Axuda a menores de 16 anos para lentes e lentes de contacto

17/10/2025
Plan Veo para menores ata 16 anos

Desde o pasado 10 de outubro, os menores de ata 16 anos de idade poden beneficiarse da nova axuda anual de 100 euros para sufragar a compra de monturas de lentes, lentes graduadas e de contacto, e solución líquida para lentes de contacto.

El Boletín Oficial do Estado publicou o 9 de outubro o Real Decreto 902/2025, do 7 de outubro, polo que se establecen as normas reguladoras para a prestación de sistemas de axuda visual a persoas menores de idade de ata dezaseis anos, que entrou en vigor ao día seguinte, 10 de outubro.

Plan Veo: Requisitos e condicións

Pueden acceder a esta axuda as persoas mutualistas beneficiarias con 16 anos ou menos cumpridos no momento da solicitude.

Los produtos aos que poderán destinar a axuda nas entidades adherida, principalmente ópticas, son:

  • Montura básica de lentes con lentes graduadas orgánicas con antirreflejante
  • Lentes graduadas orgánicas con antirreflejantes
  • Lentes de contacto de material hidrofílico ou gas permeable e solución líquida para lentes de contacto necesaria para o seu mantemento, ambas as nunha contía suficiente para o seu uso durante un período dun ano

La contía da axuda é por un importe máximo de 100 euros (IVE incluído), por persoa beneficiaria, que se descontará automaticamente pola entidade adherida do prezo total dos produtos adquiridos.

O prazo de execución establecido no Real Decreto abarca desde o 10 de outubro de 2025 ata o 31 de decembro de 2026, polo que as persoas beneficiarias poderán recibir a axuda dúas veces, sempre que transcorrese polo menos un período dun ano desde o día en que se adquiriu o produto polo que se recibiu a primeira axuda.

Esta axuda específica é compatible con outras subvencións, axudas, ingresos e recursos, sempre que o cómputo global non supere a contía máxima de 100 euros por persoa nun período de 365 días. Este límite debe ser tido en conta no caso de concorrencia coas prestacións oculares ordinarias de MUFACE.

Como solicitar esta axuda específica?

En o momento da compravenda dos produtos mencionados, a persoa beneficiaria ou a persoa responsable da súa tutela deberá cubrir o formulario que porá ao seu dispor o establecemento e achegar os seguintes documentos:

a) DNI ou outro documento identificativo do beneficiario

b) Documento acreditativo de la patria potestad o tutela sobre la persona beneficiaria

c) Documento acreditativo de dereito da persoa beneficiaria á asistencia sanitaria con cargo a fondos públicos por parte do Sistema Nacional de Saúde:

  • En o caso de estar adscritos a un servizo de saúde autonómico ou ao INGESA, por exemplo, a través do cartón sanitario do servizo público de saúde correspondente.
  • Los mutualistas de adscrición a entidade concertada poderán presentar un certificado de afiliación emitido por MUFACE (dispoñible na Sede electrónica e a App MUFACE, ou mediante solicitude á súa Servicio Provincial).
Localización do certificado de afiliación na sede electrónica