOS:
A enquisa foi contestada por 3.535 mutualistas, o que equivale a un 10,21% da poboación. Conseguiuse a significancia estatística, ao ser superior a 385.
RESUMO E CONCLUSIÓN:
1-Preto do 90% dos novos mutualistas procedentes de corpos docentes completaron a súa afiliación a Muface e a alta dos seus beneficiarios a través de medios electrónicos, utilizando a identificación electrónica (Cl@ve, certificado dixital, DNI e, etc.) (93,8% de titulares e 89,32% de beneficiarios). A pequena porcentaxe que non empregou medios electrónicos alega problemas na sede electrónica de Muface. En canto á alta de entidade, hai un pequeno aumento do 1,4% de utilización, sobre os datos da enquisa do ano 2023, do mesmo xeito que sobe lixeiramente o uso da alta de beneficiarios dixital (dun 87,1% a un 89,32%).
2-Preto do 40% dos novos mutualistas obtivo a información en relación co proceso de afiliación en fontes propias de MUFACE, sendo os máis utilizados o formulario web/App (65,5%), o teléfono das oficinas (19,81%) e as charlas de Muface nas provincias (7,86%). As canles menos utilizadas de Muface son Linkedin (0,42%), “X” (1,85%) e o teléfono 060 (4,56%). Dentro das canles alleas á mutualidade, os máis usados son os compañeiros de traballo (24,5%), os órganos de persoal educativo (18,2%) e os sindicatos (16,7%). Cabe destacar a subida do uso dos órganos de persoal educativo do 14,8% en 2023 ao 18,2%, en aparente detrimento, sobre todo, dos sindicatos como fonte de información sobre o proceso de afiliación (20,6% en 2023 ao 16,7%).
3-En canto ao grao de satisfacción, tanto no proceso de afiliación, na alta da entidade sanitaria, como na alta de beneficiario, obtívose unha puntuación próxima a 7 sobre 10. Con respecto ás canles de comunicación, sae ben valorada a páxina web (con máis dun 6 sobre 10), doutra banda, as charlas ofrecidas por Muface e o teléfono das oficinas teñen unha valoración de máis de 5 sobre 10, mentres que o resto de canles obtén unha nota inferior a 4 sobre 10, se ben hai que dicir que teñen un uso moi residual (Linkedin, X e 060).
4- A claridade e a utilidade da “Guía de Novos Mutualistas” que se atopa na páxina web, valórase con notas próximas ao 7 sobre 10.
5- A participación na enquisa diminuíu en 2024 en comparación con 2023, dun 16,3% a un 10,2%.
Foi de gran axuda no proceso e sen dúbida contribuíu á satisfacción do colectivo a interlocución permanente coas comunidades autónomas, que permitiu a explicación previa de cales eran os requirimentos no envío de información, un dos retos de mellora asumidos na enquisa de 2023. Tamén se intensificaron as charlas ofrecidas por MUFACE a estas persoas, xa sexa en colaboración cos órganos autonómicos de persoal educativo, xa sexa con sindicatos do ámbito. Algunhas melloras dos servizos electrónicos necesarios para a alta masiva previstas para o exercicio 2025 redundarán sen dúbida en maior facilidade para o colectivo docente, que usa moi maioritariamente esta canle.
A mellora continua destes tres ámbitos segue sendo o reto para futuras altas masivas, xa sexan de corpos docentes, xa doutros colectivos..